Inlägg från: Queenie70 |Visa alla inlägg
  • Queenie70

Stora tråden om Gastric bypass (GBP)

Har segat mig ner ett kilo denna vecka, så jag hoppas det innebär att min platå är på gång bort. Det firar jag med ett glas rom och cola. *undrar hur det ska gå* Honungsrom till på köpet är det....hmm...

• Queenie70
    väntar i Kina kön skrev 2010-08-05 21:38:04 följande:
    Blev så orolig för henne och enligt henne själv så åt hon normalt som man gör efter en operation. Hon var svart under ögonen och inget underhuds fett alls kring armarna och i ansiktet. Behöver inte bero på vikt operationen men jag tänkte att jag frågar här i alla fall. Kan man svälta ihjäl och när slutar man gå ner i vikt? Kanske en dum fråga men jag står själv i kö för vikt op och det är därför som jag frågar
    Det kanske har stigit henne åt huvudet och hon äter kanske inte ordentligt och tar sina vitaminer? Man kan kanske bli fartblind?
  • Queenie70
    frökenKAJO skrev 2010-08-05 22:07:17 följande:
    Ja, det är klart att man kan svälta ihjäl. Läkaren som bedömde mig nnan op kallade ingreppet för ett kontrollerat svälttillstånd. Det går att hålla det under kontroll genom att äta enligt rekomendationerna samt komplettera med de vitaminer som behövs, men utöver det så är ju kroppen faktiskt försatt i svält genom den omkoppling som sker vid ingreppet.
    Hu...är det så?

Nåt som oroar mig lite är hur det skulle bli om man blir sjuk...eller gammal. Och har svårt att få i sig. Då tynar man väl bort.
  • Queenie70

Alltså de GASER jag har fått efter OP är inte av denna värld. Kan lägga breda, långa brakskitar rent ut sagt hur många gånger som helst om dagen, och de luktar INTE hallon kan jag säga. Dom är obeskrivliga. Gick ju bra med den gamla sambon, men hur det ska gå om jag ska börja dejta igen vet det 17, för ut måste de annars får jag ont i magen, och att göra det diskret är inte att tänka på. De väcker nog nästan grannarna. Nån mer som haft det problemet? Ursäkta de målande beskrivningarna....haha.

• Queenie70
    V P E skrev 2010-08-06 22:41:49 följande:
    Långa och breda, hahahahaha...
    Ja breda var det enda ord jag kom på...de är liksom inte bara långdragna utan har en jäkla massa VOLYM också...
  • Queenie70
    Karra skrev 2010-08-07 14:11:26 följande:

Jag innan operation

Jag idag -25kg

OMG
  • Queenie70
    Fragile Angel skrev 2010-08-07 21:44:39 följande:
    Tack! .
    Karra skrev 2010-08-07 21:05:19 följande:
    Skit vilken PUMA!!! Grattis Grattis!!!
    Tack . Känner mig som en pumpa. Iaf om man kollar då och nu...

Transformation kopiera.jpg *Bilden är klickbar*
    Hehe...förebilden ser ut som värsta Mugshotet..Vad var du gripen för? Osedligt beteende?
  • Queenie70

Hoppar bara in som hastigast för att skryta om att jag köpt stövlar för första gången på 20 år. Har inte ens kunnat få på mig specialstövlar tidigare.

• Queenie70

55 kilo lättare på 13 månader snart. Låt er inspireras och försök bortse från pelikanhakan.
  • Queenie70

Tack för era snälla ord. Ibland behöver man få lite boost

själv också.

• Queenie70
    V P E skrev 2010-09-21 21:16:16 följande:
    Ngåååh!

Ju mer tiden går, desto mindre känns magsäcken... får fortfarande bara ner en deciliter. Försöker äta mycket proteiner, men mår ändå illa vid nio mål av tio... försöker äta sakta, försöker dricka ordentligt mellan målen... men mår ändå som en kratta och får i mig max 800-900 kcal. Vad göra?

Dessutom insåg jag idag att jag har fått högt blodtryck. hade det på mottagningsbesöket i våras och även vid op, men skyllde på stressen runt open... nu var jag och kollade idag och har fortf. 140/100... Inte bra.
    Har mailat min läkare på vc, som är på plats igen på torsdag... så då får vi väl se. Känns som jag med ens blev 20 år äldre...
    Tror du blodtrycket har nåt med OP att göra? Jag har nämligen alltid haft lågt blodtryck, typ 60/100 och nu hade jag plötsligt 80/130.....
  • Queenie70

...eller skriver man siffrorna tvärtom?....

Svar på tråden Stora tråden om Gastric bypass (GBP)