Inlägg från: Nikolina |Visa alla inlägg
  • Nikolina

    Bebis med platt huvud

    Min lillkille var sned och platt i huvudet när han var liten då han föredrog att ligga med huvudet åt höger. De sa på bvc att jag skulle lägga handdukar i sängen för att förhindra honom att ligga som han ville. Det var joxigt så jag köpte en jättebra "kudde" istället. Den fungerade jättebra efter ett par nätters tillvänjning och nu är hans huvud varken snett eller platt utan jättefint'111
    Se här:

    Babykudden Baby Sleep EZ låter ditt spädbarn ligga bekvämt och säkert på sidan. Baby Sleep är ett hjälpmedel för barn med läges-betingad skallasymmetri. Rekommenderas till barn med tendens till skev huvudform på grund av ensidig liggställning. Baby Sleep är speciellt designad för att låta spädbarnet vila komfortabelt i sidoläge. Kudden förhindrar att barnet rullar över på motsatt sida i sömnen. Då Baby Sleep låter barnet ligga på sidan blir barnets bakhuvud inte platt. Baby Sleep består av två skumgummikuddar klädda med avtagbar och maskintvättbar frotté. Barnet placeras med ryggen mot den större kudden som på så sätt stöttar ryggraden. Den lilla kudden förhindrar att barnet kan rulla runt men låter ben och armar röra sig fritt. Kudden skapar en naturlig sovställning för barnet. Kudden kan användas från 0-6 månader. Ett annat hjälpmedel för skallasymetri eller sneda skallar är Bumbo barnstol.

Svar på tråden Bebis med platt huvud