BF November,2010 DEL 2
Nu har jag hittat hit :)
Nu har jag hittat hit :)
ni som har fler barn, är man trött längre med nr 2? Jag känner mig fortfarande nästan konstant trött och varje gång jag lägger dottern somnar jag också. Å annars somnar jag i soffan.. minns inte när man slutade vara trött under förra graviditeten men jag tippar på att man kommer vara mera trött nu eftersom man inte kan vila på samma sätt!
Helen C: Skönt att allt såg bra ut, ta det lugnt nu :)
Ikväll när jag la dottern (som idag blev 1 år och 9 månader) tog det hela EN TIMME OCH 35 MIN. Jag höll på att bryta ihop ett tag.. ändå har vi dragit ner sovtiden på dagen till en timme men nu tycker sambon att vi kanske måste ta bort sovningen på dagen. Själv tycker jag det känns för tidigt att ta bort sovning på dagen men samtidigt är det inge roligt när det ska ta jättelång tid på kvällen att få dottern att sova.
Jaja, kände bara att jag måste berätta hur min kväll varit, tur att hon hann somna till Greys iaf :)
Nu blir det sängen, god natt!
Här bokade barnmorskan RUL när jag var på inskrivningen. 22:a juni ska jag dit, känns som en evighet dit men den som väntar på nåt gott..
Min mage har inte blivit nå stor än även om det är mitt andra barn. Sen har jag inga känningar från bebisen men med dottern hade jag moderkakan i framvägg så det har jag säkert nu också och då känner man ju mkt senare, sen är jag ju bara i v.14 så..
Idag är det kanonväder här, jag är ledig så jag och dottern + hunden har sovit hos svärföräldrarna natten till idag. Sambon skulle upp och jobba så han sov hemma. Just nu är Ebba ute och gungar på den nyihopskruvade gungställningen som hennes farmor och farfar så snällt köpt till henne :) det är strålande sol och king 22 grader i skuggan. Galet varmt, man är inte riktigt beredd på värmen, den kom fort!
Ikväll blir det grillat här, mums!!
nu ska jag gå ut en stund igen, ha en bra fredagseftermiddag
Jag berättade tidigt för min chef, mest för att vi skulle prata barnplaceringar på ett personalmöte och jag tyckte det skulle kännas onödigt att ta in för många barn när jag inte kommer arbeta så mycket nästa läsår (arbetar som "dagmamma" men är även utblidad förskollärare. När jag inte hade något jobb att komma tillbaka till efter föräldraledigheten så fick jag förfrågan att arbeta som "dagmamma" och istället för att springvicka tackade jag ja åt det. Det har varit helt okej. Vi är 6 st här i byn där jag bor så det är inte så ensamt som det nog blir om man är helt själv. Men jag saknar förskolan så jag lär inte jobba som "dagmamma" hela livet. Dock är det ett plus att få umgås med dottern hela dagarna :)
Ikväll har jag haft utvecklingssamtal med mina barns föräldrar så nu vet dom också att det väntas tillökning i november :) jag har tänkt arbeta oktober ut bara jag mår bra. Fick Havandeskapspenning med dottern, fick enorma besvär av åderbråck så tyvärr lär jag nog få det nu också! Men min tanke är iaf att arbeta så länge jag mår bra :)
När jag väntade dottern gick jag upp 12 kilo. Jag tippar på att det blir något liknande nu men man vet aldrig. Hörde av min BM att det är ärftligt hur mycket man går upp och hur stor man blir.
Under tiden jag ammade gick jag ner allt jag lagt på mig och lite till. Sen när jag slutade amma gick jag upp lite och vägde ungefär som tidigare, nåt kilo mer. Vägde vid inskrivningen två kilo mer än vid inskrivningen med dottern.
Sen är ju kroppen helt förändrad efter en graviditet så även om jag vägde kring det jag gjorde tidigare var det många klädesplagg som inte passade. Det är säkert olika för alla hur det blir. Ska bli intressant att se hur det blir efter denna graviditet!
När jag väntade dottern som är född i aug la jag alltid något på magen om jag hade bikinin på. Mest för att min BM sagt precis som Loppan09´s BM sagt. Att det hade med ljuset, strålarna och värmen att göra.. sen kunde jag aldrig sitta länge i solen. Blev jättevarmt och jag blev yr och dottern protesterade i magen. Nu är det ju lite längre till nov än det var till aug med dottern så jag lär nog klara av värmen lite bättre (om vi nu får någon värme i sommar). Dock lär jag nog inte sola magen så mkt men jag får se. Solade då den när vi var på Kanarieöarna men då var jag iof bara i v.9!
min dotter är född 080805 och hennes kompis här i byn fick det magiska datumet 080808 som födelsedag. Är ju beräknad till 14:e nov men om 1½ vecka är RUL så då får jag väl se om jag blir flyttad nåt. Med dottern hade jag först 28/7, sen blev jag flyttat till 30/7 på RUL och att sen vänta sex långa dagar till efter BF var drygt, Dagarna efter BF blir väldigt långa, man bara väntar på att det ska sätta igång.. Jag hoppas då på en snabbare förlossning denna gång. Med dottern hade jag regelbundna värkar i över två dygn.
Jag känner inte heller så mycket i magen. Kan känna nåt ibland men kan som inte konkrekt säga att det är bebisen. Med dottern hade jag moderkakan i framvägg och då tog det längre tid att känna så jag kanske har det nu också!