• Mita75

BF November,2010 DEL 2

Hej.. får man hoppa med här - trots att ni är inne i tråd nr 2?

Är mammaledig just nu med min minsing (som förövrigt blir ett idag ) har utöver honom även tre "småttingar" till.. en kille på 5 år, en tjej som är 10 och en kille som blir 13 i höst.. *jösses vad tiden går*

♥ ♥ -97 -00 -05 -09 ♥ ♥ bf 20/11-10 ♥ ♥
  • Mita75

Här har vi RUL 23 juni - känns också lååångt fram i tiden.. men som sagt - det kommer säkert att gå fort.. "snart" har vi våra små i famnen också.. tycker inte att det är ett år sen min minsting var nyfödd - men bevisligen är det ju det ändå..

Längtan efter rörelser är stor här med - tycker att det är då man verkligen märker av att det faktiskt bor nån där inne .. nu mår jag bara räv och längtar till det släpper. Av nån anledning har illamåendet blivit värre nu denna veckan, (v12) när det "borde" börja avta. Mår riktigt illa och kräks fram till lunch ungefär - sen blir det bättre och bättre - för att bara börja om så fort jag slår upp ögonen nästa morgon.. haha.. men men, bara att bita ihop, det blir bättre.. nån gång.. Med yngste sonen mådde jag illa fram över v20.. hoppas att det inte håller i sig så länge bara.

• Mita75

Det där med vikt är olika från graviditet till graviditet också har jag märkt.. haha.. med ettan tog det knappt 6 månader innan jag kunde komma i alla kläder igen, med tvåan ett år.. (mindre kul) trean tog det bara ca 1½ månad - och fyran nu hann jag inte gå ner allt innan jag blev gravid igen - och han blev ett år nu 3 maj. Hoppas på en relativt snabb viktnedgång efter detta lilla pyre sen.. det verkar ju vara varannat barn för mig..  Som sagt, fina till sommaren 2011 vore ju en dröm.. vi får hjälpas åt sen.. I år blir det beachmodell badboll här i alla fall, nya tag nästa år..

• Mita75
    Annizsj skrev 2010-08-20 20:44:45 följande:
    Hummm.. Det här med att njuta av graviditeten. Jag har ju mått väldigt bra denna gång. Men idag har mina fogar gjort med sig. Var riktigt jobbigt att köra bil idag och jag vankade runt på Ica maxi. Är totalt slut nu... Alltså jag längtar efter bebisen men har så fullt upp med mina pojkar. Viggo är ju fortf min lilla bebis. Han är i en sådan mysig ålder nu. Han är bara så söt och go! Vill ge dem all min lediga tid nu innan nästa kommer. Är lite nervös för att jag kommer känna mig otillräcklig när den lill" behöver mig så mkt i början. Det ska ju matas i ett och då är ju inte mamma rolig längre... Ja, det finns endel oro denna gång. Tre barn och två vuxna, fattas nästan en vuxen då. Nu är man en förälder på varje barn. Nu vet jag ju att när barnen blir lite större blir de mer självständiga och behöver inte oss på samma sätt. Hoppas att jag räcker till för mina tre barn...

ställer mig helt klart bakom din oro - känner precis detsamma.. men håller ändå med de andra, klart vi kommer att klara av det!!! Första tiden tror jag kommer bli den jobbigaste, när dom små bara vill äta och äta - och mamma är urtrist (enligt storasyskonen..) Men som Sebbe sa, en dag i taget så löser vi det..

Rosen - hur löste du natten?? fy för sånt!! Å nya madrasser.. det är väl nästan så att hundägarna ska stå för det, eller?!

När det gäller rörelser så är denna lill* betydligt lugnare än mina tidigare bebisar i magen.. tycker att det verkar lovande.. men vem vet - h*n kanske bara ligger och laddar och kör hårt när h*n kommer ut sen..

♥ ♥ -97 -00 -05 -09 ♥ ♥ bf 10/11-10 ♥ ♥
  • Mita75
    Vagn / vagga =) sååå nöjd!

Vill bara smyga in och visa upp ett inköp jag gjorde igår på en loppis... ska bli mysigt att lägga bebben i den istället för i spjälsien första tiden.. längtar såååå... Hjärta
  • Mita75
    sebbe123 skrev 2010-08-22 22:04:22 följande:
    dagalie FZ: Å vilken fin vagn och lite annorlunda mönster.

Måste fråga är det fler än jag som har fått mycket rikligare flytningar?
    Har egentligen haft mycket sen början av graviditeten men nu har det blitt ändå värre så jag börjat använda trosskydd.
    jag med... Obestämd 
  • Mita75

vi får inte bestämma tider, här är det tre dagar i veckan, 5 h varje dag.. och för oss passar det utmärkt, då vi ändå bor en bit ifrån så slipper jag ta bilen och köra dom milen två dagar i veckan. Och iom att K är så stor (5år) så sover han inte bort tiden heller.. kanske hade känt lite annorlunda i så fall..

Själv har jag börjat få lite ont.. men det var väl eg väntat, har fått det med dom tre senaste barnen med, ungefär den här tiden.. Det ilar, drar, trycker och gör allmänt ont i fram bäckenet när jag är uppe och rör mig.. Ibland behövs inte mer än att jag går från ett rum till ett annat förrän jag börjar "vanka", ibland går lite lite bättre.. men men.. "bara" resten kvar nu.. går in i v 30 imorgon.. Förvånad hjälp.. var tar tiden vägen..?!

• Mita75

hejsan.. länge sen jag skrev här nu.. och jag säger bara: jisses vad ni skriver flickor...

vad kul att det har börjat hända saker i tråden.. *lycka till MammaD*  själv har jag idag enligt fl´s grav.kalender 23 dagar kvar - och dagarna sniiiiiiglar sig fram.. har under senaste fått stora bekymmer med Ischias och det är inte alls skönt.. Skrikandes när till och med min 1½åring med lätthet GÅR förbi mig är det inte kul längre.. och trappor, det tar jag bara i nödfall.. men annars mår jag bra.. Har packat BB-väskan (utifall att bebis väljer att komma när JAG vill ), hallonbladsthe är beställt och jag hoppas att det kommer imorgon, barnvakter plan A B och C finns.. nu är det bara sista rycket kvar.

• Mita75

ååå så spännande det är att komma in och läsa i tråden - och så avis jag blir på er som snart är igång och har er lilla bebis i famnen.. håller tummarna nu att det kör igång ordentligt för er som är på G..

Själv har jag exakt 3 veckor kvar till bf nu.. 21 dagar.. vill så gärna att tiden ska gå lite fortare - eller att bebis väljer att komma till oss lite tidigare.. Sover väldigt oroligt nu för tiden för ischias och fogarna.. vaknar mer eller mindre vid varje rörelse.. blää.. men men.. Idag har jag även den näst yngste sonen hemma då han hostat en del inatt och det känns onödigt att dra det till dagis när man har möjlighet att vara hemma och mysa.. Hoppas att ni alla får en bra dag!

• Mita75

Stort GRATTIS till nya bebisar i tråden... hihi.. så fort det kan ske.. *längtar* *längtar*

har i alla fall fått mitt hallonbladsthe idag.. äntligen.. fick beställa via nätet då butiken här i stan inte hade det inne, och inte visste när dom skulle beställa heller. Skickade in beställningen i söndags och fick theet idag, det ska man väl vara nöjd med..

Jaha, vem står näst på tur i bebissnusandet tro?! Nån som är på G just nu? Baby

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2