Inlägg från: MammaDeborah |Visa alla inlägg
  • MammaDeborah

BF November,2010 DEL 2

Hej hej!

Linköpingsmamma med fyra barn i bagaget och ett femte på väg. Första gemensamma för mig och sambon, kan man säga (invecklad historia..)

Hoppas kanske kunna lära känna någon mer som bor i Linköping eller runt om.

Men sen är det alltid kul att utbyta erfarenheter rent generellt. :)

BF 4/11, bebis är lugn som bara den och gör mig nervös (har känt rörelser för några veckor sen men nu är det cool lugnt..) :-/ rutin-ul 14/6

• MammaDeborah

Hallå där!

Ni skriver så fort här inne att man inte hänger med :) Beträffande det här med att ta reda på det så förstår jag inte varför folk ska ha så himla mycket åsikter. Alla får väl göra som de vill. Vi ska inte ta reda på det, men jag är i vecka 20 på rutinultraljudet och kanske ser vi då. Det skulle inte göra något, om vi säger så :) Det är sambons och mitt första barn så vi är mest nyfikna på vems personlighet h*n får, ögonfärg, u name it.

Efter en underbart solig helg kommer nu tydligen en tråkig vecka.. men trädgården blir väl glad för lite regn och vi slipper vattna ;) Dessutom kan jag få till lite sytid, hoppas jag. Vi gifter oss om knappt tre veckor och sen trillar det in sybeställningar titt som tätt. Kul, tiden går!

Kanske finns det någon gång tid att sy till de egna också... "Skomakarens barn....."

• MammaDeborah

Kicki08:a >> PMa mig så kan vi diskutera det hela

• MammaDeborah

Jag sitter här och känner mig lite lyrisk :D Jag ska skriva teori och köra upp veckan innan midsommar! Äntligen! Har övningskört stenhårt i drygt två månader och känner mig mer än redo. Nog sjutton ska det gå vägen. Sen står vrålåket, en folkabuss med plats för 9, och väntar på mig på uppfarten. Jippie!! :D

• MammaDeborah

Tack tjejer för alla lyckönskningar, jag tror och hoppas att det går vägen :) Det kanske rent av blir jag som kör mig och nyblivne maken till hotellet på bröllopskvällen. Jag får ju ändå inte förfriska mig på kvällen ;)

• MammaDeborah

Hallå på er!

Har åkt på en förkylning orsakad av de förbaskade gräspollen... Jag är inte allergisk mot varken björk eller gräs, men uppenbarligen känslig och allergitabletter funkar lite faktiskt. Men det är så typiskt att det direkt ska bli en förkylning av det... suck.. .

Mannen är rejält allergisk mot gräs och får gå på astmamedicin under sommaren, bonusdottern och min äldsta dotter är bägge allergiska och bonussonen verkar vara överkänslig som jag... Jättekul... :-/

Och jag som har tusen saker att göra... så klart... Bröllop om två och en halv vecka, kläder som ska sys upp till barnen, osv... Men det får gå, så klart. Har legat och halvsovit framför Karlsson på Taket nu på förmiddagen. Känner mig liiite piggare och tänkte fortsätta med lite starkt kaffe

Kram på er

• MammaDeborah

Hej tjejer!

Orkar inte läsa ikapp efter en låååång och seg dag med dubbla skolavslutningar (3h i kyrkan), körlektion och lotsande av ungar runt stan *s*

Men jag läste lite här om syskon och oro för förlossningen. Framför allt handlade det väl om UL men någon nämnde just det här med var man gör av barn/barnen när det väl är DAGS...

Det bekymret har vi också i allra högsta grad. Jag har min mamma 20 mil bort, hans föräldrar vet jag inte om vi kan räkna med (det där med egna och andras barn, ni vet...) och ibland tänker jag bara att nää, jag föder banne mig hemma så får det gå som det går med ungar...

Fast det vill jag nog inte egentligen. Vi hoppas kunna få första hjälpen av grannarna som är pensionärer rakt över, sen kanske hans föräldrar (ny relation....) och sen tar det två timmar för mamma att köra hit och det gör hon nog utan att tveka. Hans barns mamma bor bara en liiiten bit bort som de två barnen tas garanterat om hand, men jag har fyra... små barn...

Nåja, det löser väl sig. Har tack och lov inte supersnabba förlossningar bakom mig, men det är ändå femte barnet och tätt mellan sista barnen... liiite nervös blir jag när jag tänker på det. Jag har fött (nästan) ensam en gång och det vill jag INTE göra om. Det var hemskt! Min väninna fick i panik slänga sig i bilen för att hinna med sista stunden. Då gick det inte längre för mig..

På tal om nåt annat så har vi hittat vårt drömhus, tror vi! Vi är helt lyriska båda två! Jättestort så att alla sju (!) framtida barn kan få ett eget rum om så önskas. Jag kan få min egen syateljé, en gigantisk tvättstuga, u name it!
    På onsdag blir det visning!! LÄNGTAR!!!!! Håll en tumme eller två är ni snälla! Detta hade varit perfekt och priset är dessutom mer än bra :) Det blir pengar emellan efter försäljning av nuvarande villa :)

Nu ska jag somna i soffan! ...eller nåt ;)

Kram

• MammaDeborah

Läser bara sista sidan... Det där med att betala för bilderna har vi sluppit. Mannen jobbar med avdelningens ultraljudsmaskiner så de vågar nog inte ta betalt av honom ;) I så fall hade han bara hämtat de själv ;)

Vi var på andra ultraljudet idag :D Gick jättebra och nu vet vi vad det är för sort, men det håller vi hemligt tills vidare. Hon tittade väääldigt noga och verkade vara väääldigt säker. Tjohoo! :)
    Enda "tråkiga" var att moderkakan ligger väldigt långt ner, sk föreliggande moderkaka så vi måste kontrollera moderkakans läge igen i vecka 34+. Å andra sidan får vi ett extra ultraljud och det är ju roligt ;) Jag hoppas innerligt att jag inte tillhör de procenten som moderkakan inte flyttar sig på. Jag vill verkligen inte behöva förlösas med snitt... Men är det så, så är det så... Inget att göra åt..
     Bebis mår utmärkt och på torsdag är vi halvvägs. Känns underbart på alla sätt! :)

Stor kram till er alla här inne!

• MammaDeborah
    Jojo 85 skrev 2010-06-14 15:12:18 följande:
    usch, vad jobbigt! Jag brukar få feta blåmärken av blodprov i armen oxå. Varför räcker inte stick i fingret?

En lite komisk grej som BM sa till mej förra veckan om mina provsvar. "Ja, o du har ju samma blodgrupp som förra gången". Jag var tvungen att fråga om man ens kunde ändra, vilket tydligen har hänt i enstaka men ovanliga fall. Hade jag ingen aning om.
    Jag frågade också en gång om det här med blodgrupper och det handlar väl om att det kan tillkomma undergrupper från gång till gång. Exakt vad det innebär vet jag inte, men det var svaret jag fick :)
  • MammaDeborah

Varför, varför, varför googlar jag symtom?? Jag borde inte ha googlat "lågt sittande moderkaka" och "föreliggande moderkaka". Nu blev jag ju nervös... Läser om blödningar, ev. inläggningar på sjukhus, osv... Jippie... :-/ Och nej, men ska inte måla fan på väggen men visst kan man känna lite så? Har inga kejsarsnitt tidigare men fyra genomgågna graviditeter och det kunde visst vara en anledning. Jag, som aldrig har haft några blödningar under mina graviditeter, ska jag nu få det? Jag kommer att bli alldeles förskräckt då... Sista graviditeten det här, och den ska så klart bli den värsta... :-/ Och jag som fasar för tanken på ett snitt... nej, det får inte hända...

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2