Inlägg från: Annizsj |Visa alla inlägg
  • Annizsj

BF November,2010 DEL 2

Den kinesiska kal har stämt för oss båda gångerna. Den här gången står det flicka och jag tror faktiskt att det är en liten tös...skulle ju vara kul då vi har två pojkar

• Annizsj

Blev ombedd av min BM att äta niferex redan i v.10-11. har inga reserver av järn i mina celler. Det jobbiga är att jag kommer få ta blodprov i armen varje gång jag är där..hatar det. blir så yr!

• Annizsj

Kicki- nej du är ingen dålig mamma! Jag har en trotsig 3- åring här hemma som i loppet på en sekund förvandlas till ett monster. Skriker o kör slut på oss. Tycker så synd om lillebror för nu ska det knuffas o jävlas hela tiden. Fast han är en otroligt go kille när han inte hållet på såhär. Vet att det hör till åldern så försöker bara härda ut nu. Även han har sommarlov nu eftersom han har syskon hemma som inte börjat dagis än. Önskar att vi vite rika så vi kunde resa bort mer i sommar. Istället är vi två studenter som bara längtar efter att bli klara!!!!!

• Annizsj

Är i v.18 med tredje barnet (fattar det fortf inte) o känner fortf inget! Moderkakan är säkerligen i framvägg som med pojkarna. Ska på rul den 29:e, får se om man känner ngt innan dess. Borde även ringa min bm o boka in en tid för nästa besök. Tiden går ju så sjukt fort denna gång!

• Annizsj

Kul när de utvecklas. Är ju olika när de gör vad. Har en lugn(var lugn fram till ca 2 år iaf) o en vilding hör hemma. Min yngste som snart är 14 mån gick när han var 12 mån o springer typ nu o klättrar på allt! Men han är så söt Här har man bara fått lustgas båda gångerna. Morfin när förste sonen skulle födas. De trodde att jag skulle kunna sova då, men icke. Fast det var fint med morfin tycker faktiskt att det känns väldigt bra med bara lustgas. Så om inget oväntat inträffar kör jag på det denna gång också.. Är faktiskt inte nervös denna gång, hade en riktigt snabb o bra förlossning den senaste gången. Men klart man kommer bli nervös när det börjar närma sig.

• Annizsj

HeleneC- har haft samma problem som dig. Första gången ville den inte lossna o det blev op plus att jag förlorade 3 liter blod. Fick blodtransplation. Det är allvarliga grejer det där, var så blek i svag så det var läskigt. Plus att sonen kom 2 mån tidigt, fick hålla i honom i all hast innan de försvann iväg med honom. Det tog sex timmar innan vu fick träffas igen, längsta tiden i mitt liv! Andra gången förlorade jag 2 litet blod o det tog lång tid innan moderkakan ville släppa. Men jag slapp op o resten av förlossningen var perfekt Inte meningen att skrämma någon. Det kommer gå strålande för oss alla, vi måste bAra tro på oss själva!!!!!

• Annizsj

Aldrig hört att lustgasen skulle vara skadlig. Visst kan förstå att det inte är sunt att andas in det där för mkt. Jag gillar den iaf o när man väl lärt sig hantera den är den ljuvlig!

• Annizsj

Nu får vi lov försöka tänka på det positiva. Får lite ångest att man har skrämt upp flera här. Nu tänker vi positivt o framåt, inte bakåt ok? Jag är faktiskt inte rädd denna gång. Det kommer gå så bra denna gång o för er också. Kram

• Annizsj

Här blir det bröllop den augusti kommer vara lagom rund hihi. Det var bestämt innan vi visste att vi skulle ha bebis i nov. Har alltid haft ursäkter för att vänta men nu känns det bara dumt o ovuxet att vänta. Vi har två barn ihop o väntar ett tredje, vill visa alla att det är vi för alltid! Sen att jag inte kan dricka stör mig faktiskt inte. Har inte hunnit dricka mkt de fyra senaste åren pga barnen, men det är inget jag saknar. Har levt mitt supaliv o gillar mest att vara mig själv i må bra dagen efter, även om ett glas vin kan vara gott men det hinns ju med sen också! Kommer nog amma nåt halvår sedan är det ju bara att korka upp igen haha!

• Annizsj

Va kul att även ni ska gifta er då. Kostade det ngt att göra könsul i Gbg? Hör i Jönköping får man inte reda på kön vid rul. Denna gång känner jag att jag vill veta, men har ingen lust att betala eller resa hur långt som helst för det.

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2