• Helen C

BF November,2010 DEL 2

Hej tjejer....
    Nu har vi kommit en bit på vägen av denna Graviditet. På en del syns magarna, en del börjar känna av bebisen, en del mår bra och del mår fortfarande dåligt.....

Nu börjar sommaren närma sig och då får vi hoppas att alla mår bra och kan njuta av bebisen och dom första sparkarna....

Nu är de bara att tjöta på i tråden som aldrig förr fram till Okt/Nov....

{#lang_emotions_cool}{#lang_emotions_sunny}

BF-LISTAN

www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52310905.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-16 18:49
    KÖN
    www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52561078.html

• Svar på tråden BF November,2010 DEL 2
  • Min Engla

Hej flickor!!

Oj vad det skrivs..... jag försöker vara inne en gång per dag och uppdatera mig..
    Tycker man jobbar alltid.....

Har ni börjat med mammabyxor? Jag har ett par jeans som fortfarande passar men kan inte knäppa överta knappen och alla leggings sitter så hårt över magen. Men så tycker man att det at tidigt än, köpte mina första mammabyxor med första barnet i v 22, så man jämnför med förra grav när man var liten och smärt {#lang_emotions_laughing}

Någon mer som har fått super torrt och risigt hår och torra hudpartier i ansiktet? Och finnar/pliter på märkliga ställen?

Kram på er!

• frukarlssonn
    Min Engla skrev 2010-05-04 08:47:40 följande:
    Hej flickor!! Oj vad det skrivs..... jag försöker vara inne en gång per dag och uppdatera mig.. Tycker man jobbar alltid..... Har ni börjat med mammabyxor? Jag har ett par jeans som fortfarande passar men kan inte knäppa överta knappen och alla leggings sitter så hårt över magen. Men så tycker man att det at tidigt än, köpte mina första mammabyxor med första barnet i v 22, så man jämnför med förra grav när man var liten och smärt Någon mer som har fått super torrt och risigt hår och torra hudpartier i ansiktet? Och finnar/pliter på märkliga ställen? Kram på er!
    Jag kan bara ha mina leggings men vanliga byxor har jag inte kunnat ha på mig på länge.
    ♥ Olivia 090610 & Bf nov ♥
  • yonasam

Kicki: kul o träffa gamla kompisar :)

Chanell & Maddie: Håller tummarna för er och ni får skriva sen hur det gick!!

PennyJenny: ska prova igen när jag kommer hem så får vi se...

Chanell: jag bor nu i länsmansgården...ska flytta till Gärdsås, underbart litet villaområde som ligger mellan bergsjön och utby..skog runt om och man kan se ända ner till eriksbergskranen en vacker sommarkväll...sen flyttar vi från 70 kvm till 200 kvm så det blir lite space kan man säga :)

• frukarlssonn
    yonasam skrev 2010-05-04 09:03:11 följande:
    Kicki: kul o träffa gamla kompisar :) Chanell & Maddie: Håller tummarna för er och ni får skriva sen hur det gick!! PennyJenny: ska prova igen när jag kommer hem så får vi se... Chanell: jag bor nu i länsmansgården...ska flytta till Gärdsås, underbart litet villaområde som ligger mellan bergsjön och utby..skog runt om och man kan se ända ner till eriksbergskranen en vacker sommarkväll...sen flyttar vi från 70 kvm till 200 kvm så det blir lite space kan man säga :)
    Ahaa där bodde jag i närheten i min första lgh, i Kortedala för o va exakt Ja Gärdsås är en av de finare ställena där Guud så skönt att ni får mer yta nu! Det kommer ni ju behöva med en liten!
  • Helen C
    Hej flickor!!Oj vad det skrivs..... jag försöker vara inne en gång per dag och uppdatera mig..Tycker man jobbar alltid.....Har ni börjat med mammabyxor? Jag har ett par jeans som fortfarande passar men kan inte knäppa överta knappen och alla leggings sitter så hårt över magen. Men så tycker man att det at tidigt än, köpte mina första mammabyxor med första barnet i v 22, så man jämnför med förra grav när man var liten och smärt Någon mer som har fått super torrt och risigt hår och torra hudpartier i ansiktet? Och finnar/pliter på märkliga ställen?Kram på er!
    Ja torr i ansiktet, mest i pannan  e jag, lite jobbigt, och händerna har blivit mer torra nu, får panik....

Lycka till för er som ska göra UL idag. Maddie ligger nog där nu och glor på sin lilla krabat
  • MissCh
    Har ni börjat med mammabyxor? Jag har ett par jeans som fortfarande passar men kan inte knäppa överta knappen och alla leggings sitter så hårt över magen. Men så tycker man att det at tidigt än, köpte mina första mammabyxor med första barnet i v 22, så man jämnför med förra grav när man var liten och smärt
    Jag kör resårbandsknepet, det är jättebra! Jag har alla mina vanliga byxor, men fäster en resårsnodd som en ögla i hålet, och fäster runt knappen. Då blir de lite större precis där man inte kan knäppa, och får lite stretch, men sitter uppe. Sen har jag lite längre tröjor och tunikor på förstås, kort går inte. Ananrs är det ju så jobbigt när det är för tidigt med mammabyxor och man inte kan knäppa.

Jag har inte haft möjlighet att vara inne på ett par dagar, så jag har inte alls läst vad ni gjort och sagt under tiden, får kolla sen {#lang_emotions_smile}
  • MissCh
    Rosen skrev 2010-05-03 22:22:36 följande:
    i morgon eller övermorgon är jag i vecka 15+0 visst känns det härligt när man bytar vecka? alltså jag e snart i vecka 16 och knappt någon vet om min grav ännu. känns lite skumt faktiskt
    Jag är i vecka 15 eller 16, och ingen vet nästan heller... känns lite konstigt. Har inte sagt något på jobbet utom till chefen, och de flesta vänner vet inte heller. Men det blir nog om en vecka eller så tror jag. Vi har lite förändringar på jobbet som jag gärna vill ska vara ordnade först.
    När tänker du berätta?
  • Hedi

Lycka till idag pa Ul! Chanell jag tycker inte alls du är fanig, det är mer fanigt att de inte gör fler ul i Sverige .

Trakigt att de reagerar sa negativt när ni berättar. Bada min föräldrar och min svärmor blev jätteglada. De vet ju att vi försökte ett tag den här gangen, eller iaf mina föräldrar.

Sebbe: De kanske tjatat om att ni behöver större bil och att det blir opraktiskt när man ska aka pa semester eftersom allt är anpassat efter 2 barn

Jag kan bara ha mina "leggingjeans", jag star varje morgon och undrar vad jag ska ta pa mig. Mina gamla gravidbyxor är väldigt vida i benen, vilket jag inte gillar sa jag kanske far köpa mig ett par nya.

• yonasam

Ja, det är helt underbart där...jag gillar norra göteborg, vacker natur minus några mindre roliga gator då....
    ska lägga upp bilder i galleriet nån gång...

har inte kunnat ha mina vanliga byxor på jättelänge nu...har fått gravidkläder av syrran och ska få mer av en kollega :)

• frukarlssonn
    Hedi skrev 2010-05-04 09:52:07 följande:
    Lycka till idag pa Ul! Chanell jag tycker inte alls du är fanig, det är mer fanigt att de inte gör fler ul i Sverige . Trakigt att de reagerar sa negativt när ni berättar. Bada min föräldrar och min svärmor blev jätteglada. De vet ju att vi försökte ett tag den här gangen, eller iaf mina föräldrar. Sebbe: De kanske tjatat om att ni behöver större bil och att det blir opraktiskt när man ska aka pa semester eftersom allt är anpassat efter 2 barn Jag kan bara ha mina "leggingjeans", jag star varje morgon och undrar vad jag ska ta pa mig. Mina gamla gravidbyxor är väldigt vida i benen, vilket jag inte gillar sa jag kanske far köpa mig ett par nya.
    Tack Ja det är synd man inte får ett ul iaf innan rutin. Det borde alla få!! Så man bekräftar en graviditet och allt sitter på plats!

På hm har de billiga jeansleggings för 199 Vet iofs inte om de har samma sortiment i Tyskland men de hade exakt samma när vi va i Berlin då jag va i v16 med Olivia.
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2