BF November,2010 DEL 2

Ang flytningar så va det ännu värre med Olivia. De började redan ganska tidigt o fick använda trosskydd tillslut för de gick igenom så byxorna va blöta
Hur fräscht e de då? blää
Hur fräscht e de då? blääPopcornplaya: Känns som att du kan behöva en stor KRAM nu, så jag skickar över en
Trist att du inte får så mkt hjälp av mannen just nu, har du pratat med honom om det?? Hoppas det blir bättre och att du framför allt får sova lite mer på nätterna, man sover ju fruktansvärt dåligt som det är just nu så all sömn är ju guld värt!!
Här har det vart en väldigt lugn helg, inte bästa vädret och jag har haft noll ork så himla trött, sover som en kratta på nätterna och springer och kissar ca 5 ggr/natt så man är ju inte piggast på dagarna..
Tycker att veckorna går rätt fort nu men samtidigt så känns det så långt kvar, tänk om man går över en massa typ 3 veckor som man får göra här då är man för fasen inne i mitten av dec, det är ju en mardröm:(
Maddie: Åh jag som trodde i ngn millisekund att du verkligen fött inatt tills jag läst fortsättningen
När jag var gravid med dottern så körde magen igång som tusan 2 dagar innan vattnet gick och då var jag verkligen dålig i magen och trodde att jag åkt på ngn magjsuka eller liknande, men för vissa är det så att magen sätter igång när det börjar närma sig förlossningen.
Har vart hos BM idag, alltid lika kul att man liksom kan längta dit
Alla värden såg fina ut, men dess värre lägger jag inte några på minnet mer än vikt och sf-mått
v 33+2
vikt: +13kg sedan inskrivningen
SF-mått 33, har bara växt en halv cm på 2 veckor, en väldig skillnad mot förra gången då magen hade växt 4,5 cm på 2 veckor..
Annars är det som vanligt här, sover som en kratta.. uppe ungefär 5 ggr/natt och kissar, ONT när jag vänder mig i sängen och ett väldans bök på lillkillen i magen dygnet, sover han aldrig?!
Jag tycker för övrigt att det mest är obehagligt att känna honom i magen nu, det är ju liksom inga mysiga små buffar längre.
Ang hallonbladsteet så vete tusan om det kan sätta igång förlossningen, eller iaf ge kraftigare sammandragningar som det sägs, jag kommer främst dricka det för att det ska kunna hjälpa till lite med efterläkningen och man förhoppningsvis inte behöver blöda lika länge, samt för amningens skull.. sen att det är oxytocin som ju är lugnande är ju bara positivt
Men vi får väl se, kanske det sätter igång med en väldans fart
Jag älskar te och känner att det ju iaf inte skadar att prova!
Här är en till som tappar tålamodet varje dag, känner mig som världens sämsta mamma/sambo, för mitt hemska humör går ut över dom båda
Är bara så allmänt trött på att vara gravid och ha ont, hade vart så skönt att kunna komma ut och promenera en liten stund utan att man får världens sammandragningar och knäckt rygg typ:/ Mina ben har svällt jättemkt, massa vatten.. snyggt värre!! Nä här är det allmäna klagosånger från min sida, vill bara att det ska sätta igång så att man slipper denna väntan och jobbiga smärtor överallt!