Inlägg från: NJsmamma |Visa alla inlägg
  • NJsmamma

BF November,2010 DEL 2

Marinero skrev 2010-10-01 11:46:37 följande:
    NJsmamma: ja de lät de bli, jag springer ju redan som en tok efter henne för hon ska pilla o dra i ALLT och hon är sååå snabb med rackartyg Det bästa är när hon vet att hon inte får göra en viss grej. Jag säger Olivia, med en bestämd ton, och hon hytter med fingret haha gud va söt hon är då kan man inte låta bli att skratta Men nu så blir det blir att lägga till ytterligare en växel snart haha Brorsans dotter har precis lärt sig att krypa, så där är första lugnet över med Tungan ute

Ang flytningar så va det ännu värre med Olivia. De började redan ganska tidigt o fick använda trosskydd tillslut för de gick igenom så byxorna va blöta Kräks Hur fräscht e de då? blää
    Hahaha vad sött, hon är vääääl medveten om att hon inte får göra vissa saker, dom är så himla goa när dom börjar spatsera runt
  • NJsmamma

Popcornplaya: Känns som att du kan behöva en stor KRAM nu, så jag skickar över en Trist att du inte får så mkt hjälp av mannen just nu, har du pratat med honom om det?? Hoppas det blir bättre och att du framför allt får sova lite mer på nätterna, man sover ju fruktansvärt dåligt som det är just nu så all sömn är ju guld värt!!

Här har det vart en väldigt lugn helg, inte bästa vädret och jag har haft noll ork så himla trött, sover som en kratta på nätterna och springer och kissar ca 5 ggr/natt så man är ju inte piggast på dagarna..
    Tycker att veckorna går rätt fort nu men samtidigt så känns det så långt kvar, tänk om man går över en massa typ 3 veckor som man får göra här då är man för fasen inne i mitten av dec, det är ju en mardröm:(

• NJsmamma
    kicki08 skrev 2010-10-04 08:54:17 följande:
    NJsmamma: Usch... hemska tanke att gå över 3 veckor :-/ Jag läste någonstans att det är konstaterat att det inte alls är bra att gå över tiden. Var sig för mamma lr barnet.... Men ja... jag minns inte vart riktigt.
    tänkte på det, nog fasen måste man väl kunna få vara med och påverka om man ska gå över tiden lr inte. om man skriker och grinar tillräckligt högt så kanske bm kan se till att man blir igångsatt tidigare
    Ja ghar då ingen lust å föda fram en 5 kg klump. Theo är född 2 dagar tidigt och vägde 3818 gram. denna bebis känns större :-/
    Nej jag tror inte heller att det är speciellt bra att gå över tiden, speciellt inte 3 veckor!!! Haha ja ifall man går över tiden kanske man får prova på att skrika och gråta som en galning och vägra gå därifrån om man inte får en igångsättning, alltid värt att prova Nej någon 5 kilos bebis vill inte jag heller föda fram, dottern kom 3 veckor tidigt och vägde ändå 3270, vill inte ens tänka på vad den här bebisen kommer väga om man tvingas gå över 3 veckor, känner nämligen också att den här bebisen känns större.. blir spännande att se det här
  • NJsmamma

Maddie: Åh jag som trodde i ngn millisekund att du verkligen fött inatt tills jag läst fortsättningen När jag var gravid med dottern så körde magen igång som tusan 2 dagar innan vattnet gick och då var jag verkligen dålig i magen och trodde att jag åkt på ngn magjsuka eller liknande, men för vissa är det så att magen sätter igång när det börjar närma sig förlossningen.

Har vart hos BM idag, alltid lika kul att man liksom kan längta dit

Alla värden såg fina ut, men dess värre lägger jag inte några på minnet mer än vikt och sf-mått
    v 33+2
    vikt: +13kg sedan inskrivningen
    SF-mått 33, har bara växt en halv cm på 2 veckor, en väldig skillnad mot förra gången då magen hade växt 4,5 cm på 2 veckor..
    Annars är det som vanligt här, sover som en kratta.. uppe ungefär 5 ggr/natt och kissar, ONT när jag vänder mig i sängen och ett väldans bök på lillkillen i magen dygnet, sover han aldrig?!   Jag tycker för övrigt att det mest är obehagligt att känna honom i magen nu, det är ju liksom inga mysiga små buffar längre.

• NJsmamma
    popcornplaya skrev 2010-10-07 10:51:16 följande:
    Det rosa pingu har jag köpt till vaggan, jätte sött är det. Blir kanske laban eller tummen till vagnen sedan.

Är förövrigt helt tömd på enerig. Hade ju ont i huvudet hela dagen igår så det blev inget röjt här hemma och det straffade sig idag. Herregud vad stökigt det blir när man inte gör nått på en dag. Men nu är det bara dammsugning kvar och hänga tvätt.

Ska nog sätta mig sedan i eftermiddag och fila på packlistan till BB också så man ser vad mer som behöver köpas. Packar den nog nästa vecka när jag är i v.35. Då börjar jag nog även dricka mitt hallonbladste.
    Försök ta det lugnt, vet dess värre av egen erfarenhet att när man går hemma så vill man verkligen inte se skiten.. men lyssna på kroppen bara så att det inte blir värre för dig. Jag har precis fått hem mitt hallonbladste, ska också börja nästa vecka tänkte jag, du ligger väl en dag före mig har jag för mig?! 
    BB-väskan har jag redan börjat packa, har lagt ner sånt som jag inte har ngn användning av hemma här innan, sen har jag listan i väskan och bockar av saker efter hand jag lägger i.
  • NJsmamma

Ang hallonbladsteet så vete tusan om det kan sätta igång förlossningen, eller iaf ge kraftigare sammandragningar som det sägs, jag kommer främst dricka det för att det ska kunna hjälpa till lite med efterläkningen och man förhoppningsvis inte behöver blöda lika länge, samt för amningens skull.. sen att det är oxytocin som ju är lugnande är ju bara positivt Men vi får väl se, kanske det sätter igång med en väldans fart Jag älskar te och känner att det ju iaf inte skadar att prova!

• NJsmamma

Här är en till som tappar tålamodet varje dag, känner mig som världens sämsta mamma/sambo, för mitt hemska humör går ut över dom båda Är bara så allmänt trött på att vara gravid och ha ont, hade vart så skönt att kunna komma ut och promenera en liten stund utan att man får världens sammandragningar och knäckt rygg typ:/ Mina ben har svällt jättemkt, massa vatten.. snyggt värre!! Nä här är det allmäna klagosånger från min sida, vill bara att det ska sätta igång så att man slipper denna väntan och jobbiga smärtor överallt!

• NJsmamma
    popcornplaya skrev 2010-10-11 11:01:52 följande:
    Har suttit och skrivit på min packlista för BB-väskan nu. Vill ni ta en kik och se om det är nått jag glömt kanske. Sen om det står body t.ex så betyder det inte bara 1 body men jag orkar inte skriva hur många jag kommer slänga ner för det vet jag nog inte fören jag står och packar.

Tjocktröja Mjukbyxor Amningströja Amningslinne Strumpor BH Amningsinlägg Amningskudde Tofflor Tandborste/Tandkräm Schampo/Tvål Deo Lypsyl Toffs/hårspännen Mobil/laddare Kamera/laddare Festisar Energidryck till mannen Ölkorvar =P Patientbricka Blodtypspappret T-shirt till mannen Tjocktröja till mannen? Nappar Body Byxor till bebis Strumpor till bebis Tröja till bebis Pyjamas till bebis Overall Filtar Tjock och tunn mössa till bebis
    Ölkorvar, gud så gott:) Ser jättebra ut, tror inte att det är ngt du glömt, jag har iofs skrivit ner trosor och bindor också.. har hört att det är väldigt olika från sjukhus till sjukhus om man får dom där sexiga men dock såå sköna nättrosorna och bindor, men det borde man väl få???

Chanelll: Stackars dig, lider med dig, foglossning är hemskt!!

Jag har beställt mitt hallonbladste från re-fresh, himla snabb leverans, ska väl prova första koppen nu i veckan, går in i vecka 35 imorgon.. dock vet jag inte vad som räknas med mkt sammandragningar? Om man ska sluta ta det å menar jag, jag har ju faktiskt och har haft mkt sammandragningar rätt länge, men ja får väl helt enkelt se om det blir mer bara..

Är hemma med dottern idag, hon har haft feber i helgen.. hon underhåller sig fantastiskt bra själv trots att hon är sjuk och tycker att det är såå skönt och mysigt att vara hemma med mig idag Idag har jag en rätt bra dag, har sovit himla bra och bara vart uppe för att kissa kanske 3 ggr, det gör jättemkt!
  • NJsmamma
    popcornplaya skrev 2010-10-11 11:30:52 följande:
    Sist så använde jag bara deras bindor och deras nättrosor så därför har jag inte skrivit ner det på listan, använde aldrig dom trosorna som jag packat ner då. Jag snodde även med mig lite bindor och nättrosor hem sedan också för dom var verkligen bäst i början när man hade mkt avslag.

Jag beställde också mitt hallonbladste därifrån och håller med om att det var jättesnabb leverans verkligen. Ska också testa första koppen i veckan måste bara skaffa ett filter först så jag kan få bort bladen ur mitt te.
    Ja men det måste väl vara så att man får både trosor och bindor under vistelsen där eller??? Dom var ju helt perfekta att ha då, även jag snodde med mig hem hihi jättebra dom första dagarna

Där sa du något, ett filter kanske kan vara bra ja, inte så gott med bladen kanske:-P
    Haha ja ölkorv lät inte fel Tungan ute

Va skönt att hon undehåller sig själv Kan tänka mig hon tycker det är mysigt o va hemma med mamma

Nä usch väntar bara på att dom ska ringa, får se va de säger på sjukgymnastiken. Ska till öf om en stund efter Olivia sovit klart men sambon får hämta mig. Pallar inte gå fram och tillbaka :-/ Kanske att jag kan gå åt ett håll men inte åt båda och då snackar vi endast om en 13 min gångväg, som för mig nu säkerligen tar en halvtimma. Jäkla tur vi inte har trappor här hemma som vi hade i förra då vi bodde i lgh. Igår va vi i idrottshallen och skulle upp o fika, fy f-n va ont de gjorde att gå i trappor!
    Ja, här har jag både blivit serverad kakor och massor av glass som hon har gjort själv, sen är det ju väldigt kul att gå runt med vagnen där hon har en av sina dockor, tänk om man själv kunde vara så lättroad
    Såklart att du inte ska anstränga din onda kropp mer än nödvändigt, blir bara värre då:( Det gör ont som f-n med foglossning, så ett steg i taget och låt det ta den tid det tar att gå och vila så mkt du bara kan..
  • NJsmamma
    Nu har jag sovit en stund o det var riktigt skönt förutom att jag vaknade med halsont...vill inte bli sjuk nu.
    Usch dessa förkylningar med halsont, huvudvärk och feber verkar var och varannan ligga hemma i nu, håller tummarna för att du får hålla dig frisk!
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2