Inlägg från: Annizsj |Visa alla inlägg
  • Annizsj

BF November,2010 DEL 2

Belavon-- Själv så hade jag aldrig vågat eller velat. Hade inte heller fått då jag är en av de som förlorar mkt blod. Har dessutom haft andra komplikationer. Det är så tryggt att vara i sjukhusets händer...

Usch nu mår jag sämre igen. Har ringt VC, men det tar en evighet innan de ringer upp. Har inte hört ngt på ena örat sedan i fredags. Förkyld å eländig. Måse in och spola örat. Vill ut ur denna kakburk Mådde bättre ett tag, men nu somnar jag nog snart....blä för att vara sjuk på sommaren..... O sen käner jag att jag måste jobba....

Milo 070505 Viggo 090428 och liten bf 101123
  • Annizsj

Bevalon-- Missuppfattade dig lite här. Trodde du syftade på att föda hemma utan personal......

• Annizsj

Klart man inte bara ska le o bita ihop vid foglossning, för det finns hjälp som underlättar! Ring sjukgymnasten, din bm har nog ett nummer. Sen kan du gå på vattengympa, asgött! Har själv haft svår foglossning gångerna innan ( borde väl bryta loss snart igen). O jag tyckte det blev lite bättre när jag fick hjälp. Vi har ju ett bra tag kvar trots allt. Här stundas det också bröllop. Tyckte det var svårt med klänning, men hittade en fin vit enkel på noa noa. Känner mig bara så fet o ful jämt så förstår inte hur man ska känna sig snygg på bröllopet. Är fortf halvdöv. Hör inger på ena örat. Blir galen snart! Varit hemma från jobbet idag, men morgon börjar jag kl 5:55

• Annizsj
    NoahLeah skrev 2010-07-21 02:20:37 följande:
    Suck, ännu en sömnlös natt. Somnade strax efter 12 men nu är jag klarvaken och med hemska myrkrypningar, blir galen på detta.
    ucsh o fy va jobbigt! Hoppas att du kunde somna om sen.

Jag sov bra inatt. Men min yngste har börjat vakna på natten å ställa sig i sängen o skrika. Inget annat än att ta upp honom å lägga honom mellan oss. Han som precis börjat sova så bra å länge i sin egen säng. Men antar att han behöver oss extra mkt nu, mkt drömmar kanske? Bara det lugnar ner sig snart så vi succesivt kan flyttta över honom till eget rum i höst. GÅr liksom inte att ha de båda i samma rum sen.... Stora sonen sover ofta hela nätter nu, vaknar när han tappar sin napp eller drömmer. Va skönt det är när de blir lite större å man slipper noja sig inför nätterna Det är just det jag oroar mig så mkt för nu när det är ca 4 mån kvar till bebis kommer. Har inte haft det lätt med mina små pojkar. Många vaknätter. TÄNK OM man får ett barn som sover större delen av natten, men den turen vågar jag knappt hoppas på. Bäst att vara inställd på ett år av sömnbrist igen....

Sitter här på jobbet, inte fått ett samtal än. Är frisk förutom att jag fortf är döv på ena örat. Känns så fånigt att ringa VC å boka tid när jag annars mår bra, lite förkyld bara. Men inte kul att varit halvdöv sedan i lördags!
  • Annizsj
    Marinero skrev 2010-07-21 07:53:01 följande:
    Usch hoppas örat blir bätre snart! Har du fått en propp kanske? Eller lock? Känn dig inte fånig, klart du ska få hjälp för det! Det är obehagligt när man inte hör!!

Jag bävar lite just för nattningarna när jag ska va själv men det är som tur är inte så många kvällar i veckan. När vi flyttar ska Olivia få eget rum och då ska vi försöka få henne somna sjä'lv. Det blir lättare då sovrummen är på samma plan som resten av rummen så man kan springa in då och då i början. Få se hur det funkar. Hade ju underlä'ttat så enormt!

Jag måste säga att jag oxå mår väldigt bra av graviditeten trots allt förutom vadkramper ibland på nätterna och sen har jag sd, inga besvärande än så länge men blir de som med >Olivia kommer det bli jobbigt att gå de sista tio veckorna. När jag väntade henne fick jag gå i snigeltakt för så fort jag ökade takten började det krampa av sammandragningar. Så lyckades jag ta en promenad på 20 minuter va jag nöjd

Jag längtar ihjäl mig till imorgon! Då ska vi på köns ul!!! Skrattande Barn under sju år får inte följa med så Olivia ska va hemma hos mina föräldrar sålänge.
    Spännande med k-UL! Vi hade ju med båda våra på RUL å det gick bra. Hon som gjorde det (faktiskt hon som förlöste VIggo) var väldigt förstående. Mitt i semstertider är det inte lätt att få barnvakt.

Jag mår ju också så bra. Men foglossningen borde komma snart. Känner av lite i ena sidan, men inget i jämförelse med sist.. AJAJAJA!

Fick en tid på VC kl tio. Tur att man har bilen idag så man lätt tar sig dit å tillbaka till jobbet sen. Måste storhandla efter jobbet också. Ska bli sååå skönt att spola örat så man blir hörande igen Aldrig gjort det innan. Gör det ont?

Idag går jag in i v.23.fort går det!
  • Annizsj
    MammaDeborah skrev 2010-07-21 08:29:37 följande:
    Jag sover inte om nätterna just nu... Drömmer mardrömmar om alltifrån galna situationer till mördade barn.. Vaknar precis hela tiden :-/

Ska man ha det såhär?...
    Ja, tyvärr så är det jättevanligt med mardrömmar å sömnbrist. jag sover hyfsat. Har ju en liten som väcker en hipp som happ så sova får man göra om några år haha!
  • Annizsj

Då var örat spolat. En sådan befrielse! Jag hör hur bra som helst nu

bebis050810- Svårt det där. Men förkylningar kan ju sitta i länge länge. Tycker då alltid att vår äldsta 'är snorig. Kolla det allmänna tillståndet mer än snoret. Fast har hon feber så är det klart att hon är hängig, hur påverkad hon är beror ju på. endel tål massor endel inte. Du kan ju alltid ringa å prata med dem!

Mammadeborah-- Jättejobbig sits. det förstår jag. Förstår inte riktigt, ska ni sälja huset innan ni hittar ngt nytt? Låter osäkert i mina öron. Kan ni inte försöka hitta ngt i närheten då? Så ni slipper byta dagis/skola?

Bajs va mkt det är på jobbet idag...har redan varit iväg en timme å har ingen lust att fortsätta jobba nu efter lunchen... LÄngtar hem till mina godingar, även om gårdagen var en riktig gnälldag (då ville man ju bara bort haha).

• Annizsj
    Marinero skrev 2010-07-21 11:35:04 följande:
    Åh, jag VET känslan! Jag har haft propp flera ggr och det är en sådan befrielse! Känns som man fått nya öron Eller öra! Jag har öronkatarr på ena örat så de strular ofta. I fjol ballade örat ur totalt och jag fick ont med! Det va obehagligt för de gjorde ont ner i halsen, skitläskigt. Så fick åka till akutläkare eftersom de va helg och där konstaterade han att de va totalstopp i båda örona samt att jag hade inflammation i örongången. Så han sög ut skiten typ med ett smalt metallrör. Sen gjorde örat ännu ondare men efter två dar va jag nästan återställd. Ja jag har aldrig haft så ont i örat kan jag säga.
    Ja en sådan befrielse det var Känns som man äntligen är utsläppt ur en burk.
    Fasiken va ont det låter. Har du ofta öroninflamation? Jag kommer inte våga använda öronproppar mer. Hon sade att det täpper till å trycker in vaxet mer. Brukar ju ha det om jag har sovmorgon, allt för att få sova lite extra....är så ljudkänslig å en viss liten är så högljudd...
  • Annizsj

Jag äter Niferex varje dag. Glömmer jag en dag så känner jag det direkt. Antar att järnvärdet inte är det bästa. Är ju ett tag innan jag ska till BM. Men får knapra vidare. Glömde sist igår.... Men nu är jag nog mest trött för att dagen började kl 5... ugha! Snart dags för Ica Maxi jippi

• Annizsj
    Paris2006 skrev 2010-07-21 13:48:40 följande:
    Hejsan! Hoppas jag får hoppa på med er i denna tråd när jag nu hittat er? Själv heter jag Linda, är 30 år, och har bf 10.11 med mitt andra barn. Har en dotter från tidigare som är född i april 07.
    Hej! Klart att du får! Alla är så välkomna så
    Jag är själv 31 år och väntar barn nr tre. Har en Milo som är född maj- 07 och en liten Viggo är född april -09. Så det är redan fullt upp *hihi*
    HUr mår du å så?
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2