BF November,2010 DEL 2
trulsa, fast du måste väl lämna in det i din egen kommun va?
Jag bor ju i etuna och jobbar i sthlm....
1min!! Då får du ringa åt mig nästa gång, hi hi...
trulsa, fast du måste väl lämna in det i din egen kommun va?
Jag bor ju i etuna och jobbar i sthlm....
1min!! Då får du ringa åt mig nästa gång, hi hi...
God morgon!
Ja sömnen är ju inte dte roligaste nu... Vakande och kissade en tre fyra gånger och sen när jag sov som skönast ( vilket inte är ofta ) så vakande jag av världens åskväder... *suck*
Kunde det inte åskat när jag var på toa liksom?
Skulle vilja ligga på rygg, men det går ju inte. Har aldrig haft någon större längtan att ligga på mage, men nu när man inte kan så skulle jag kunna betala dyra pengar för att kunna göra det...
Men det värsta är ändå att man inte kan vända sig och ligga hur som helst. Det drar och gör ont och kuddarna måste baxas till och sen när man ligger skönt där så upptäcker man att t-shirten är knölig.. Rättar till den, gosar ner sig i kudden, rättar till täcket och vips så är man kissnödig...
Ang att bebisen rör sig så känner jag nästan lite tvärt om. Min rör sig så lite tycker jag, ibland får jag tankar om att den kanske är skadad eller så.. Hu.
Sen tycker jag att den har legat likadant hela tiden sen ul... huvudet nere i vänstra hörnet och fötterna uppe i högra. Nu känner jag även att den hickar rejält och då är det alltid nere i vänsta hörnet. Och hickningarna kan man ju tydligen känna bäst från ryggen?
Just det ja en sak till...
Min mage har blivit alldeles fyrkantig alltså typ från ca en halv dm ovanför naveln och neråt är det alldeles rakt, platt.
Vad är det jag har i magen egentligen, svampbob fyrkant?????
Ja det var det jag skulle säga oxå.. ( vadå gravidhjärna?? )
Kicki, vilket jävla as.... Du skulle sparkat honom på pungen eller nåt.
Tack och lova så har mitt illamående gått över, usch tycker så synd om er som mår illa...
Har "tyvärr" inte sett kundrana än, skulle vilja se det. Tror jag..
Vadå ont? La la la lala la la la la la la la!!!! *håller för öronen och vägrar lyssna*
Jag ska ha en sån där filmstjärneförlossning. Ett litet harkel och hrmpf så kommer det en nytvättad jättesöt rosa bebis och allt kommer gå så bra så bra....
*lever i en fantasivärld*
Känns ju som om jag får döpa ungen till bob bara för det.. haha. ( om det blir en kille )
Hur ska ni andra göra med kudde och så?
Köpte en kudde och ett täcke på ikea, men när jag tittar närmare så står det +1 vilket jag gissar står för från ett år.
Kanske inte behövs täcke när dom är så små, men våra bebbar föds ju mitt i vintern och vi har väl inte mer än en 18-20 grader i sovrummet....
Appropå killnamn så har jag och sambon skojat om att vi ska döpa bebisen, om det blir en kille. Till kurt fast med den fantasifulla stavningen ( som är så poppis här på Fl ) Qrt.
Först skrattade jag bara i ren skräckblandad förtjusning, men nu börjar nästan namnet växa in...
Ha ha ha ha. Qrt.
Nej jag lovar, stackaren ska inte heta Qrt, men erkänn att ju mer man säger det, desto mer accepterar man det.
Vi hade ingen kudde till Ebba i början. Bara ett mjukt örngott som vi bytte med jämna mellanrum eftersom hon var en kräkbebis. Min mamma jobbar på neonatalavdelningen här i Umeå så hon gav oss en massa tips. Bland annat tipsade hon om att lägga lakan/filtar/etc runt barnet i sängen så att den blir mindre. Då trivs bebisen bättre. Så jag la Ebba oftast på sidan i sängen. Då låg hon mot ena kanten med ryggen mot lakanet (ihoprullat) och framför henne la jag ett gosedjur så att hon inte skulle fara över på magen. Efter att jag ammat henne på natten la jag henna på andra sidan och bytte så. På dagen hände det att hon sov på rygg. Täcke eller en fleecefilt använde vi men oftast sparkade hon av sig täcket/filten. Hittade en bild från BB där min mamma redan varit framme och "lindat" in Ebba i sängen hon låg i där, så ni förstår hur jag menar :)
Är det bara jag som är förstagångsmamma här?
hallo bruds!
Ja usch, nu börjar det verkligen kännas läskigt. Är i v 35 nu. Läste precis att det är 39 dagar kvar till förlossning. 39!!! Aaaaaah hur gick det här till, haha. fast det vet man ju inte, det kan ju gå mycket längre. Eller kortare.
Undrar vem som bli först här?
Igår fick min kompis sin lilla son. Hon skulle fått kejsarsnitt men det verkar som om det satte igång tidigare.
Vi skulle träffats i tisdags, men på em fick jag ett sms. Är på sös, förlåt. *s*
Och i går kom det en bild på den nye.
Om man fått beviljat ks, stoppar dom då förlossningen om det kommit igång av sig själv?
Är jättetrött nu, kan gå och lägga mig kl 8 på kvällarna. Skittrist men det är väl kroppens sätt att säga att man ska ta det lugnt?
kram
Jättefina magar allihopa!
Vågar inte lägga ut min heffaklump, haha.
Hej tjejer!
Herregud va det händer grejer under helgen.... Knappt så man hann med att läsa.
GRATTIS frogster!! Gud va underbart.
Sista veckan på jobbet här, känns så skönt. Är så trött och bläig så jag vet inte.
Svärföräldrarna kom äntligen med en massa saker till bebisen, men nu orkar jag liksom inte hålla på att pyssla.
Varför kunde vi inte fått hämta det för flera veckor sedan?
Dessutom dök dte upp en del irriterande saker...
1) spjälsängen har för stor mellanrum mellan springorna. iofs "bara" 1 cm, men är det sagt 6,5 som max så är det ju max... " ja men lilla hans ( min sambo ) överlevde ju så det lär er bebis oxå göra"
Jag: " Men gud va skönt då, då behöver vi ju inte köpa något skydd till bilen, jag och lillebror åkte ju "lösa" när vi var små så det lär ju bebisen oxå överleva i så fall... ( idiot.... )
2) madrasser till spjälsängen och vaggan. 30 år gamla!! I skumgummi!! Jag vill inte ens veta vad som bor i de där madrasserna.... *ryyyyyyyyser*
Nä då vart svårmor skitsur över det, att jag ville köpa nya madrasser.. *suckar*
Jag kanske låter jätteotacksam, jag kanske är det oxå? Men jag tror skillnad hade varit om dom hade sagt, vi har lite barnsaker här från när hans var liten, är det nånting ni kanske vill ha?
Istället har det hela tiden varit, vi har barnsaker här och ni ska ha dom ,annars blir vi skitsura...
Önskelista just nu:
Ligga på magen och få massage
Ha sex, ordentligt!
Kunna böja sig ner och plocka upp saker
Kunna arbeta i trädgården och rida
Dricka vin, rödvin
Äta brieost.
( ja ja självklart längtar jag efter bebisen och allt sånt men just nu är jag så trött på att vara gravid. )
Kicki, din stackare!!
Stor kram
Stora önskelistan: www.familjeliv.se/Forum-2-115/m54743519.html
Tack, känns skönt att få lite stöd här.
Ang ammning så hoppas jag att jag kan amma, och i så fall i minst sex månader. verkar praktiskt att alltid ha maten med mig och i rätt temp.
Men är det så att det inte går eller vad det kan vara så är jag inte motståndare till ersättning. Alla gör väl som dom vill liksom.
Hellre att barn och mamma trivs tillsammans än att stackars mamma ska "sitta och lida" i ett halvår för att det är "bäst" så.
herregud va ni skriver tjejer!
Här är man borta två dagar och det tar en timme att läsa ikapp, typ.
Äh nu har jag glömt vad jag skulle svara på.. men jag kanskekommer på det.
Blir så himla trött av att jobba, ont i ryggen och helt slut i huvudet.
Kan inte sitta bakåtlutad för då kommer jag inte fram till datorn, kan inte luta mig framåt för då blir bebis arg... *s*
Kan inte stå för det orkar jag inte. Varje gång jag reser mig så känns allt jättestelt och ont innan jag "går igång mig".
Men går jag för långt då kommer foglossningen.
har oxå jätteont i blygdbenet ( vem var det mer? ) , speciellt precis efter jag rest mig. Bm sa att det var foglossning.
Igår mådde jag så himla dåligt efter jobbet, ont överallt och illamående, nästan som jag skulle få influensan typ. Men sen när jag gick och la mig så försvann det. Skönt, vart lite orolig för att det skulle sätta igån typ.
Tänkte bara att fan, jag är inte redo jag har ju inte packat väskan eller tagit reda på några papper. INTE NU!!
Känner mig både spänd, nervös och förväntansfull inför förlossningen. Måste skriva ett brev med. Samtidigt har jag ingen ork alls. Hoppas det blir bättre när jag får gå hem. Sista dagen i morgon, ska bli sååå skönt.
Vilka fina magar ni har!!
Hallå brudar!!
Sista dagen på jobbet, känns sååååå skönt!! Har precis fikat 45 min med en kompis och i em ska jag städa ur lite skåp och säga hejdå.. Komemr verkligen bli en slappardag...
( spelar ut mitt gravidkort nu heeeeela vägen )
Nu har jag skrivit en liten fusklapp så jag vet vad jag ska svara på, haha.
behöver oxå byta trosor 2-3 gånger om dagen om jag inte har skydd. Känns så ofräcsht annars. Men det blir ett jävla tvättande... Tänk om det skulle vara så att man småläcker hela tiden, undra om man ska kolla upp det kanske? Iofs har vi ju inget badkar så något bad blir det ju aldrig tal om, men ändå.
Måste nog köpa ett badkar iofs, för i alla böcker man läser står det. OM du får värkar lägg dig i ett bad, försvinner som så är det bara falskt alarm. Men jag har ju inget badkar brukar jag då tänka lätt panikartat, haha.
Chanelli, va roligt, vilken häftig upplevelse det måste ha varit att se sin bebis ta sina första steg!
Bry dig inte om andras barn, bara ditt "följer kurvan" så.
Själv gick jag när jag var 8 månader, men å andra sidan var jag helt flintis tills jag va tre...
Love: Välkommen hit!! Här skriver dom som sjutton. Akta dig att vara borta en dag eller två, då har du flera timars ikappläsande sen..
Mammadeborah: Usch förstår dig. Blod är ju vanligtvis = någonting är jävligt fel. Sen att det är helt normaaaaalt osv osv bla bla gör ju inte att man känner sig mindre stressad.
Ang overaller så blir det nog en i stl 62 minst. Jag var ju ingen duvunge när jag föddes och inte min sambo heller. Tänk om inte 56 passar? ( då skulle jag gråta ihjäl mig, haha )
Både kapp ahl och lindex har ju små söta teddy-fleece-tjocka-nallebjörns-dräkter för en hyfsat billig penning.
Kliar så i fingrarna varje gång jag går förbi. Vill ha vill ha vill ha!! Men så tänker jag att nej det där shoppar jag när jag är hemma och är ledig. Bara för det så hinner man väl inte, haha.
Här är min inköpslista för helgen... ( fixa sista sakerna till barnrummet )
ammningbh ( flera )
Stooora mysbyxor
parfymfritt tvättmedel
bindor
blöjor
babyolja
salva för rumpan
pyjamas man kan öppna fram?
overall
skötunderlägg
våtservetter
madrass
kudde?
Fixa förlossningsbrev och börja packa väskan, man vet ju faktiskt inte...
Har jag glömt något? Fyll gärna på.
Den här måste ni läsa, skrattar så jag nästan kissar på mig.
www.familjeliv.se/Forum-2-115/m54762682.html
Ja visst är tråden underbar!!
Nu har jag fikat och pratat och fikat och pratat och fikat typ hela dagen.
Men nu, nu nu nu, är det äntligen dax för hemgång.
Ha det så bra i kvälloch i helgen tjejer så loggar jag nog in på måndag igen. För nu har vi ÄNTLIGEN dator hemma!
kram