Inlägg från: Kinne79 |Visa alla inlägg
  • Kinne79

BF November,2010 DEL 2

sebbe123 skrev 2010-07-02 00:08:18 följande:
    Trulsa79: Är lite osäker på vilken dag jag är i nu, men ganska lika ligger vi nog.
     jo vi tänkte fråga om könet också, lite spännande, har två pojkar sen tidigare och dom vill hemskt gärna ha en lillasyster, vi får se Solig
    Visst hade du bf 28 nov (än sålänge)?
    Då håller jag en liten tumme för att det blir en lillasyster.
  • Kinne79

Nu ska jag ner på stan och förmodligen få mina ringar avklippta.Gråter Varför skulle jag vänta, pratade ju om det för 2 veckor sedan. Trodde i min dumhet att så länge vågen stog still så var det ingen fara, i förrgår började översta ringen ge röda märken som gör ont. Och när jag försökte ta av dem var det kört. F*n. Hoppas verkligen att det går att sätta ihop dem sen igen.

Hoppas alla får en bra dag.

• Kinne79

Chanell- Behåll ringen av. Försökte med det mesta innan jag gick till guldsmeden hon log bara och sa att jag inte var den första denna veckan och då bor jag ändå i en liten stad. Så nu räknar jag med att inte fixa dom förren i mars kanske. Skulle kosta ung 500 per ring.

sebbe123- Grattis till ett lyckat rul, triss i pojkar är inte helt fel.

Som det ser ut just nu så kommer jag vara hemma till efter jullovet 2012, alltså lite mer än 2 år.

• Kinne79

Chanell- Du har alltså tänkt att låta båda börja dagis samtidigt?

• Kinne79
    kicki08 skrev 2010-07-02 16:16:26 följande:
    Hörni tjejer, är det någon mer än jag som nästan lider i den här värmen? det känns hemsk att erkänna... Men jag klarar värmen mycket sämre nu när jag är gravid. Usch... jag som älskar solen och värmen i vanliga fall.
    Är livrädd att börja svullna upp, men det är väl oundvikligt i den här värmen....
    Man kanske ska göra som ni säger, ta av sig ringen innan det är försent.
    Min ring var tajt redan när jag köpte den (tänkte gå ner lite innan bröllopet) men sedan började jag med pergo och gick istället upp 7 kilo, därför den satt som berget nu när fingret svullnade i värmen. Men det skadar ju inte att ta av sig ringen, förutom att det är lite tråkigt. Men är ju värre om dom klipper den på förlossningen för då är det inte säkert att det görs snyggt.
  • Kinne79
    Bebis050810 skrev 2010-07-02 16:51:41 följande:
    Jag har peppar peppar aldrig behövt ta av ringen. skönt! även att jag första grav. gick upp 22 kg och var jättesvullen i benen, så klarade jag mig. gick dessutom stor under sommaren eftersom hon e född i okt.
    Får se hur det blir denna ggn, men jag tror inte det är nån fara, ringen e lite stor sen innan.

Hörde idag på nyheterna att dem ska höja vårdnadsbidraget till 6000 spänn och att det ska bli statligt, så det hoppas jag såklart på!!! kanon ju! då kan man vara hemma längre och spara föräldradagarna och vara hemma fler somrar oxå! 6000 i mån + barnb. på typ 3300 är ju inte helt dåligt faktiskt.
    eller vad e det man får i barnbidrag för 3 barn?
    Betyder det att alla kommuner kommer ha vårdnadsbidraget? Men visst är det så att man måste ta ut ett visst antal dagar först innan man får nyttja det? Är det samma person som måste ta ut fp-dagarna som sedan är hemma med bidraget?
  • Kinne79
    Bebis050810 skrev 2010-07-02 18:25:44 följande:
    Ja det betyder att alla kommuner ska ha det. Barn mellan 1-3 år gäller det för och man måste ta ut 250 föräldradagar (tror där är 250) innan man får ta vårdnadsbidraget.
    Nä jag tror inte att det är samma person som tar vårdnadsbidraget sen, det kan nog vem som göra! så har jag fattat det iaf.
    Åh, vad bra! Min kommun har inte velat haft det. Men 250 dagar är visserligen ganska mycket. Måste man ha vårdnadsbidrag hela tiden eller kan man varva med fp om den andra föräldern vill vara hemma samtidigt. För jag fattar ju att man inta kan ha både bidrag och fp.
  • Kinne79
    Marinero skrev 2010-07-02 18:15:42 följande:
    Nej Olivia ska börja nästa höst och tvåan innan jag ska börja jobba.
    Ok, då förstår jag.
  • Kinne79
    Hedi skrev 2010-07-02 18:32:18 följande:
    Sebbe: Grattis va roligt att allt sag bra ut! Hur gamla är dina andra söner?

Klippe ocksa min ring under förra grav, tror inte det är nagot problem att sätta ihop den igen. Har fortfarande inte fatt tummen ur, det var dock inte min vigselring men en fin annan ring. Den har gangen försöker jag att halla lite uppsikt men min vigselring sitter ganska löst.

Jag är hemma nu! undersöktes idag igen och barnet verkade ma bra och inga tecken pa blödningar. De vill
    egentligen att jag skulle stanna tills imorgon eller ja chefsläkaren som inte ens tittat pa mig. De andra verkade dock
    tycka att det var helt ok att ga hem.
    Vad skönt att du är hemma nu och att allt ser bra ut.
  • Kinne79
    kicki08 skrev 2010-07-02 19:12:16 följande:
    Nu måste jag totalt missat något... eller så fattar jag inte bara. Vårdnadsbidrag? Vem har rätt till det?
    Hittills har det bara varit vissa kommuner som har haft detta bidrag. Men tydligen så ska det gälla hela Sverige snart. Alla har rätt till det om man har tagit ut ett visst antal fp-dagar och inte använder dagis.
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2