Inlägg från: mzetterblad |Visa alla inlägg
  • mzetterblad

BF November,2010 DEL 2

Hedi skrev 2010-06-30 14:07:48 följande:
    Hej igen! nu är det nya bud maste stanna tills pa söndag, chefsläkarn vill att jag är blödningsfri minst 7 dagar innan jag aker hem. Han menar att det kan finnas en risk att man inte ser alla blödningar som skulle kunna ha med moderkakan att göra. Hoppas verkligen inte att det är nagot är i v22 nu. Jag vill bara kunna fa njuta och sen sa hoppas jag kunna fa aka hem till Sverige som planerat.
    Håller alla mina tummar om att det ska gå bra för dig o att du får komma hem snaet =)
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ William & Pyret ♥¸.?°´¯) ♥
  • mzetterblad

Idag känner jag mig som en hemsk mamma =/
    Jag känner att vi måste få sonen att somna i sin säng. Så nu har jag lagt han i just sin säng. Så nu ligger han o gråter och skriker efter sin pappa. Som jobbar natten nu! =/

• mzetterblad
    Helen C skrev 2010-06-30 20:59:55 följande:
    Man mår jätte dåligt som mamma. Men gå in med 5 min mellanrum så kommer de gå bra... Den metoden har jag kört på med stora killen, men den funkar till slut... Kommer bli jobbiga kvällar, men gäller att inte ge sig när man väl börjar. Kommer bli mycke tårar
    Ja nu är han visserligen tyst, jag gick in och förklarade för honom att när bebisen kommer så funkar det inte att du sover i mammas och pappas säng, för det kanske bebisen kommer behöva göra. Och gav honom en bok han kunde bläddra i och titta på bilderna.
  • mzetterblad
    Helen C skrev 2010-06-30 21:09:19 följande:
    mmm ok...  Kommer kanske bli skrikit och mycke tårar för honom när han ska sova..Får hoppas de komemr gå bra iaf
    Ja nu börja det igen :/ Blääääää!
    Men han måste ju lära sig eller hur?
  • mzetterblad

Jo tack ja känner det. Frustrationen byggs bara upp.. =/

• mzetterblad

Jag känner att vi måste få det att funka igen, när det funkat så bra innan. Jag vill inte ligga med 2 barn i min säng sen.

• mzetterblad
    Annizsj skrev 2010-06-30 22:30:12 följande:
    Williams mamma- men om han sov i er säng innan kanske det blir för stor omväxling att både byta rum o somna själv? Ni kanske ska börja med att ligga eller sitta brebid honom? Sedan när han ska somna själv kan han kAnske lyssna på saga på skiva? Bara lite tips för att underlätta. Min 3-åtu g somnar ofta själv till saga när bi lägger barnen själva. är båda hemma naggar vi c varsin. Hur det ska bli när nr tre kommer vet jag inte. Att vars själv med alla tre o natts kommer nog ta ett tag, men så var det när Viggo kom också. Rutiner underlättar för alla, men det tar lite tid att skapa nya rutiner.
    Han har sovit i eget rum och säng sen han var 1 år. (Han är 3 nu)
    Och det har gått smärtfritt ända fram tills för 3 veckor sen då vi tog bort nappen från han.

MEN jag lyckades få han att somna i sin säng.. Men det var en del skrik och gråt. Men han somnade iaf.
  • mzetterblad
    Annizsj skrev 2010-07-01 16:22:29 följande:
    Williams mamma- aha, då har ni en anledning till att det är som det är. Våran 3- åring är helt nappgalen, heljobbigt. Ge dem till jultomten, kattungarna på Skansen är inget som funkar. Vi kommer nog vara tvungna att köra den hårda vägen- slänga dem
    Vi körde den hårda vägen att ta bara ta den, för våran son var också helt nappgalen!
    Men det har gått jätte bra =)

Idag somnade han med liiiite skrik i kanske 2-3 min och sen somnade han i sin säng.
    Framsteg =)
  • mzetterblad

Imorn ska jag vara barnledig, William ska sova hos sin faster och jag och några kompisar ska gå på Bio =)

• mzetterblad
    Annizsj skrev 2010-07-01 23:08:18 följande:
    Kicki- det handlar inte om Viggo som är 1 år, utan om milo som är 3 år. Man ser på hans tänder att han har mkt napp. I sug när han börjar dagis igen känner jag verkligen att nappen borde vara ett minne blott. Han ska börja på den större avdelningen där han nog blir ensam om napp. Vi kämpar även på med att få honom blöjfri dagtid, vilket nog blir svårare än nappen. Blöjgrejen får ta den tid den tar, men nappen ska bort innan hösten
    Håller med dig, tänderna tar stryk och formar sig efter nappen.

Blöjan går inte alls här hemma, han kissar över allt och tror inte han är mogen att ta bort blöjan ifrån. Men den skadar ju inte såsom nappen gör.
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2