Inlägg från: Sassa82 |Visa alla inlägg
  • Sassa82

BF November,2010 DEL 2

ikväll är det kaos i magen, bebisen har aldrig vart såhär aktiv och det bubblar hela tiden och möljer runt. vad är det som händer !?!

Inga samandragningar ( Inte mer än vanligt och inga som gör ont ) eller så bara full rulle.

• Sassa82
    Barnen är mitt liv skrev 2010-11-16 21:50:02 följande:
    Hej tjejor :) Vem av er har initialerna S.H med sig själv och  en liten dotter på bilden? Förstår inte hur man ska kunna hålla reda på er alla när ni heter något här och sen något annat på facebook :P
    Det är jag :)
  • Sassa82

Grattis till alla nytillkomma bebisar

Jag har blivit smittad av allt bakande så nu står en deg med lussebullar på jäsning, något måste man ju roa sig med när man väntar på att lillasyster ska kika ut någon gång!!

• Sassa82
    Atlet skrev 2010-11-17 10:53:23 följande:
    Tack! Roligt med samma datum.
    Hur mår ni bra?
    Själv mår jag väldigt bra förrutom sammandragningar när man rör på sig. Men känner mig smidig,var hemma hos en kompis som snart en 1-årig där fick jag plocka upp mycket leksaker.
    Jag bor i Hägersten med sambo och våran  4 åriga son.
    Välkommen !!

Jag är också lite "orolig" för att få samma dag som bebisen. Om det vill sig illa och jag går över så finns risken fyller 1 dec och har bf 21 nov men hoppas på att hon kommit innan "min" dag
  • Sassa82
    tessiej skrev 2010-11-17 16:05:49 följande:
    Hejsan allihopa!

I måndags, 15:e nov strax efter 18 tittade det ut en liten tösabit här :)
    Hon gjorde precis som sin storasyster och fastnade på vägen ner till bäckenet, vilket gjorde att det drog ut på tiden. Jag var helt öppen vid 14:30 men eftersom hon kom snett så tog det ett tag för henne att vrida till sig. Men behövde ingen sugklocka denna gång. Hon vägde 3285 gram och var 50 cm. Denna förlossning tog ju endast lite mer än 12 timmar jämnfört med nästan två dygn med Ebba, men den här var lite kämpigare. Jag hade turen att få ha samma barnmorska som jag hade med Ebba, vad är oddsen för det?
    Nu är vi hemma och vi mår bra allihopa. Mör i kroppen är jag men det får man lov att vara!
    Jo just ja, hon har fått ett namn också. Hon ska heta Iza!

Ska läsa ikapp lite nu..
    GRATTIS till Iza !!
  • Sassa82
    popcornplaya skrev 2010-11-18 21:01:50 följande:
    Våran lilla skrutta Hjärta

Så söt :)
  • Sassa82

Jag vill också ha värkar och ont !!!!! NU! orkar inte vänta längre.

• Sassa82
    NoahLeah skrev 2010-11-19 09:46:32 följande:
    Hej tjejer, uppdatera mig..har det kommit fler bebisar i tråden?
    Igår kom Leah och jag hem och natten var sisådär, hon är så tuttsugen och fast hon släpper taget så blir det illvrål om jag lägger ner henne bredvid mig. Lyckades dock få henne att somna då hon fick ligga på pappas bröst.
     Slänger in en liten bild på liten.

Vad fin

Min dotter heter också Lea men i mellannamn.
  • Sassa82
    sunflower79 skrev 2010-11-19 10:50:40 följande:
    dazazz skrev 2010-11-19 10:41:46 följande:
    Sunflower, precis det där med benen som låser sig har jag med. Skitstörigt, man vågar knappt gå hemifrån och vågar inte lyfta något varmt el tungt tex.

Läskigt med det inatt/morse, förstår att du blir orolig. Känner du oro tycker jag att du ska ringa bm, inget snack om saken. Min mamma som jobbar på fl är på mig hela tiden om att jag måste känna rörelser, så de tar dig på allvar om du är orolig. Better safe than sorry!
    usch ja det var nog det värsta jag varit med om hittills! tänkte oxå värsta tankarna att nu ligger det en död bäbis i magen och jag måste krysta ut den.. o så måste vi sälja alla bäbissaker vi köpt och hur ska man orka komma tillbaka till livet efter det här.. snacka om att hjärnan hinner med mkt under bara en kort stund!! men känns som evigheter!
    nu börjar bäbis bete sig lite mer normalt igen iaf i magen... kanske hade det att göra med att jag sovit ganska många fler timmar inatt än vad jag gjort sista tiden och bäbis fick oxå chans att vila ut o var morgontrött? ja vem vet.. fy jag hoppas jag slipper uppleva det igen!
    Jag är också livrädd för att helt plötsligt inte känna något. En bekant till min sambos familj skulle ha barn i slutet av okt och 4 dagar innan bf så hände det som inte får hända  
  • Sassa82
    tessiej skrev 2010-11-19 13:27:33 följande:
    Nu har jag laddat över lite bilder till datorn så nu får ni se en bild på Iza ♥

Vilken gobit och va mycket hår hon har
  • Sassa82

Nu har jag fixat mig lite tid att sitta vid datorn Har lagt in lite bilder på Meya också.

Passar på att säga Grattis till alla som hunnit få under dom här dagarna har inte haft tid att läsa ikapp.

Som sagt meya visste att hennes kontrakt inne i magen gick ut den 21 nov 

Gick och la mig 22.30 den 20 nov och 23.30 vaknade jag av en värk. Vid 0.00 gick jag upp och tog två alvedon och duschade, hade värkar kanske var 15 min. satte mig och kollade på tv:n och satte på datorn. Klockade värkar från 1.10 till ca.2.10 värkarna kom då med ca.6 min mellanrum och några kanske till och med med 10 min mellanrum. Men då jag öppnade mig fort med Melina ville jag åka in och kolla.

Ringde mormor som skulle ta Melina så åkte vi och lämnade henne.

Kl.3.03 blir vi inskrivna och kollar med ctg och jag har regelbundna värkar men jag är helt övertygad om att vi ska få åka hem då jag haft värkar så kort tid och dom gör ju inte ont så jag håller på att dö. Barnmorskan kommer sen in och undersöker mig och jag är då öppen 6 cm med buktande hinnblåsa. Hon sa att vi skulle byta rum för om vattnet gick nu så kunde det gå undan.

Sen tuffade värkarna på dom tog hål på hinnorna någon gång efter 5 för att huvudet skulle sjunka ner mer. Min livmoder och jag va trötta eftersom allt gått så fort så jag fick värkstimulernade dropp för att få ut liten, dom tog prover på Meya två gånger dom hon signalerade att hon inte mådde så bra men båda proverna va fina.

På slutet fick jag jobba på ren vilja för att få ut fröken då livmodern va trött men till slut kom hon ut 07.48. Hann inte ens få någon bedövning utan klarade mig med bara lustgas.

Dock har min svanskota åkt på en törn så jag kan kanppt sitta eller vända mig om i sängen, men idag börjar det kännas bättre. Blir svårt att klara sig själv hemma sen när sambon ska börja jobba annars. Sjukgymnasten sa att jag ska trycka tillbaka den själv, hur man nu gör det ?

• Sassa82
    Annizsj skrev 2010-11-25 21:59:20 följande:
    Sassa- vilka fina tjejer ni har! Rosen-. Va jobbigt med alla finnar. Hoppas hoppas att du kan fortsätta amma ! Kram
    Tack
    Atlet skrev 2010-11-25 22:19:07 följande:
    Sassa  vilken fin bild på systrarna.  Själv har bf om 3 dagar. Vad jobbigt med svanskotan? Kunde sjukgymnasten hjälpa dig?
    Tack, sjukgymnasten sa att jag ska trycka tillbaka den själv. så jag prova trycka lite när jag ligger ner på sidan som hon säger men jag vet inte om det hjälper. Väntar ett tag till oh ser hur det ser ut i veckan annars måste jag kolla med någon. klarar mig inte själv med barnen när sambon börjar jobba igen.
  • Sassa82
    Rosen skrev 2010-11-25 21:42:47 följande:
    bebis: vilken härlig förlossningsberättelse!

jag kan faktiskt än idag känna hur ont denna sista förlossning gjorde o jag vill aldrig mer föda... men jag vill ha fler barn Tungan ute

här e det ganska bra, det flyter på ganska bra med lillen. jag ammar honom ofta o han ligger hos mig ofta. så just nu finns det inte mycket tid över till annat men dom e ju inte små för alltid så man får passa på o njuta av det så länge det går. jag har börjat få jättemycket finnar, både på ryggen o halsen o dom gör ont o kliar hela tiden. det drar ner humöret ganska mycket eftersom jag besväras av det. o fortsätter det så får jag börja medicinera istället o sluta amma.... jättetråkigt...
    det e ju så här det har varit de andra gångerna efter förlossningen o som gjort att jag inte kunnat amma....
    typiskt oxå nu när det fungerar så bra...
    men jag hoppas inte det blir värre så jag kan fortsätta amma.
    nu vaknar Nicco så nu e det nog matdax för honom
    Jobbigt med finnarna såg inge roligt ut alls. Håller tummar och tår för att det inte ska bli så den här gången.
  • Sassa82
    Belavon skrev 2010-11-29 18:05:30 följande:
    BF +1 idag, var på spec mvc och allt var bra med bäbis, de vill dock sätta igång mig i morgon pga diabetesen. Man kan ju hoppas att han vill ut i natt, men inga värkar än. Spännande!
    ÅÅå spännande då har ni er bäbis snart =)
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2