Jojo 85 skrev 2010-09-12 12:03:11 följande:
Ja, det är trist. Men nu håller min man iaf på o ansöker om F-skattesedel så han kan få lite ströjobb inom bygg, renovering mm. Han är väldigt händig av sej o skulle tycka det var kul att komma in i den branchen o tillslut kunna göra det på heltid. Så nu ska vi sprida det till familj o vänner så dom kan rekommendera honom vidare. Många är ju medvetna om att han är duktikg. Han är utbildad möbelsnickare (finsnickare kanske deth heter) från början. Han drömmer om att få kunna jobba åt sej själv oxå ist för någon annan.
Jag är sugen på att bli barnmorska faktiskt.. med förhoppning om att få jobba på förlossningen.. men jag har inte tittat närmare på det ännu. Finns annat som oxå är intressant
Belavon skrev 2010-09-10 22:45:28 följande:
Ja aminingen blir nog ett kapitel för sig. Jag hoppas att det går bra i alla fall. Ska man köpa en bröstpump redan nu så man har en egen?
Tycker du kan vänta tills efter när d vet att amningen funkar.. ska ju finnas att hyra på BB oxå vad jag förstått.Ja, förra gången fick vi med napp o haklapp bla. fast ingen blöjhink.. o jag ville gärna ha en blöjhink som vi kan ha i vårt sovrum.. men det hade ju varit kul med lite fler saker till bebisen i boxen oxå. Men sen brukar det väl hänga en liten tygkasse med grejor på BB oxå..?
MammaDeborah skrev 2010-09-11 21:31:25 följande:
Nu ger jag upp för ikväll. Har fått en rejäl reaktion på bricanylet och skakar för fullt. Visste att det var vanligt men med förra tabletten kände jag ingenting.
Mannen och bonusbarnen ser film. Jag ligger i sängen. Somnar jag på soffan så ligger jag vaken halva natten sen. Bättre att gå och lägga sig så det har jag gjort. Kram på er! Ni kan väl hålla tummarna för en lugn natt?
Åh nej, din stackare! Hoppas du mår bättre nu? Precis det hände mej när jag fick Bricanyl när jag väntade Josefine.. det var så illa att jag hellre tagit värkarna jag hade innan, då kändes det iaf inte som hjärtat skulle hoppa ur bröstkorgen.Hur ofta kommer dom då? Kanske bäst att åka in till förlossningen o få mäta på CTG kurvan o kolla bebis hjärtslag?
De kommer inte så ofta just nu i alla fall, så det är nog ingen fara.. Men bricanyl vågar jag nog inte ta fler gånger. Hjärtklappningen var hemsk, men det kan jag ha problem med ibland annars också. Värre var att jag bara skakade hela tiden. Och så blev jag ju så rastlös. Det gick inte att sova hur jag än försökte..
Men det känns lite bättre efter 1,5h sömn nu på dagen. Hoppas det lugnar ner sig. Det ilar väldigt mycket långt där nere och jag vet att det inte är någon större "risk" att bebis håller på att fixera sig. Inte ens mitt första barn fixerade sig så jag tror inte att det femte gör det. Alla har varit väldigt rörliga ända tills precis innan födseln.
Fjärde barnet var till och med så vilt att de knappt kunde köra ctg-kurva på mig eftersom han sparkade och vred sig hejvilt!
Nåja, nu har mannen åkt för att plocka upp mina barn. Saknar dem. Men det gör jag alltid när de är borta - så klart! Ikväll får vi kramas i soffan allihop :) Dessutom går det som vanligt löss på skola och dagis så den här helgen är det luskammarhelg på hela skolan. Lika bra att alla kammas så man säkert vet att ingen har löss.
Jag ska fortsätta beta av alla sybeställningar och hoppas snart hinna sy till lillan i magen. Gärna innan hon föds