Inlägg från: Kinne79 |Visa alla inlägg
  • Kinne79

BF November,2010 DEL 2

Marinero skrev 2010-07-02 20:49:14 följande:
    Trodde det gällde hela Sverige!? Ja där ser man. Det hade ju vart kanon om de höjde det, finns det en begränsning på hur länge man får bidraget? Är väldigt dåligt insatt. När va de de skulle höja den?
    Jag vet inte när det skulle höjas det var bebis som hade hört det på nyheterna, men 6000 tycker jag är bra, är bara 1000kr mindre än när jag pluggade. Tills barnet fyller 3 verkar det som att det är.
  • Kinne79
    Marinero skrev 2010-07-02 21:14:15 följande:
    Ja 6 papp är ju grymt bra! Om den ena tjänar bra så har många chansen att va hemma längre
    Fast sen är det ju garanterat skatt på det också....
  • Kinne79
    Bebis050810 skrev 2010-07-02 22:01:46 följande:
    Nä man måste ha vårdnadsbidraget i en period, vill man göra uppehåll så är det 4 månaders karens som gäller, sen kan man ta det igen.

Vi två blir en: Det är regeringsfråga, www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/inri...

Helen: grattis till lägenheten.

Jag är en S och vill komma tillbaka till mina 52 kg som jag hade innan grav. så jag försöker promenera minst 2 * 30 minuter varje dag och tänker på vad jag äter. Vill inte gå upp 22 kg som med första barnet!! då vräkte jag i mig sött och chips! låg bara i soffan o åt och slappade och tänkte att "va fan gör det, jag är ju gravid, går ner kilona sen" MEN det gjorde jag inte fick kämpa som f_n när hon va över året hade jag 12 kg kvar att gå ner! så mkt träning och gi i 5 månader var dem iaf bort.
    sen efter barn nr 2 rasade jag i vikt pga magproblem och låg på -11 kg, men jag är jättenöjd med den vikten på 52.
    Så tex kan jag ha bidraget i tex 5 månader sen vara utan i 4 och vara hemma obetald, samtidigt kan mannen vara hemma med fp och efter 4 månader får jag bidraget igen?
  • Kinne79
    Bebis050810 skrev 2010-07-02 22:03:45 följande:
    Nä OM det blir så så är det skattefria pengar, det är 6000 kr man får ut! men det är ju som sagt ett förslag, men hoppas på det!!
    Då hoppas jag verkligen att det går igenom, när skulle det börja gälla isåfall?
  • Kinne79

Hej å hå vad varmt det är. Brukar absolut inte lida som jag gör nu även om jag kanske inte är soldyrkare annars heller.

Gick in i v.20 idag och har fortfarande inte känt bebisen en enda gång. Är det dags att bli orolig och förbereda sig på hemskheter på mån när jag ska göra vul? Eller hur länge kan det dröja innan man känner något?

• Kinne79
    Marinero skrev 2010-07-03 22:40:24 följande:
    Och glömde skriva att jag va och fikade en dag med en kompis och hennes kompis som va höggravid. Hon sa att hon kände inte ett skit förrän fr v20!Och hon hade inte ens moderkakan fram!
    Åh, vad skönt att höra. Är så glad för att ni finns här och svarar på alla funderingar man har. Jag hoppas verkligen tråden fortsätter att leva när våra bebisar är här också, för då lär jag vara ännu mer orolig
  • Kinne79

Nu har jag äntligen fått gjort mitt rul, sist av alla i tråden va?

Allt såg toppen ut och det kändes så skönt att se ett tickande hjärta iom att jag inte känner mig gravid. Så nu kan jag verkligen njuta fullt ut.

Blev flyttad till den 2 dec. (5 dagar)

Sen fick vi reda på kön också.....det ser ut att bli en flicka Jag som älskar rosa och tofsar!

Vågar man lita på det här med kön, hur ofta ser dom fel?

Taniko- Hoppas det känns bättre idag.

• Kinne79

Scarlett- Ja jag hoppas att du har rätt, att dom bara säger när de känner sig säkra. Skulle ju absolut inte spela någon roll om det ploppade ut en kille, men man skulle ju bli lite chockad.

Williams mamma- Åh, vad skönt. Speciellt nu när ni ska ha bebis.

Har ni lust att ge era synpunkter på namnen vi funderar på? Jag tål kritik
    Idun, ,Tove och Nike.

• Kinne79

Sassa- Vi har redan alla kläder klara, allt unisex. Så det kommer inte bli något problem för oss. Men snopen skulle man ju bli.

Kicki- Tack. Jag gillar Agnes, men mannen gillar inte gammla namn. Jag gillar Vera, Greta, Cornelia och Kerstin också. Julia och Linnéa är fina.

Bebis- Visst är Tove fint och inte lika vanligt som Tova.

• Kinne79
    Hedi- Äsch, inte behöver namnet vara internationellt. Klarade mig finfint mina 5 år utomlands, jag heter Åsa....eller det var nog lite krångligt, men det var bara kul.   Alice är superfint, men det heter min systerdotter.

Min engla- Grattis till tjejen, mitt rul visade också på flicka igår.

Popcornplaya- Ja, du behöver ju inte slita av prislapparna på allt du köper, då blir det ju lättare att sälja sen om det skulle behövas. Själv gillar jag unisex kläder. Men kommer om det blir en tjej, köra riktigt tjejigt på kalas, högtider m.m. Sen kommer ju garanterat presenterna vara könsstereotypa.
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2