• Helen C

BF November,2010 DEL 2

Hej tjejer....
    Nu har vi kommit en bit på vägen av denna Graviditet. På en del syns magarna, en del börjar känna av bebisen, en del mår bra och del mår fortfarande dåligt.....

Nu börjar sommaren närma sig och då får vi hoppas att alla mår bra och kan njuta av bebisen och dom första sparkarna....

Nu är de bara att tjöta på i tråden som aldrig förr fram till Okt/Nov....

{#lang_emotions_cool}{#lang_emotions_sunny}

BF-LISTAN

www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52310905.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-16 18:49
    KÖN
    www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52561078.html

• Svar på tråden BF November,2010 DEL 2
  • Bebis050810
    MammaDeborah skrev 2010-11-09 10:20:01 följande:
    Stort grattis, Helene!! Såg på fejjan tidigare.

Sitter med världens mjölkstockning på bägge sidor... Har haft molande huvudvärk ett par dar men idag vaknade jag med sprängande huvudvärk brösten är stenhårda och har varit så sen mjölken rann till i lördags. Lillan tömmer dåligt och varenda gång jag lägger till rinner det till på bägge sidor... Finns inget stopp... Men jag lyckas inte pumpa så mycket. Utdrivningen kommer inte igång riktigt. Någon som fått utskrivet oxytocinspray?
    Stackare! mjölkstockning som gör så jäkla ont!!! Du får hoppa in i en varm dusch och massera o massera!

Idag går jag in i vecka 40! 6 dagar kvar till BF. Längtar sjuk mkt efter bebis nu!!!!!! samtidigt som jag är jättenervös inför fl och värkar! Rädd att det ska gå för fort, att vi inte hinner in de 9 milen vi har! Jag tycker att jag blir mer och mer nervös för varje förlossning jag ska gå igenom!

Har ägnat hela fm åt att skriva CV till det där jobbet jag måste söka! kul att ödsla energi på det lixom! tog 1,5 timme..... fan jag behöver inte det nu, jag behöver energi till annat.
    (¯`°?.¸ ♥ Mamma 2005 och 2008 BF 101115 ♥ ¸.?°´¯)
  • Party of five

Helen: GRATTIS till tösen!!

MammaD: usch, mjölkstockning är inte roligt, hoppas det blir bättre snart.

Barnen är mitt liv: jag tänkte som du till en början, men nu tycker jag det är alldeles underbart med en liten pojke... Han liknar väldigt mycket sina systrar.

Jag var igår på blodprov och idag ringde de från BB och sa att infektionsvärdet var 47, så jag måste igen imorgon gå och ta blodprov. Jag är livrädd att behöva läggas in och skrapas igen, för det var inte behagligt senast, samt att jag har fått tillräckligt av sjukhus!

• popcornplaya
    Barnen är mitt liv: Om du vill kan du lägga till mig också på FB, heter Sarah Andersson fd Eriksson där. Är också beräknad till den 21/11 med mitt andra barn.

Har varit hos BM på kontroll igen och nu hade blodtrycket sjunkit till 140/90 och äggvita var 1+ istället för 2+ nu så min vila har gjort nytta, det känns bra. Vi gick även igenom graviditeten och hur jag tänker inför förlossningen med smärtlindring och så bl.a. Ska tillbaks på fredag igen för koll.

Hade även gått upp 2kg sen i fredags!!!! Huuu nu får bebis komma snart annars vet jag inte vart detta slutar.....

GRATTIS till Helen C också, äntligen har du din tös!!!
    Älskade Philip 080716 och en liten flicka BF 101121(sarahsbaby.blogg.se)
  • Jojo 85
    Kinne79 skrev 2010-11-08 16:41:53 följande:
    Fy, mina bröst har redan nu under graviditeten vuxit så jag hoppas inte de inte växer allt för mycket sen. Tycker de är alldeles för stora redan och nu har jag ju en mage som matchar, är lite rädd för hur stora de kommer att se ut sen när magen blir mindre som de ser ut nu, så några mjölkbröst vill jag helst slippa.
    Ofta blir dom större när mjölken rinner till, men på några veckor el månader så kommer dom nog vara ungefär som nu. Det är det jag läst är vanligast iaf o så blev det för mej sist.

Jag tycker att en strechig amningsBH som tex carriwell el den som finns på apoteket är ett bra inköp nu innan, eftersom den tillåter brösten växa, el hur jag nu ska säga.. eftersom den är strechig så får dom plats även om dom blir meloner när mjölken rinner till. Och så är en sån väldigt skön att sova i (tycker jag själv). Jag köpte 2 st förra gången jag ammade o kommer ta med i BB väskan. Köpte ena på barnens hus o andra på babyland..
    Rosen skrev 2010-11-08 18:28:48 följande:
    jag vill ha en amningsbh med byglar för att få en fin form på brösten men hittar ju ingen sån....
    mina har nog bara vuxit en storlek.
    men för första gången e dom knappt spända överhuvud taget eller läcker o det e såååå skönt. innan har dom varit så spända att det gjort ont o läckt jättemycket. nu känns dom som vanligt.
    Jag hade svårt för passformen på amningsbh:arna med bygel o även dom med vadd.. så när mina bröst återhmtat sej lite från att mjölken runnit till kunde jag använda samma BH som jag hade när jag var gravid (förra gpngen alltså).. den har avtagbara axelband. Oftast hade jag amningslinne på mej.. o då sket jag i att ens ha axelbanden på.. annars går det ju lätt att haka loss ena bandet o vika ner bh:n. Axelbandet fäste jag i det klädesplagg jag hade på mej så att det inte skulle åka bak på ryggen. Ett tips om du har svårt att hitta passande amnings bh.

Grattis Helene!! Det gick undan.. visste ju redan du fått nu medan jag läste ikapp.. o satt o smålog över hur oviss du var igår kväll om hur nära det var Skönt att bebis ville kmma ut o hoppas allt gått bra?

Hedi: Hoppas att du oxå snusar bebis, annars är du nog på god väg

MammaD: Aj, aj.. inte kul med mjölkstockning.. har aldrig haft det själv, men så som det beskrivs så kan man ju förstå att det inte är nån lek. Hoppas du blir frisk snart!
    Josefine 4 maj 2009, BF 1 dec 2010 - jojossmultronstalle.blogspot.com/
  • Annizsj

Grattis Helene{#emotions_dlg.flower}!

Här är grinigt idag. Mannen låg och hostade från kl 4 imorse!!! Höll på att bli tokigSkrikandes. När Viggo för en gång skull sov super från 19:10.-6 ngt..... så ska man behöva hållas vaken av en hostande karl. Han låg inne i rummet intill där Milo sover.....även han vaknade och ville sova med mig....SUCK!!! Att hållas vaken av hans hosta är det sista jag behöver nu. Nu är det vila å sömn som gäller......skulle aldrig orka föda idag. Inte för att jag tror att den kommer de närmsta dagarna, men man kan ju aldrig veta. Ska nog lägga mig  i sängen idag, men ingen ide att sova nu.. kan ändå inte sova på dagarna......kl 13 är det hämtning på dagis å fullt ös. Åh jag orkar inte!!!!!!!

MammaD-- Usch o fy för mjölkstockning. har du feber också? Amma så mkt du bara kan, men går det inte så pumpa ut, man måste ju tömma! Köp mjölkuppsamlare så slipper du bli dyngsur. De är super!

Bebis--- Du har inga som helst känningar eller?

Sunflower-- Massor av snö här.....vart bor du? Lycka till på MVC! Har tid bokad om EN vecka...en v innan bf. Känner verkligen att jag inte vill dit! 

Milo 070505 Viggo 090428 och liten bf 101123
  • Kinne79

Helen C- Stort grattis till flickan!

MammaD- Tycker synd om dig, varför måste din kropp fortsätta vara elak mot dig.

Idag fyller min man år, så vore bra om det inte kom någon bebis, men risken är ju inte så stor. Sen får den gärna komma innan jag fyller den 9 dec, men där är risken större att den behagar komma ut just på den dagen.

• Barnen är mitt liv

Ajaj låter inget kul Libragirl hoppas att det blir bättre och att du inte behöver läggas in, jo jag ser mycket fram emot en liten kille men jag som alltid sett mig som en tjejmamma haha vad lustigt man tänker ibland.. Ne om några timmar ska dom yngsta hämtas på dagis så bäst att passa på att vila någon timme men min inneboende har tydligen ett väldigt svettigt gympapass med mina organ och revben.. Trodde det skulle vara enklare att ha en fixerad bebis med andningen och ljumsken som jämt och ständigt låser sig men nej då han rör sig och buffar och sparkas och rör huvudet så att det känns som att han vill gräva sig ut emellanåt..  Känner mig allmänt less speciellt när jag inte har orkat något alls nu den senaste månaden, så fort jag börjar gå oavsett vart så låser sig ljumsken och jag får en hemsk kramp, ligger jag så är det ryggen som spökar med mig och går jag för länge måste jag andas igenom sammandragningarna som kommer för ofta.. Funderar ibland på dom som verkar ha dom mest fantastiska graviditeter med inga krämpor eller något, dom måste ju luras med mig haha

• nica83

Grattis till lilltjejen Helen!! {#emotions_dlg.flower}

Vi är hemma på "permis" från BB. Åkte in vid 6-tiden efter värkarbete hela natten (sov dock korta perioder också) och en liten blödning. När jag åkte in var det 3-4 minuter mellan värkarna med det stannade såklart av lite när vi kom till BB (klassiker!!!). Efter undersökning så konstaterade BM att lite av tappen var kvar + 2 cm öppen, värkar var 7:e minut som gick att andas igenom. Därav bäst att åka hem enligt BM och jag var såklart besviken. Vi fick dessutom köa oss hem i morgonrusningen, hehe...

Hemma började värkarna göra riktigt ont men jag somnade helt utmattad efter natten. Vaknade för en stund sedan och nu är värkarna igång igen. Ont som satan gör de men inte så täta ännu, ska börja klocka.

Är rätt skönt att vara hemma men vill gärna ha plats på BB igen när det är dags. Nu kunde de inte garantera plats på samma BB Och tänk om man väntar jättelänge denna gång bara för att inte bli hemskickad igen?? Med snökaos och allt vill man ju inte riskera att fastna i trafiken när man blir runtskickad...

• NJsmamma
    Barnen är mitt liv skrev 2010-11-09 11:31:05 följande:

Ajaj låter inget kul Libragirl hoppas att det blir bättre och att du inte behöver läggas in, jo jag ser mycket fram emot en liten kille men jag som alltid sett mig som en tjejmamma haha vad lustigt man tänker ibland.. Ne om några timmar ska dom yngsta hämtas på dagis så bäst att passa på att vila någon timme men min inneboende har tydligen ett väldigt svettigt gympapass med mina organ och revben.. Trodde det skulle vara enklare att ha en fixerad bebis med andningen och ljumsken som jämt och ständigt låser sig men nej då han rör sig och buffar och sparkas och rör huvudet så att det känns som att han vill gräva sig ut emellanåt..  Känner mig allmänt less speciellt när jag inte har orkat något alls nu den senaste månaden, så fort jag börjar gå oavsett vart så låser sig ljumsken och jag får en hemsk kramp, ligger jag så är det ryggen som spökar med mig och går jag för länge måste jag andas igenom sammandragningarna som kommer för ofta.. Funderar ibland på dom som verkar ha dom mest fantastiska graviditeter med inga krämpor eller något, dom måste ju luras med mig haha

Har också probelm med ljumsken, eller ja båda ljumskarna, gör ont mest hela tiden.. speciellt när jag går och vänder mig om i sängen, och när jag får dessa hemska förvärkar som händer stup i kvarten är det olidligt   Känns verkligen som att halva huvudet är ute liksom Nej, nu vill jag ha ut honom, är sååå less på det här nu och ändå har jag 13 dagar kvar till bf.

Popcorn: Vad skönt att det såg bättre ut, men vila så mkt det bara går!!

Annizsj: Stackare, sånna där nätter och speciellt dagen efteråt är hemska, kram!
  • Annizsj
    Party of five skrev 2010-11-09 11:20:37 följande:
    Helen: GRATTIS till tösen!!

MammaD: usch, mjölkstockning är inte roligt, hoppas det blir bättre snart.

Barnen är mitt liv: jag tänkte som du till en början, men nu tycker jag det är alldeles underbart med en liten pojke... Han liknar väldigt mycket sina systrar.

Jag var igår på blodprov och idag ringde de från BB och sa att infektionsvärdet var 47, så jag måste igen imorgon gå och ta blodprov. Jag är livrädd att behöva läggas in och skrapas igen, för det var inte behagligt senast, samt att jag har fått tillräckligt av sjukhus!
    Men då din stackare. Håller tummarna för att du ska bli frisk och slippa läggas in. Nu ska du ju bara få må bra å mysa där hemma......sjukhus  är inte kul!!!! Kram på dig!{#emotions_dlg.flower}
    Milo 070505 Viggo 090428 och liten bf 101123
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2