Kinne79 skrev 2010-11-08 16:41:53 följande:
Fy, mina bröst har redan nu under graviditeten vuxit så jag hoppas inte de inte växer allt för mycket sen. Tycker de är alldeles för stora redan och nu har jag ju en mage som matchar, är lite rädd för hur stora de kommer att se ut sen när magen blir mindre som de ser ut nu, så några mjölkbröst vill jag helst slippa.
Ofta blir dom större när mjölken rinner till, men på några veckor el månader så kommer dom nog vara ungefär som nu. Det är det jag läst är vanligast iaf o så blev det för mej sist.
Jag tycker att en strechig amningsBH som tex carriwell el den som finns på apoteket är ett bra inköp nu innan, eftersom den tillåter brösten växa, el hur jag nu ska säga.. eftersom den är strechig så får dom plats även om dom blir meloner när mjölken rinner till. Och så är en sån väldigt skön att sova i (tycker jag själv). Jag köpte 2 st förra gången jag ammade o kommer ta med i BB väskan. Köpte ena på barnens hus o andra på babyland..
Rosen skrev 2010-11-08 18:28:48 följande:
jag vill ha en amningsbh med byglar för att få en fin form på brösten

men hittar ju ingen sån....
mina har nog bara vuxit en storlek.
men för första gången e dom knappt spända överhuvud taget eller läcker o det e såååå skönt. innan har dom varit så spända att det gjort ont o läckt jättemycket. nu känns dom som vanligt.
Jag hade svårt för passformen på amningsbh:arna med bygel o även dom med vadd.. så när mina bröst återhmtat sej lite från att mjölken runnit till kunde jag använda samma BH som jag hade när jag var gravid (förra gpngen alltså).. den har avtagbara axelband. Oftast hade jag amningslinne på mej.. o då sket jag i att ens ha axelbanden på.. annars går det ju lätt att haka loss ena bandet o vika ner bh:n. Axelbandet fäste jag i det klädesplagg jag hade på mej så att det inte skulle åka bak på ryggen. Ett tips om du har svårt att hitta passande amnings bh.
Grattis Helene!! Det gick undan.. visste ju redan du fått nu medan jag läste ikapp.. o satt o smålog över hur oviss du var igår kväll om hur nära det var

Skönt att bebis ville kmma ut o hoppas allt gått bra?
Hedi: Hoppas att du oxå snusar bebis, annars är du nog på god väg
MammaD: Aj, aj.. inte kul med mjölkstockning.. har aldrig haft det själv, men så som det beskrivs så kan man ju förstå att det inte är nån lek. Hoppas du blir frisk snart!