• Helen C

BF November,2010 DEL 2

Hej tjejer....
    Nu har vi kommit en bit på vägen av denna Graviditet. På en del syns magarna, en del börjar känna av bebisen, en del mår bra och del mår fortfarande dåligt.....

Nu börjar sommaren närma sig och då får vi hoppas att alla mår bra och kan njuta av bebisen och dom första sparkarna....

Nu är de bara att tjöta på i tråden som aldrig förr fram till Okt/Nov....

{#lang_emotions_cool}{#lang_emotions_sunny}

BF-LISTAN

www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52310905.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-16 18:49
    KÖN
    www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52561078.html

• Svar på tråden BF November,2010 DEL 2
  • NJsmamma
    nica83 skrev 2010-11-09 11:39:01 följande:
    Grattis till lilltjejen Helen!! {#emotions_dlg.flower}

Vi är hemma på "permis" från BB. Åkte in vid 6-tiden efter värkarbete hela natten (sov dock korta perioder också) och en liten blödning. När jag åkte in var det 3-4 minuter mellan värkarna med det stannade såklart av lite när vi kom till BB (klassiker!!!). Efter undersökning så konstaterade BM att lite av tappen var kvar + 2 cm öppen, värkar var 7:e minut som gick att andas igenom. Därav bäst att åka hem enligt BM och jag var såklart besviken. Vi fick dessutom köa oss hem i morgonrusningen, hehe...

Hemma började värkarna göra riktigt ont men jag somnade helt utmattad efter natten. Vaknade för en stund sedan och nu är värkarna igång igen. Ont som satan gör de men inte så täta ännu, ska börja klocka.

Är rätt skönt att vara hemma men vill gärna ha plats på BB igen när det är dags. Nu kunde de inte garantera plats på samma BB Och tänk om man väntar jättelänge denna gång bara för att inte bli hemskickad igen?? Med snökaos och allt vill man ju inte riskera att fastna i trafiken när man blir runtskickad...
    Nä men så spännande, nu är det nära.. stort lycka till
  • Annizsj
    nica83 skrev 2010-11-09 11:39:01 följande:
    Grattis till lilltjejen Helen!! {#emotions_dlg.flower}

Vi är hemma på "permis" från BB. Åkte in vid 6-tiden efter värkarbete hela natten (sov dock korta perioder också) och en liten blödning. När jag åkte in var det 3-4 minuter mellan värkarna med det stannade såklart av lite när vi kom till BB (klassiker!!!). Efter undersökning så konstaterade BM att lite av tappen var kvar + 2 cm öppen, värkar var 7:e minut som gick att andas igenom. Därav bäst att åka hem enligt BM och jag var såklart besviken. Vi fick dessutom köa oss hem i morgonrusningen, hehe...

Hemma började värkarna göra riktigt ont men jag somnade helt utmattad efter natten. Vaknade för en stund sedan och nu är värkarna igång igen. Ont som satan gör de men inte så täta ännu, ska börja klocka.

Är rätt skönt att vara hemma men vill gärna ha plats på BB igen när det är dags. Nu kunde de inte garantera plats på samma BB Och tänk om man väntar jättelänge denna gång bara för att inte bli hemskickad igen?? Med snökaos och allt vill man ju inte riskera att fastna i trafiken när man blir runtskickad...
    Nej va jobbigt! Nu är du såå nära. SKa du inte be om att få komma in nu då? SÅ att du får en plats å så?
    Milo 070505 Viggo 090428 och liten bf 101123
  • Bebis050810
    Annizsj skrev 2010-11-09 11:28:11 följande:
    Bebis--- Du har inga som helst känningar eller?
    Nä ingenting!!! men det har jag inte haft med de två tidigare heller. Vill faktiskt ha det överstökat nu för jag är så nervös inför allt! vill bara mysa med min bebis!

nica- när har du BF?
    (¯`°?.¸ ♥ Mamma 2005 och 2008 BF 101115 ♥ ¸.?°´¯)
  • nica83
    Annizsj skrev 2010-11-09 11:45:06 följande:
    Nej va jobbigt! Nu är du såå nära. SKa du inte be om att få komma in nu då? SÅ att du får en plats å så?
    Om jag ringer och tjatar så kanske men vill inte åka in för tidigt heller. Det kan ju ta ett dygn till innan det sätter igång på riktigt och vi har 3 förlossningskliniker inom 10 minuters bilfärd (i normala fall, dvs om det ej är kö eller olyckor). Så hade jag bott längre från BB hade det varit en annan femma...

Hoppas det är nära i varje fall. Värkarna kommer inte så tätt nu men de gör som sagt ONT.
    - Lycklig mamma till J -
  • popcornplaya
    nica83 skrev 2010-11-09 11:50:48 följande:
    Om jag ringer och tjatar så kanske men vill inte åka in för tidigt heller. Det kan ju ta ett dygn till innan det sätter igång på riktigt och vi har 3 förlossningskliniker inom 10 minuters bilfärd (i normala fall, dvs om det ej är kö eller olyckor). Så hade jag bott längre från BB hade det varit en annan femma...

Hoppas det är nära i varje fall. Värkarna kommer inte så tätt nu men de gör som sagt ONT.
    Åh vad spännande! Snart har du allt din lilla bebis!

Kul att det händer lite i tråden nu igen. Fast det gör ju inte att man blir mindre sugen själv.
    Älskade Philip 080716 och en liten flicka BF 101121(sarahsbaby.blogg.se)
  • Annizsj
    Bebis050810 skrev 2010-11-09 11:49:04 följande:
    Nä ingenting!!! men det har jag inte haft med de två tidigare heller. Vill faktiskt ha det överstökat nu för jag är så nervös inför allt! vill bara mysa med min bebis!

nica- när har du BF?
    Nervös ja..usch den där smärtat ser jag inte fram emot igen. Vill också bara ha det överstökat nu. Ser fram emot att ta på den de där pyttekläderna Fick tre ärvda overaller i helgen, plus att min mamma stickar på två. jag var så nervös att den skulle komma innan mamma blir klar med sina... Sånt där kan verkligen stressa upp mig. 
    Vi får hoppas att det säger pang denna gång!Glad 
    Milo 070505 Viggo 090428 och liten bf 101123
  • Jojo 85

Åh, känner mej så kluven (i-lands problem jag vet).. vi ska som jag nämnt tidigare, medverkar i en kortfilm under min förlossning. Eller, det är min man som filmas, close up i ansiktet, men nu är det så att den tjej som ska filma åker utomlands 15-22/11.. bara för det får väl bebis för sej att titta ut då. O om vi ska medverka då så blir det en manlig kameraman ist.. o jag vet inte om jag vill det. Nu har jag iaf föreslagit att vi ses så jag kan känna efter hur han är som person. Han kommer ju inte vara nere o kika där bebis kommer ut.. han filmar ju.. men jag vill kunna känna mej bekväm i hela situationen. Som sist när dom härjade "down there" o jag var heltborta på lustgas så märkte jag ju inte av omgivningen.. men ska man gå runt o vanka med värkar o testa olika ställningar mm.. så kanske det känns jätte jobbigt med ännu en kille där inne.. SUCK.. hoppas bebis vill komma när den kvinnliga filmaren är i landet.

Josefine 4 maj 2009, BF 1 dec 2010 - jojossmultronstalle.blogspot.com/
  • frukarlssonn

MammaD: nä men fy mjölkstockning är det sista man vill ha Hade några ggr förstadie till mjölkstockning när jag trappade ner på amningen. Blää

Olivia 090610 ~ Freja101020
  • MammaDeborah

Tyvärr inte första gången jag får det. Är ganska säker på att det beror på att lillan tar lite för litet tag. Har ju haft så himla ont och fullt av blåsor på bägge bröst. Men hon börjar få lite bättre grepp nu tycker jag. Har ingen feber utan bara huvudvärk, sjukdomskänsla och stenhårda bröst. Förhoppningsvis blir det inte värre. Känns inte jättebra att bege sig ut i snöblåsten men vad göra? Barnen måste hämtas. Back to reality med en gång...

• nica83
    Bebis050810 skrev 2010-11-09 11:49:04 följande:

nica- när har du BF?
    Jag hade BF i torsdags, är på BF+5 idag. Så nu är det verkligen dags tycker jag!! Och det verkar det ju vara, hihi...
    - Lycklig mamma till J -
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2