• Helen C

BF November,2010 DEL 2

Hej tjejer....
    Nu har vi kommit en bit på vägen av denna Graviditet. På en del syns magarna, en del börjar känna av bebisen, en del mår bra och del mår fortfarande dåligt.....

Nu börjar sommaren närma sig och då får vi hoppas att alla mår bra och kan njuta av bebisen och dom första sparkarna....

Nu är de bara att tjöta på i tråden som aldrig förr fram till Okt/Nov....

{#lang_emotions_cool}{#lang_emotions_sunny}

BF-LISTAN

www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52310905.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-16 18:49
    KÖN
    www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52561078.html

• Svar på tråden BF November,2010 DEL 2
  • sunflower79

herregud man e borta en dag o ni har skrivit 6 sidor haha...

själv har man haft en ganska omtumlande dag på olika håll o kanter... ska försöka berätta i korta drag

väsbyhem lämnar ett infoblad i brevlådan igår o berättar att de ska komma idag och åtgärda de sprickor som uppstått i princip alla väggar efter renovering (har fått leva med dessa sprickor i nästan två år!)...
    kl 8.30 kommer de o ringer på (väcker mig såklart!) och berättar att jo de ska åtgärda under veckan och det kommer innebära spackel, slip o målning! va bra eftersom Ida började storstäda igår och har redan dammtorkat två av de rum de ska börja i, o då menar jag dammat allt! putsat fönster, torkat lister mm mm!!!! så nu står lägenheten upp o ner för ingen idé att fortsätta städa innan de är klara!
    o som om ovanstående inte vore nog! de kollar alla rum, som de ha papper på ska åtgärdas! det visar sig att besiktningen inneburit att man SÅLLAT UT vissa sprickor så summan av alltihop är att när de är klara kommer det fortfarande finnas sprickor kvar!!!! ärligt talat väsbyhem! tro inte att ni hört sista ordet från mig!

o som om detta inte vore nog för en dag....

var på MVC för rutinkoll.. hade lite höga värden på urinen samt att hjärtljuden låg högt för att vara mig/min bäbis.. hon ville kolla lite extra så jag fick ta en sväng på centrum o fika lite o komma tillbaka en timme senare för ny koll.. då var urinprovet ännu ett snäpp högre o hjärtljuden fortfarande höga..ev misstänkt vattenavgång oxå.. så hon ringde KS förlossning och jag fick åka in dit!
    kom in till förlossningen runt 14.30 och fick ganska snart komma in i ett rum för att lämna nytt up och sen satte hon ctg på mig o fick ligga nån halvtimme.. fick svar att allt såg tipptopp ut och att toppar o dalar bara var bra för det var ett tecken på att bäbisen reagerar normalt på olika saker.. anledningen till att MVC fått såna resultat är att de inte kan mäta över längre tid o hon lyckades bara få topparna när hjärtljuden låg på nästan 170...
    sen fick vi sitta ner o vänta på läkare.. så vi satt i väntrummet från 16-tiden fram till 19.30 då läkaren hade tid för oss.. fick gå in o lägga mig i gynstolen, hon bad mig hosta en gång och konstaterade att det inte var vattenavgång o att jag fick vänta på urinodlingen o svar på den..
    anledningen till att MVC ville kolla ev vattenavgång var att jag ju haft jättevattniga flytningar sen v 28 ungefär o jag kan inte själv avgöra om de sipprat vatten eller om det är flytningarna.. så hon ville kolla det oxå för säkerhets skull..
    så strax efter 21 var vi hemma igen!! o fick äntligen äta!!!

när vi kommer hem står möbler huller om buller o det ligger skräp från väggarna lite här o var i lägenheten och inte ett enda jävla meddelande om eller när de behagar komma tillbaka o slutföra...
    så imorgon kommer jag gå o vara grymt rastlös här hemma o inte veta om jag kan fortsätta min storstädning, ställa tillbaka möblerna eller inte och inte heller veta om jag ska bli väckt 8.30!!!!
    o om vädret håller i sig så vill man inte ge sig ut heller! *morr*

ursäkta alla men var bara tvungen att ventilera! BÄBIS MÅR BRA IALLAFALL!

• sebbe123

sunflower: Jisses vilken dag du har haft, tur att allt var bra med bebis iallafall
    Men tråkigt å inte veta när det blir klart i lägenheten, förstår ju att du kanske vill få ordning på allt innan bebis kikar ut.

• imsa
    nica83 skrev 2010-11-07 04:02:11 följande:
    Jag hade ringt förlossningen bara för säkerhets skull. Låter dock som en initialblödning och att något är på G
    jag ringde och det kom igång sedan. en liten pojke kom i söndagskväll.

lyckönskar er alla andra som nu väntar på era små mirakel.
    ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
  • Belavon
    imsa skrev 2010-11-10 00:51:24 följande:
    jag ringde och det kom igång sedan. en liten pojke kom i söndagskväll.

lyckönskar er alla andra som nu väntar på era små mirakel.
    Grattis! Hoppas att allt gått bra, men det låter som när du skriver att det har gjort det :)
  • Bebis050810
    imsa- Grattis!!

sunflower- Vilken hemsk dag! lägenheten helt upp och nervänd, fy sjutton mitt i allt med bebis som snart ska komma, fy va trist! Hoppas det åtgärdas denna veckan så att du hinner få ordning på den.
    Skönt att allt var bra med bebisen sen tillslut efter alla turer!!

Nu ska jag sova vidare en timme!
    (¯`°?.¸ ♥ Mamma 2005 och 2008 BF 101115 ♥ ¸.?°´¯)
  • frukarlssonn
    Annizsj skrev 2010-11-09 21:54:57 följande:
    Tålamod, vad är det? SOm höggravid existerar det liksom inte. Var sååå skönt att träffa en nyblivien trebarnsmamma på barnens dagis idag. Hon hade det som vi, fast hennes är nu 4,5 och 6,5 år...å så en liten bebis på 2 mån. Himla trevlig tjej faktiskt.....Undra om hon vill umgås nåt nu när båda ska gå hemma? Sist var vi ju 6 mammor som var hemma samtidigt här. SÅ perfekt! Nu känner jag ingen som ska ha eller har bebis...trist!
    Hoppas ni kan träffas lite Betyder så mkt att ha ngn annan att få ventilera med ibland.
    Olivia 090610 ~ Freja101020
  • frukarlssonn
    Williams Mamma 070824 skrev 2010-11-09 22:53:13 följande:
    Här är en till som har problem med FK :/

Min man har förlorat en stor summa pengar pga dom. Eftersom han var hemma med sonen under tiden jag låg inne på Neo, så får han inga pengar. Vi fick höra att han kunde begärt TFP men nepp det kunde han inte, för sonen inte var sjuk, eller för att jag inte var sjuk. Men vart skulle vi gjort av stora sonen då enligt dom? För enligt dom skulle han ha jobbat, eftersom han inte var den som våradade Linus på sjukhus. Så himla sjukt!

Då sa dom till mig att jag kunde ta ut TFP för Linus, för det har jag rätt till. MEN, eftersom jag har lägsta för ja inte jobbat innan så får jag inte det heller utan får ta av mina vanliga FP. Men man tycker ju att man borde ha rätt till TFP när man har vårdat ett barn på sjukhus, då ska det väl inte spela nån roll om man har SGI eller ej? Men tydligen inte..

Så hursomhelst så har vi en förlorad inkomst på 2 veckor som vi blir utan nu pga dom =/
    Men fy sjutton va surt!!!
  • frukarlssonn

Herregud läste nu på fb att en gammal klasskompis som fick barn för ett halvår sen födde hemma i badrummet

• Yoshii
    Marinero skrev 2010-11-10 07:27:27 följande:
    Herregud läste nu på fb att en gammal klasskompis som fick barn för ett halvår sen födde hemma i badrummet
    Oj ja inget jag skulle vilja erfara iaf! Hoppas det gick bra !

Min kompis födde sin son redan i v 35 hemma i sängen...
  • frukarlssonn
    Love3 skrev 2010-11-10 07:32:43 följande:
    Oj ja inget jag skulle vilja erfara iaf! Hoppas det gick bra !

Min kompis födde sin son redan i v 35 hemma i sängen...
    O herregud...

Ja det hade gått bra tack ocj lov.
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2