• Helen C

BF November,2010 DEL 2

Hej tjejer....
    Nu har vi kommit en bit på vägen av denna Graviditet. På en del syns magarna, en del börjar känna av bebisen, en del mår bra och del mår fortfarande dåligt.....

Nu börjar sommaren närma sig och då får vi hoppas att alla mår bra och kan njuta av bebisen och dom första sparkarna....

Nu är de bara att tjöta på i tråden som aldrig förr fram till Okt/Nov....

{#lang_emotions_cool}{#lang_emotions_sunny}

BF-LISTAN

www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52310905.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-16 18:49
    KÖN
    www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52561078.html

• Svar på tråden BF November,2010 DEL 2
  • frukarlssonn

Undrar om Hedi ligger o snosar bebis nu?? har inte sett henne här inne sen i förrigår... Hoppas

Olivia 090610 ~ Freja101020
  • kicki08

Grattis Imsa!!!

Hedi ligger säkert så snosar bebbe

Sunflower: Lät inte som den roligaste dagen Knepigt att allt skit hopar sig på en och samma dag sådär ibland. Men SKÖNT att allt var okej med bebis

• Bebis050810

5 dagar kvar för mig nu...... längtar sjukt mkt efter bebisen!!! (nu hinner ju badrummet bli klart tills dess iaf, så det kvittar lixom ändå, om jag nu inte går över tiden typ 2 veckor förstås...)
    nervös som sjutton oxå!

(¯`°?.¸ ♥ Mamma 2005 och 2008 BF 101115 ♥ ¸.?°´¯)
  • tessiej

Grattis imsa :)

Idag har jag BF men än är det lugnt så jag tror inte bebis tänkt komma ut idag. Ett önskemål är att h*n kommer den här veckan men det återstår att se. Bebis lär ju komma när h*n är redo :) men nu längtar vi mycket efter h*n.

Angående smärtlindring så var jag väldigt öppen för vad barnmorskan föreslog vid min förra förlossning. Redan före hade jag bestämt mig för att inte ta lustgas och det gick bara bra utan. Dock fick jag ta EDA som jag inte tänkt ta men såhär i efterhand var det skönt att jag tog den eftersom jag hade värkar i över två dygn. I övrigt tror jag att jag testade sterila kvaddlar, pudensblockad samt vetekuddar och tens.
    Den här gången kommer jag också vara öppen för det som barnmorskan föreslår och ingen lustgas denna gång heller..

Ebba 080805 & bebis BF 101110
  • Barnen är mitt liv

11 dagar kvar för mig, känns ju bra ändå med tanke på att läkaren sjukskrev mig redan vecka 28 för risk för förtidsbörd.. Ska bli skönt om något att få tillbaka sin kropp igen och kunna springa och röra sig och leka med barnen i snön och här hemma.. Grattis alla er som fått era bebisar hur många är det kvar som väntar på våra skatter nu?

• Barnen är mitt liv

Hoppas lite att bebisen vill komma innan fredag men det är väl bara önsketänkande just nu haha,, Kände av en stark mensvärk inatt och vaknar ganska ofta av dom nu dom senaste nätterna men inget mer händer ju uppenbarligen hehe.. Vore enklare rent praktiskt att föda denna vecka då man bara har två barn hemma för sen på fredag kommer dom två stora och det utgör ju lite mer svårigheter med barnvakt, bilåkande och vem som ska kunna ta dom osv.. Har en kompis som lovat att ställa upp men hon är inte den bästa i att svara i telefon tyvärr.. Igår messade hon mig att jag skulle ringa och jag ringde säkert åtta gånger  under dagen innan jag gav upp! Så¨så säkert kort är hon tyvärr inte.. Blir lite nojig nu när det börjar närma sig att man får åka upp själv och föda utan sambon eftersom han då måste vara hemma med barnen, vore verkligen jättetrist 

Med första barnet så var jag lite naiv och hade inställningen att inte ha någon smärtlindring alls, men när jag var öppen 8 cm så tvingade barnmorskan på mig lustgas som jag spydde utav sen efter det tvingade hon mig morfin samt petedin, pudensblockad, sterila kvaddlar samt massa annat pga av att hon tyckte att jag var alldeles för smärtpåverkad.. Men trots att jag skrek nej till varje sak så man kände sig jäkligt överkörd just då men det gick ju bra ändå..

Med andra barnet i säte hade jag bara lustgas och samma sak med tredje fast tanken var att prova på ryggmärgsbedövning men så fort narkosläkaren kommit så hann han inte mer med att bara sätta nålen och då skrek jag att huvudet var på väg ut så det hann aldrig värka..

• MammaDeborah

Brösten mår mycket bättre idag :) Låg nerbäddad i säng/soffa nästan hela dagen igår och ammade så ofta lillan ville (vilket var ofta!) och idag känns det betydligt bättre :) Har fortfarande väldigt ont av att amma men jag hoppas att det ger sig snart.
    Ska åka med bonusdottern till VC strax och kolla upp en misstänkt halsfluss och sen blir det bh-shopping för egen del.

• sunflower79

ja det var skönt att bäbis mår bra.. det är huvudsaken såklart man blir ju alltid lite nojjig när BM säger så o själv ringer fl och säger till en att man ska åka in!
    nu känner jag att bäbis gärna får stanna kvar ett tag till, blev lite för mkt igår Skäms så jag behöver några dagar till att förbereda mig igen hihi

vaknade idag vid 7.30 o tänkte att det var väl lika bra att stiga upp så man slipper samma "trevliga" väckning som igår... skittrött, eftersom man sovit dåligt inatt!

• Bebis050810
    MammaDeborah skrev 2010-11-10 08:50:07 följande:
    Brösten mår mycket bättre idag :) Låg nerbäddad i säng/soffa nästan hela dagen igår och ammade så ofta lillan ville (vilket var ofta!) och idag känns det betydligt bättre :) Har fortfarande väldigt ont av att amma men jag hoppas att det ger sig snart.
    Ska åka med bonusdottern till VC strax och kolla upp en misstänkt halsfluss och sen blir det bh-shopping för egen del.
    Åh vad skönt för dig! Hoppas tuttarna mår bra snart
    (¯`°?.¸ ♥ Mamma 2005 och 2008 BF 101115 ♥ ¸.?°´¯)
  • dazazz

Fk ja... Jag är en av de lyckliga som har bra ersättning och inte haft något strul, men det är då otroligt vilka regler de har... Ringde häromdagen för att kolla hur många dagar jag behöver ta ut om jag är hemma på heltid nu innan hon föds. Då visar det sig att det är olika beroende på om man jobbat heltid eller jobbat deltid och fyllt upp med fp, så jag behövde ta 5 dagar/v för att uppehålla sgi. Det är helt otroligt att det verkligen aldrig går att tillgodogöra sig någon som helst gammal kunskap, man måste fråga om ALLT, inte konstigt att de har långa telefonköer...

Och så ringde vi och frågade om vad som gällde vid mvc-besök för mannen, men de kan han inte ta ut ersättning för, bara föräldrautbildning. Såååå puckat, här pratar msn om hur viktigt det är att mannen ska vara med p mvc och delaktig i grav och allt, men ersättning? Näää...

Barnen är... Jag har bf 28/11, ska vara en liten tjej enligt ul. Har en pojk på 21 månader också.

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2