• Helen C

BF November,2010 DEL 2

Hej tjejer....
    Nu har vi kommit en bit på vägen av denna Graviditet. På en del syns magarna, en del börjar känna av bebisen, en del mår bra och del mår fortfarande dåligt.....

Nu börjar sommaren närma sig och då får vi hoppas att alla mår bra och kan njuta av bebisen och dom första sparkarna....

Nu är de bara att tjöta på i tråden som aldrig förr fram till Okt/Nov....

{#lang_emotions_cool}{#lang_emotions_sunny}

BF-LISTAN

www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52310905.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-16 18:49
    KÖN
    www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52561078.html

• Svar på tråden BF November,2010 DEL 2
  • NJsmamma
    Barnen är mitt liv skrev 2010-11-10 08:37:21 följande:
    11 dagar kvar för mig, känns ju bra ändå med tanke på att läkaren sjukskrev mig redan vecka 28 för risk för förtidsbörd.. Ska bli skönt om något att få tillbaka sin kropp igen och kunna springa och röra sig och leka med barnen i snön och här hemma.. Grattis alla er som fått era bebisar hur många är det kvar som väntar på våra skatter nu?
    Känner igen det där, blev också sjukskriven i vecka 28 och låg inne på övervakning, fick bricanyl som tack och lov stoppade värkarbetet som börjat.. Så jag har vart sjukskriven fram till min hp och känner nu att jag är sååå less på att bara gå och vänta, nu får han allt ta och komma ut!! 12 dagar kvar för mig..

Stort grattis Hedi och Imsa till era små:)

Helen: Vad härligt att ni har kommit hem och jösses vilken snabb förlossning

Angående smärtlindring så vill jag absolut ha min bästa vän lustgasen, underbar Edan funkade inte jättebra på mig sist, men jag är villig att ge den ett försök till..

Vaknade inatt av världens värk i ryggslutet som höll i sig länge och blev såå glad och tänkte att nu måste det ju ändå vara på g.. men det var en enda och inget mer förrutom några futtiga små sammandragningar, älskar verkligen hur min kropp jäklas med mig

Satt och kollade på halv åtta hos mig igår med dottern, hon verkligen älskar det programmet.. och hon kom på att hon vill överraska sin pappa på söndag då det är fars dag med en 3 rätters middag, så det får det nog bli, förrätten har hon bestämt och det bli pannkakor, hihi hon är inte dum, tar hennes egna favoriträtter, ska bli intressant att se hur resten av menyn kommer se ut
  • Party of five

Hedi: grattis till pojken!!

Jag mår lite bättre idag, jag var på blodprov i morse men har inte fått svaren än.

Sitter här och förbannar vartenda flygplan som flyger överom oss. Och alltid då min 2-åring sover, så hon vaknar ju meddetsamma hon somnat... Har flygit upp emot 15 st idag under de två senaste timmarna. Och de flyger lågt så det har ju ljud. Igår var det igen helikoptrarnas tur, och de kommer så lågt att de nästan snuddar trädtopparna ibland. Vi misstänker det är någon slags flygskolning på det småplansflygfältet som ligger 1,5 mil härifrån... Men kan de inte ändra rutt emellanåt så inte samma människor blir störda av det hela tiden??

• Carolina13

nu ska jag ta och försöka vila/sova lite efter lunchen och hoppas att sammandragningarna försvinner lite lätt...

• Barnen är mitt liv

Njs mamma ja jag fick också bricanyl spruta och tabletter hem då ctgn visade på regelbundna värkar men nu har man bara sammandragningar och småvärkar ibland men det verkar ju inte göra någon effekt..

"Tvingade" gubben att göra en hinnsvepning på mig i morse men ingenting hände alls, hade hoppats på att få en teckningsblödning eller åtminstonde värkar men nej nej.. Blev så besviken så¨att jag somnade haha..

Känner mig allmänt deppig över att denna graviditet bara gett mig bekymmer och värk, har ju inte varit ute på promenad eller kunnat hämta barnen från skola och dagis på över en månad nu och gubben har fått ställa upp en massa, nu dom senaste två veckorna har han varit hemma pga av att jag inte ens kan ta mig till köket utan att ljumsken låser sig :( Känns inget kul längre kan jag lova..

Grattis till er som fått, snabbt gick det också verkar det som!

Håller tummarna för dig Taniko!

• sunflower79

dzazz; tack! ja o målarna springer här fram o tillbaka hela dagen o det känns ju skitskumt att tex lägga sig ner i soffan o sova när de är här inne i lägenheten. så jag sitter här o försöker hålla mig vaken!! bläää

hedi; grattis till lillkillen!!! =)

• frukarlssonn
    Hedi skrev 2010-11-10 11:24:31 följande:
    Hej, Ludwig föddes den 9nov Kl. 09:55. Han är 50cm och väger 3310g. Vi åkte in Kl. 3 på natten och jag fick PDA kvart i sex när jag var 5cm öppen. Sa det var smärtfritt och underbart
    Ååh va roligt, grattis!!! Låter som de va en bra förlossning
    Olivia 090610 ~ Freja101020
  • frukarlssonn
    sunflower79 skrev 2010-11-10 14:39:35 följande:
    dzazz; tack! ja o målarna springer här fram o tillbaka hela dagen o det känns ju skitskumt att tex lägga sig ner i soffan o sova när de är här inne i lägenheten. så jag sitter här o försöker hålla mig vaken!! bläää

hedi; grattis till lillkillen!!! =)
    Det är så jobbigt när det är folk hemma för msan kan liksom inte slappna av!

Belavon: skönt att allt är bra

Taniko: håller tummarna!!

Libragirl: måste va skitirriterande när de flyger så hela tiden! Ok ngn gång men hela tiden liksom... Skönt att du mår lite bättre iaf
    Olivia 090610 ~ Freja101020
  • Bebis050810
    Hedi skrev 2010-11-10 11:24:31 följande:
    Hej, Ludwig föddes den 9nov Kl. 09:55. Han är 50cm och väger 3310g. Vi åkte in Kl. 3 på natten och jag fick PDA kvart i sex när jag var 5cm öppen. Sa det var smärtfritt och underbart
    Stort Grattis Hedi! Vilket fint namn :)
    Vad är PDA??
    (¯`°?.¸ ♥ Mamma 2005 och 2008 BF 101115 ♥ ¸.?°´¯)
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2