• Helen C

BF November,2010 DEL 2

Hej tjejer....
    Nu har vi kommit en bit på vägen av denna Graviditet. På en del syns magarna, en del börjar känna av bebisen, en del mår bra och del mår fortfarande dåligt.....

Nu börjar sommaren närma sig och då får vi hoppas att alla mår bra och kan njuta av bebisen och dom första sparkarna....

Nu är de bara att tjöta på i tråden som aldrig förr fram till Okt/Nov....

{#lang_emotions_cool}{#lang_emotions_sunny}

BF-LISTAN

www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52310905.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-16 18:49
    KÖN
    www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52561078.html

• Svar på tråden BF November,2010 DEL 2
  • NJsmamma
    Annizsj skrev 2010-11-11 12:08:16 följande:
    Ta det så lugnt du bara kan nu. Jag tror inte att min mage har växt sen sist heller...var där förra tisdagen. Min mage är verkligen inte stor har jag förstått. MEN tillräckligt för att vara ivägen! Är så less idag. INte sovit inatt heller....blä! Förstår inte varför man såhär på slutet ska börja ha svårt att somna....Innan lade jag huvudet på kudden och slockande direkt. I och med att de små här hemma kör marathon med oss är man så slut!

Snart dags att göra sig klar för hämtning på dagis. hade tänkt låta mannen hämta å jag själv tänkte tjura mig igenom dagen. Men jag följer med och åker pulka, vi lovade ju Milo det igår! Mamma får rycka upp sig

12 dagar till bf!

Trulsa-- Vaggen är på plats sen igår, men inte bäddad. Kändes bara så konstigt att flytta ut Viggos säng för att ställa in en tom vagga där en liten främling ska ligga. hum....hur ska detta gå frågar jag mig hela tiden????
    Jag får ta det lugnt och vila mycket, känns inte som man gör så mkt annat iofs.. är otroligt trött hela tiden och har precis som du svårt att somna, eller jag somnar jättefort men vaknar efter ca 2 h igen för att kissa och sen kan jag inte somna om, jättefrustrerande blir verkligen inte mkt sömn på nätterna. 11 dagar kvar till bf för mig, seeegt!! Mysigt att åka pulka, kanske ska ge mig på det med dotterns sen också.. Ha det så mysigt ute i snön..
  • NJsmamma
    NoahLeah skrev 2010-11-11 12:12:29 följande:
    Dammsugahela nedervåninge var kanske inte så smart, bränner som eld i underlivet nu och svimfärdig, blir nog en stund på soffan.
    Nä men usch vad jobbigt, ja lägg dig och vila så hoppas vi att det blir bättre!!
  • mzetterblad
    Bebis050810 skrev 2010-11-11 12:03:28 följande:
    Jag har BF på måndag, så alltså 4 dagar kvar!! hoppas på bebis imorn!
    mitt SF har inte heller växt mellan vecka 38-40 och det va normalt sa min BM..,

Har inte minsta känning! bebis är helvild på kvällarna, tror den ska sparka sig ut! :)

Jag bäddade vagnen i veckan som var och spjälsängen förra veckan tror jag, även väskan packade jag klart förra veckan, bara tandborste, smink o deo, kamera o mobil typ sånt som fattas....

Ang. smärtlindring ska jag försöka klara mig på lustgasen, den vill jag absolut ha för den är underbar!! men gör det för jäkla ont och blir en lång förlossning så är jag öppen för EDA, det hade jag första fl men inte andra.

Magen vecka 40:
    Superfin mage
    William 070824 & Pyret BF 101101
  • NoahLeah
    Bebis050810 skrev 2010-11-11 12:03:28 följande:
    Jag har BF på måndag, så alltså 4 dagar kvar!! hoppas på bebis imorn!
    mitt SF har inte heller växt mellan vecka 38-40 och det va normalt sa min BM..,

Har inte minsta känning! bebis är helvild på kvällarna, tror den ska sparka sig ut! :)

Jag bäddade vagnen i veckan som var och spjälsängen förra veckan tror jag, även väskan packade jag klart förra veckan, bara tandborste, smink o deo, kamera o mobil typ sånt som fattas....

Ang. smärtlindring ska jag försöka klara mig på lustgasen, den vill jag absolut ha för den är underbar!! men gör det för jäkla ont och blir en lång förlossning så är jag öppen för EDA, det hade jag första fl men inte andra.

Magen vecka 40:
    Jättehärlig bebismage.
  • Kinne79
    NoahLeah skrev 2010-11-11 12:12:29 följande:
    Dammsugahela nedervåninge var kanske inte så smart, bränner som eld i underlivet nu och svimfärdig, blir nog en stund på soffan.
    Usch då. Dammsugit har jag vägrat göra i flera, flera veckor nu.
  • NoahLeah
    Kinne79 skrev 2010-11-11 12:27:26 följande:
    Usch då. Dammsugit har jag vägrat göra i flera, flera veckor nu.
    Blir så rastlös o less på allt grus o skit så kan inte låta bli, får skylla mig själv.
  • Helen C
    Bebis- Kanonfin mage=)

Varit på sjukhuset idag och tagit PKU och läkarunderslkning, så 3 ggr har hon blivit undersökt nu och blåsljudet e borta som tur e....Ska tillbaka på måndag för att väga henne.... födelsevikt 3495, igår innan hemgång 3335 och idag 3340

E en riktigt stolt 3 barnsmamma
  • NoahLeah
    Helen C skrev 2010-11-11 12:30:46 följande:
    Bebis- Kanonfin mage=)

Varit på sjukhuset idag och tagit PKU och läkarunderslkning, så 3 ggr har hon blivit undersökt nu och blåsljudet e borta som tur e....Ska tillbaka på måndag för att väga henne.... födelsevikt 3495, igår innan hemgång 3335 och idag 3340

E en riktigt stolt 3 barnsmamma
    Vad skönt att allt ser bra ut.
  • Helen C
    NoahLeah skrev 2010-11-11 12:33:55 följande:
    Vad skönt att allt ser bra ut.
    Ja det känns himla skönt...Man blir ju osolig när de gäller hjärtat faktiskt....Men nu kan man slappna av
  • NJsmamma

Härligt att allt ser bra ut med lillan Helen, förstår att du är en stolt 3 barnsmor, mys

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2