• Helen C

BF November,2010 DEL 2

Hej tjejer....
    Nu har vi kommit en bit på vägen av denna Graviditet. På en del syns magarna, en del börjar känna av bebisen, en del mår bra och del mår fortfarande dåligt.....

Nu börjar sommaren närma sig och då får vi hoppas att alla mår bra och kan njuta av bebisen och dom första sparkarna....

Nu är de bara att tjöta på i tråden som aldrig förr fram till Okt/Nov....

{#lang_emotions_cool}{#lang_emotions_sunny}

BF-LISTAN

www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52310905.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-16 18:49
    KÖN
    www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52561078.html

• Svar på tråden BF November,2010 DEL 2
  • frukarlssonn

Eller jag ska väl säga normalvikt men va på gränsen till övervikt.

♥ Olivia 090610 ~ Bf nov ♥
  • Helen C

Jag gick upp 15 med första och 22 med andra.... Ställde mig på vågen idag och har gått upp 5-6 kg nu.....
    Jag börjar känna av de goda nu... Lite kakor, glass. Läsk e väl något jag inte dras till sådär....Vill helst ha kallt kallt vatten......

Få börja tänkte lite iaf vad man stoppar i sig......

Mors dag idag.... Fick örhängen av mina fina pojkar som matchar mitt halsband, så himla fint. Blev mega glad....

Önskar bara jag hade min mamma i närheten och mer kontakt

• Vi 2 blir 3

Åh titta mitt problem =/

Arbetsrätt. personlig assistans - förlossning/pappadagar Hejsan!

Är mycket tacksam om jag kan få lite mer kött på benen.

Min fästman jobbar som personlig assistent åt två vuxna grabbar 20+. Grabbarnas mamma är delvis arbetsledare och de finns en opartisk arbetsledare. Både är inte insatt i juridik eller fackliga regler.

Mamman ska med sin familj flytta utomlands till hösten och vill att grabbarna ska komma och hälsa på i en månad. Då vill hon att man varvar assistenter i två veckor var. Det förstår jag också är okej.

Nu till vårat besvär, jag ska föda när som helst under den tiden men de är dom obrydda om. När jag är i v.36-40 gäller detta och deras enda kommentar är du får väll åka hem om de är så. Landet ligger i Asien, så så enkelt är de inte när de väl gäller.

Vad kan man göra åt saken?

• Belavon
    Vi 2 blir 3 skrev 2010-05-30 11:10:12 följande:
    Åh titta mitt problem =/ Arbetsrätt. personlig assistans - förlossning/pappadagar Hejsan! Är mycket tacksam om jag kan få lite mer kött på benen. Min fästman jobbar som personlig assistent åt två vuxna grabbar 20+. Grabbarnas mamma är delvis arbetsledare och de finns en opartisk arbetsledare. Både är inte insatt i juridik eller fackliga regler. Mamman ska med sin familj flytta utomlands till hösten och vill att grabbarna ska komma och hälsa på i en månad. Då vill hon att man varvar assistenter i två veckor var. Det förstår jag också är okej. Nu till vårat besvär, jag ska föda när som helst under den tiden men de är dom obrydda om. När jag är i v.36-40 gäller detta och deras enda kommentar är du får väll åka hem om de är så. Landet ligger i Asien, så så enkelt är de inte när de väl gäller. Vad kan man göra åt saken?
    Låter skumt om man kan tvinga någon att åka utomlands. Står det något i kontraktet när han tog jobbet?
  • PennyJenny

Här är fler som nojjar för vikten! Jag har fel på min sköldkörtel vilket göra att jag medicinerar dagligen sedan ca 11 år tbx för detta. Men när jag ligger fel åt ena hållet går jag upp i vikt av luft typ ;) Och så hade jag det några månader innan jag blev gravid. Låg alltså på ca +8 kg när jag blev gravid. Och nu kanske man går upp... 15-20 kg till??? Det har jag gjort de andra gångerna nämligen. Men jag har haft ganska svårt att bli av med dom efteråt.

Men men.... till beach 2011 borde man ju vara i någorlunda form anser jag

...

Bebis som varit helvild i veckan har sedan i fredags varit jättelugn. Så trist :( Men liten lever iaf, det vet jag :)

• ThiCha

kul att läsa att ni känner era bebisar, har själv fortfarande inte kännt av något!
    Är väl igång o jobbar så hårt så bebisen somnar direkt när ja sätter mej o tar det lugnt..

Skulle flytta el staketet idag och fick mej en "kyss", jäklar vad det kittlade.. Blev lite orolig för bebisen men det ska inte vara någon fara sa min sambo, får hoppas på det.

Om en eller två veckor blir det riktat ul iaf här, ska då få veta kön vilket ska bli kul. Fast å andra sidan vet vi att det är en kille i magen..

Sola? ja som ni vet ska ni passa er för att ligga o sola magen när ni är gravida men det hoppas ja att ni själva förstår!

• frukarlssonn

Nej kommer ta de väldigt försiktigt m solen för o inte riskera pigmentfläckar. Olivia ska ju inte vistas så mkt där heller

• Zazz82
    Helen C skrev 2010-05-29 20:58:30 följande:
    ja det e himla skönt faktiskt.... Bara njuta av bebisen och härlig sol och bad
    Tycker nästa att de är häftigare att visa upp sin snygga gravida kropp ändå :) Härligt. Hur har ni eller ska göra Bikini eller bad dräckter? Har hört att de är en myt att bebis skadas av solen i magen. Sant eller flaskt? Någon som vet??

Själv kommer jag köra på hippster shorts och svart kort topp (inte bh)
    Har även en bad dräckt men jag vet inte hur jag tänker göra med den.Har aldrig gillat att  klämma in mig i en bad dräckt fast jag är ganska smal i vanliga fall.

Vill veta hur ni tänker göra.. Ha en bra kväll Kram
  • Zazz82
    Kinne79 skrev 2010-05-29 21:00:51 följande:
    Ja, det enda som "suger" är att man inte får dricka vin på hela sommaren, nu när man slipper tänka på hur mycket kalorier det innehåller.
    Håller med i båda delar, fast jag föredrar en is kall halv svag drink med is och paraply vid grillen i vanliga fall en härlig sommar kväll då barnet sover.. Men det får man ju hoppa i år :) Men så himmla värt det!!
  • frukarlssonn
    Zazz82 skrev 2010-05-30 17:29:13 följande:
    Tycker nästa att de är häftigare att visa upp sin snygga gravida kropp ändå :) Härligt. Hur har ni eller ska göra Bikini eller bad dräckter? Har hört att de är en myt att bebis skadas av solen i magen. Sant eller flaskt? Någon som vet?? Själv kommer jag köra på hippster shorts och svart kort topp (inte bh) Har även en bad dräckt men jag vet inte hur jag tänker göra med den.Har aldrig gillat att  klämma in mig i en bad dräckt fast jag är ganska smal i vanliga fall. Vill veta hur ni tänker göra.. Ha en bra kväll Kram
    Jag har inte hört att bebisen kan skadas av att man solar, däremot ska man va försiktig med solen då man själv kan få pigmentfläckar om man är gravid. Jag har iaf köpt en bikini
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2