• Helen C

BF November,2010 DEL 2

Hej tjejer....
    Nu har vi kommit en bit på vägen av denna Graviditet. På en del syns magarna, en del börjar känna av bebisen, en del mår bra och del mår fortfarande dåligt.....

Nu börjar sommaren närma sig och då får vi hoppas att alla mår bra och kan njuta av bebisen och dom första sparkarna....

Nu är de bara att tjöta på i tråden som aldrig förr fram till Okt/Nov....

{#lang_emotions_cool}{#lang_emotions_sunny}

BF-LISTAN

www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52310905.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-16 18:49
    KÖN
    www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52561078.html

• Svar på tråden BF November,2010 DEL 2
  • kicki08
    tessiej skrev 2010-11-12 08:04:58 följande:
    Grattis Maddie!

Här hade vi en kväll på akuten igår. Dottern hade stoppat in pytt i panna i näsan och när vi inte fick ut biten själva tyckte dom på sjukvårdsrådgivningen att vi skulle åka in på akuten. Otur som vi hade fick vi vara där i 3 timmar. Vi kom in vid 18-tiden och olyckligtsvis har dom bara ett akutrum med rätt redskap för öron- näsa- halspatienter så strax före 21 fick vi komma in på det rummet. Då hade vi en trött och less tjej. Men hon kämpade bra i väntrummet, tur det fanns lite leksaker där.. dom fick suga och grejja för att få ut potatisbiten och det tyckte inte dottern var roligt. Men till slut kom de två bitarna ut (potatisen hade delat på sig) och vi kunde åka hemåt igen. Hon fick sig ett paket russin efteråt för hon varit så duktig :) så nu kanske hon har lärt sig att inte stoppa in saker i näsan.

Nu tycker jag min bebis får komma ut. Var till barnmorskan igår och hon tyckte magen sjunkit så det kanske är på g snart. Allt var bara bra och jag hade ett jättebra järnvärde för att vara mig.. fick en tid nästa vecka hos henne men jag hoppas bebisen tittat ut innan dess, jag vill också snusa bebis :)

Dags för frukost, ha en bra dag allihopa!
    hehehehe, får man skratta? Barn är bra underbara med sina idéer ibland
  • Party of five

Popcorn: Först och främst GRATTIS till eran dotter! Jag förstår att ni är i ett schocktillstånd nu och inte riktigt greppar vad som hänt. Och jag hoppas ni har mycket stöd från omgivningen nu för det är säkert tungt... Kram till dig. Ni har rätt till alla känslor som dyker upp. Min arbetskompis dotter fick sitt första barn, en dotter - med down, för fyra år sedan. De var med i någon stödgrupp för föräldrar med downbarn och nu har dottern blivit deras riktiga ögonsten, även om de säkert kände precis som ni till en början.

Grattis till alla ni som fått baby, jag har inte riktigt orkat logga in så ofta, men nu börjar jag vara på bättringen igen.

Fina bebismagar ni har!

• Helen C

God morgon.
    Grattis Maddie- Skönt du fick en vanlig förlossning...=)

Vad gör man åt såriga bröstvårtor?? Finns de något man kan smörja på?? Gör riktigt ont när jag bara nuddar dom. Använde sån bröstvårtsnapp igår. Hon sög till så jag fick sår och började blöda, mindre kul. Tänkte om de fanns något man kunde smörja på??

Annars har natten varit bra... Mer sömn denna natten iaf

• frukarlssonn

Maddie: jättegrattis!

HelenC: det finns sån bröstvårtskräm på apoteket man kan köpa och sen kan du smörja in vårtorna med din egen bröstmjölk och lufta mkt! Bröstmjölk och luftning tyckte jag funkade absolut bäst mot mina sår! Sen kan du försöka pumpa lite med om du har en pump. Då vilar du bröstvårtorna lite samtidigt som bröstmjölken smörjer när du pumpar!

Olivia 090610 ~ Freja101020
  • Party of five

Finns det en salva i Sverige som heter Bepanthen? Den är suverän. Går också att hitta lanolin på apoteket, det är lammfett som är gjort speciellt för såriga bröstvårtor/läppar etc.

• Helen C
    Chanelll- Jag har ingen pump, men ska testa den salvan och se.... Hade aldrig såhär när jag ammade killarna...men inget e sig aldrig likt
  • mzetterblad
    Rosen skrev 2010-11-11 22:45:30 följande:
    tack alla. jag har så svårt att fatta att han e ute nu, o ändå känns det som man haft honom längre än 9 dagar. känns som man haft honom i typ 6-7 veckor mitt hjärta smälter när jag tittar på honom Hjärta

hedi: va skönt att allt gick bra o du verkade ha en bra förlossning

williams mamma: hur går det när pappa håller linus? vill han vara hos honom? nicco vill helst vara hos mig men korta stunder hos pappa går bra.
    just nu hör jag att han börjar smågnälla från ovanvåningen så jag får väl snart gå upp o ta honom det e väl för att jag har mjölken antagligen men han har precis ätit så han kan nog inte vara speciellt hungrig, vill väl bara mysa
    pappsen duger inte många minuter, det är mig han ska vara hos hela tiden
    William 070824 & Pyret BF 101101
  • Carolina13

Grattis Madde till bebis!!!

Här står det still just nu... lite bebios aktivitet, inga onda sammandragningar... så dröjer nog med bebis här!

• sunflower79

godmorgon tjejer! haft en ganska bra natt.. förutom att jag lärt mig att när jag vaknar MÅSTE jag gå upp o kissa o inte somna om.. för när jag vaknade nästa "pass" var blåsan så sprängfylld att jag knappt kunde ta mig upp ur sängen.. fy fan va ont det gjorde!!!

idag är det fönsterputs och storstäd som står på agendan! ha en bra dag!

• dazazz

helen, purelan is the shit! det är också sådan lammfettsgrej. dyr som skam men dryg och jättebra. den finns på babyproffsen och liknande affärer och jag tror även jag sett den på vissa apotek. bröstvårtskrämen (den där med en rosa ring på) tyckte i alla fall jag var kass, nu får den duga som fotkräm ;)

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2