• Helen C

BF November,2010 DEL 2

Hej tjejer....
    Nu har vi kommit en bit på vägen av denna Graviditet. På en del syns magarna, en del börjar känna av bebisen, en del mår bra och del mår fortfarande dåligt.....

Nu börjar sommaren närma sig och då får vi hoppas att alla mår bra och kan njuta av bebisen och dom första sparkarna....

Nu är de bara att tjöta på i tråden som aldrig förr fram till Okt/Nov....

{#lang_emotions_cool}{#lang_emotions_sunny}

BF-LISTAN

www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52310905.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-16 18:49
    KÖN
    www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52561078.html

• Svar på tråden BF November,2010 DEL 2
  • Helen C
    dazazz skrev 2010-11-12 09:29:50 följande:
    helen, purelan is the shit! det är också sådan lammfettsgrej. dyr som skam men dryg och jättebra. den finns på babyproffsen och liknande affärer och jag tror även jag sett den på vissa apotek. bröstvårtskrämen (den där med en rosa ring på) tyckte i alla fall jag var kass, nu får den duga som fotkräm ;)
    Har varit och köpt Purelan nu... Dock ska de användas efter amningen så jag får bita ihop nu när hon ska äta....Hoppas på de blir bättre...=)
  • sunflower79

finns många bra salvor men det bästa (vad jag har hört) är den egna bröstmjölken som är läkande på så många sätt.. plus att bäbis slipper få i sig ämnen från olika salvor.. även om de ska vara ofarliga
    hoppas det läker bra snart iaf helen! måste göra helvetiskt ont!!

• Helen C
    sunflower- Det gör förbannat ont ska jag säga dig. Man ska smörja in med bröstmjölk först och sen salvan....Vill kunna njuta av min amning, inte smärta
  • Annizsj
    Helen C skrev 2010-11-12 08:24:14 följande:
    God morgon.
    Grattis Maddie- Skönt du fick en vanlig förlossning...=)

Vad gör man åt såriga bröstvårtor?? Finns de något man kan smörja på?? Gör riktigt ont när jag bara nuddar dom. Använde sån bröstvårtsnapp igår. Hon sög till så jag fick sår och började blöda, mindre kul. Tänkte om de fanns något man kunde smörja på??

Annars har natten varit bra... Mer sömn denna natten iaf
    KÖP en salva som heter Pure Lan!!!! Den är super!! Smörj in efter varje amning! har mjölken runnit till ordentligt för dig? Får hon rätt tag? Jag fick också sådana sår men köpte salva och amningsnapp. Jag smörjde och smörjde och till sist blev det bra. Sen är det skitviktigt hur man lägger till barnen, många är så dåliga på att visa. Men jag träffade äntligen en som visade jättebra! Fast jag lär ju glömt det nu
    Milo 070505 Viggo 090428 och liten bf 101123
  • sunflower79
    Helen C skrev 2010-11-12 09:44:18 följande:
    sunflower- Det gör förbannat ont ska jag säga dig. Man ska smörja in med bröstmjölk först och sen salvan....Vill kunna njuta av min amning, inte smärta
    aha det är så det är! ja som sagt jag har ingen egen erfarenhet ännu Skäms måste vara skitjobbigt att inte få njuta av det härliga i amningen o närheten!! har de här salvorna lite bedövande effekt oxå, kan man hoppas?
  • Annizsj

Helen-- Ah såg nu att du redan fått tipset! Nu slka du se att det händer grejer..den är super!"!"

Milo 070505 Viggo 090428 och liten bf 101123
  • Helen C
    Annizsj- När vi va uppe igår på sjukhuset så visade hon mig. Hon e liten i munnen, men BM sa att ho ska öppna munnen ordentligt och sen ska jag vara snabb, men lättare sagt än gjort=)
  • Bebis050810
    tessiej skrev 2010-11-12 08:04:58 följande:
    Här hade vi en kväll på akuten igår. Dottern hade stoppat in pytt i panna i näsan och när vi inte fick ut biten själva tyckte dom på sjukvårdsrådgivningen att vi skulle åka in på akuten. Otur som vi hade fick vi vara där i 3 timmar. Vi kom in vid 18-tiden och olyckligtsvis har dom bara ett akutrum med rätt redskap för öron- näsa- halspatienter så strax före 21 fick vi komma in på det rummet. Då hade vi en trött och less tjej. Men hon kämpade bra i väntrummet, tur det fanns lite leksaker där.. dom fick suga och grejja för att få ut potatisbiten och det tyckte inte dottern var roligt. Men till slut kom de två bitarna ut (potatisen hade delat på sig) och vi kunde åka hemåt igen. Hon fick sig ett paket russin efteråt för hon varit så duktig :) så nu kanske hon har lärt sig att inte stoppa in saker i näsan.

Nu tycker jag min bebis får komma ut. Var till barnmorskan igår och hon tyckte magen sjunkit så det kanske är på g snart. Allt var bara bra och jag hade ett jättebra järnvärde för att vara mig.. fick en tid nästa vecka hos henne men jag hoppas bebisen tittat ut innan dess, jag vill också snusa bebis :)

Dags för frukost, ha en bra dag allihopa!
    När min dotter i somras petade in en pärla i näsan så fick både hon och jag panik! ringde VC men det tog ju sån tid innan dom ringde upp så jag googlade på det och då fick jag upp ett jättebra tips att man skulle hålla för den ena näsborren, ja där pärlan satt och sen blåsa i den andra så det fick sambon gör och ja efter 3-4 blås var pärlan ute!
    Skönt att det slutade bra för din dotter med!
    (¯`°?.¸ ♥ Mamma 2005 och 2008 BF 101115 ♥ ¸.?°´¯)
  • Saraia
    tessiej skrev 2010-11-12 08:04:58 följande:
    Grattis Maddie!

Här hade vi en kväll på akuten igår. Dottern hade stoppat in pytt i panna i näsan och när vi inte fick ut biten själva tyckte dom på sjukvårdsrådgivningen att vi skulle åka in på akuten. Otur som vi hade fick vi vara där i 3 timmar. Vi kom in vid 18-tiden och olyckligtsvis har dom bara ett akutrum med rätt redskap för öron- näsa- halspatienter så strax före 21 fick vi komma in på det rummet. Då hade vi en trött och less tjej. Men hon kämpade bra i väntrummet, tur det fanns lite leksaker där.. dom fick suga och grejja för att få ut potatisbiten och det tyckte inte dottern var roligt. Men till slut kom de två bitarna ut (potatisen hade delat på sig) och vi kunde åka hemåt igen. Hon fick sig ett paket russin efteråt för hon varit så duktig :) så nu kanske hon har lärt sig att inte stoppa in saker i näsan.

Nu tycker jag min bebis får komma ut. Var till barnmorskan igår och hon tyckte magen sjunkit så det kanske är på g snart. Allt var bara bra och jag hade ett jättebra järnvärde för att vara mig.. fick en tid nästa vecka hos henne men jag hoppas bebisen tittat ut innan dess, jag vill också snusa bebis :)

Dags för frukost, ha en bra dag allihopa!
    För två år sedan ringde de fr dagis, lilltjejen hade på ngt sätt fått in kokt spaghetti i näsan när hon åt (hade väl hostat så det åkte via halsen o upp i näsan) o strået åkte ut o in utan att fröknarna lyckades få tag på det. De ringde o fick en tid t VC direkt o mormor åkte dit med henne för min telefon var på ljudlöst så jag missade spektaklet ... Haha så tokigt det kan bli, men tur att det ej kom ner i lungorna!

Grattis t alla bebbar!
  • dazazz

å stackars helen... jag vet ju preeeeciiiis hur det är... det är fruktansvärt jobbigt när det som ska vara mysigt bara blir en stund av smärta och fasa.... jag hittade ett par superbra bröstskydd att ha mellan amningen: http://www.babyland.se/brostvartskydd-nipple-ease-+-10-inl-_x_PR401.aspx
    de är som ett litet galler som ligger runt bröstvårtan så det kommer in luft och inget trycker emot, de var riktigt sköna när allt skavde och tryckte... det blir ju inte heller tätt och fuktigt som av mjölkuppsamlare.

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2