• Helen C

BF November,2010 DEL 2

Hej tjejer....
    Nu har vi kommit en bit på vägen av denna Graviditet. På en del syns magarna, en del börjar känna av bebisen, en del mår bra och del mår fortfarande dåligt.....

Nu börjar sommaren närma sig och då får vi hoppas att alla mår bra och kan njuta av bebisen och dom första sparkarna....

Nu är de bara att tjöta på i tråden som aldrig förr fram till Okt/Nov....

{#lang_emotions_cool}{#lang_emotions_sunny}

BF-LISTAN

www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52310905.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-16 18:49
    KÖN
    www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52561078.html

• Svar på tråden BF November,2010 DEL 2
  • Zazz82

Är det någon mer än jag som mäter magen en gång i veckan för att se hur det växer? Jag har gjort det med alla tre. Och nu är jag 19 plus 1 och har 96,3cm i mag omfång :)
    Med min dotter i samma vecka 90cm cirka

• Helen C
    Zazz82 skrev 2010-05-30 17:29:13 följande:
    Tycker nästa att de är häftigare att visa upp sin snygga gravida kropp ändå :) Härligt. Hur har ni eller ska göra Bikini eller bad dräckter? Har hört att de är en myt att bebis skadas av solen i magen. Sant eller flaskt? Någon som vet??Själv kommer jag köra på hippster shorts och svart kort topp (inte bh) Har även en bad dräckt men jag vet inte hur jag tänker göra med den.Har aldrig gillat att  klämma in mig i en bad dräckt fast jag är ganska smal i vanliga fall.Vill veta hur ni tänker göra.. Ha en bra kväll Kram
    Jag använder mig av bikini....Sola bort bristningarna på magen... Baddräkt är inget för mig....
    Jag har ju solat när jag väntat mina... Första fick jag ju i slutet på sep, så han gick ju jag med hela sommaren, men han protesterade när solen lyste på magen, så de va ju bara vända sig om och sola ryggen. Lillkillen fick jag i mitten på Juni, men där va de lugnt, så får se hur denna lilla rackare e=)

Igår kände jag en spark långt upp, inte vanligt, då jag annars känner e nedre delen av troskanten hehe....
  • Zazz82
    Marinero skrev 2010-05-30 17:33:57 följande:
    Jag har inte hört att bebisen kan skadas av att man solar, däremot ska man va försiktig med solen då man själv kan få pigmentfläckar om man är gravid. Jag har iaf köpt en bikini
    Ja precis också vad ag hört- Förra sommaren var det syster som var gravid (med första barnet) Och hon fjantade runt med handukar över magen hela sommaren och sa hur farligt det var fr Uv strålar som gick rätt in till bebis..
  • frukarlssonn
    Zazz82 skrev 2010-05-30 17:35:44 följande:
    Ja precis också vad ag hört- Förra sommaren var det syster som var gravid (med första barnet) Och hon fjantade runt med handukar över magen hela sommaren och sa hur farligt det var fr Uv strålar som gick rätt in till bebis..
    Jaså? Nää de har jag aldrig hört.
    ♥ Olivia 090610 ~ Bf nov ♥
  • Zazz82
    Helen C skrev 2010-05-30 17:34:58 följande:
    Jag använder mig av bikini....Sola bort bristningarna på magen... Baddräkt är inget för mig....Jag har ju solat när jag väntat mina... Första fick jag ju i slutet på sep, så han gick ju jag med hela sommaren, men han protesterade när solen lyste på magen, så de va ju bara vända sig om och sola ryggen. Lillkillen fick jag i mitten på Juni, men där va de lugnt, så får se hur denna lilla rackare e=)Igår kände jag en spark långt upp, inte vanligt, då jag annars känner e nedre delen av troskanten hehe....
    Jag känner min bebis med händerna utan på magen nu Men jag är ju också i vecka 20. Lill tjejn kände den för första gången i dag och hon la på ett sådant härligt skartt som inte var av den värden. Hon är så lycklig att vi två ska bli tre.

Jag känner inget högt upp vid trosorna och lite lite under naveln. Men mest långt ner..
  • Zazz82
    Marinero skrev 2010-05-30 17:37:59 följande:
    Jaså? Nää de har jag aldrig hört.
    Tror säkert de är en myt iallfall-- varför jag valt hippster shorts är för att bikini linjen samt underlivet blir en aningen knepigt att hålla efter haha då magen är för stor och man inget ser *grr*
    Min syster tog alltid spegel och fixade frillan down stears me.. men vad fan jag låter det vara till bebis är inte.. Allt annat putar ju ändå så skit de samma *ler brett*
  • Hedi

Jag tror inte det är solstralarna man ska akta sig för, snarare temperaturen. Att
    det kan bli varmt om man solar magen i gassande sol. Vet inte om jag ska ha bikini eller baddräkt än.

I natt hade jag sammandragningar som var riktigt obehagliga, sen övergick smärtorna till kramper i magen och jag insag att jag var magsjuk. Det är väl inte farligt att vara det när man är gravid?

• frukarlssonn
    Hedi skrev 2010-05-30 18:22:29 följande:
    Jag tror inte det är solstralarna man ska akta sig för, snarare temperaturen. Att det kan bli varmt om man solar magen i gassande sol. Vet inte om jag ska ha bikini eller baddräkt än. I natt hade jag sammandragningar som var riktigt obehagliga, sen övergick smärtorna till kramper i magen och jag insag att jag var magsjuk. Det är väl inte farligt att vara det när man är gravid?
    Nej det är abs inte farligt att va magsjuk när du är gravid. Bebben får all näring ändå Hoppas du mår bättre nu!
    Zazz82 skrev 2010-05-30 17:40:25 följande:
    Tror säkert de är en myt iallfall-- varför jag valt hippster shorts är för att bikini linjen samt underlivet blir en aningen knepigt att hålla efter haha då magen är för stor och man inget ser *grr* Min syster tog alltid spegel och fixade frillan down stears me.. men vad fan jag låter det vara till bebis är inte.. Allt annat putar ju ändå så skit de samma *ler brett*
    Du jag va tvungen o raka till bikinilinjen nu för vi åker på semester på tisdag men jag ska säga att de va på gränsen för va jag klarade av Shit att det kan va sån skillnad på magen i andra graviditeten! Sambon fråga om jag behöver hjälp men jag sa att n' jag vågar inte släppa nån annan lös där
    ♥ Olivia 090610 ~ Bf nov ♥
  • Helen C

Magsjuk är ingen fara...Bebisen far inte illa av de....

• Hedi

Känns bara obehagligt angaende sammandragningarna! men hoppas det är lugnt.

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2