• Helen C

BF November,2010 DEL 2

Hej tjejer....
    Nu har vi kommit en bit på vägen av denna Graviditet. På en del syns magarna, en del börjar känna av bebisen, en del mår bra och del mår fortfarande dåligt.....

Nu börjar sommaren närma sig och då får vi hoppas att alla mår bra och kan njuta av bebisen och dom första sparkarna....

Nu är de bara att tjöta på i tråden som aldrig förr fram till Okt/Nov....

{#lang_emotions_cool}{#lang_emotions_sunny}

BF-LISTAN

www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52310905.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-16 18:49
    KÖN
    www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52561078.html

• Svar på tråden BF November,2010 DEL 2
  • Kinne79
    Marinero skrev 2010-11-12 18:43:34 följande:
    Fy låter inte najs med trycket neråt! Har aldrig känt trycket varken med Olivia eller Freja.
    Nej, jag hoppas verkligen inte att det ska vara så i 5 veckor. Jag har fått snitts på ankgången
  • sunflower79
    Marinero skrev 2010-11-12 18:33:27 följande:
    Jag hade ingen energi som gravid heller Förutom precis innan jag skulle föda

Nu tycker jag att jag har ovanligt mkt energi för att va  såpass nybliven tvåbarnsmamma fast jag ligger i lä hos er hihi
    aha du har tvärtom du ja men då är det ju bara tacka o ta emot att du har energin nu när ni e fler hihi
    vi som håller igång nu kanske är helt slut under själva förlossningen istället Drömmer

annizsj; sådär kan jag oxå känna.. fast det håller inte i sig så länge... men står jag upp känns det som allt låser sig o skulle jag ta ett steg så riskerar jag ju att trilla.. hua.. konstig upplevelse!
  • frukarlssonn
    sunflower79 skrev 2010-11-12 18:48:21 följande:
    aha du har tvärtom du ja men då är det ju bara tacka o ta emot att du har energin nu när ni e fler hihi
    vi som håller igång nu kanske är helt slut under själva förlossningen istället Drömmer

annizsj; sådär kan jag oxå känna.. fast det håller inte i sig så länge... men står jag upp känns det som allt låser sig o skulle jag ta ett steg så riskerar jag ju att trilla.. hua.. konstig upplevelse!
    Hmm ja men fråga mig om två månader eller om ett halvår om hur min energi är Olivia är precis i startgroparna till att gå och ja, vi får se hur tidig Freja blir motorisk. Är hon som Olivia vart så blir det ju lugnt på den fronten Men sen kan hon ju bli desto tidigare när hon ser hur storasyster far omkring.
    Olivia 090610 ~ Freja101020
  • MissCh
    SEPTEMBER BEBISAR
    Frogster - Pojke 24/9, 2145g, 45cm. V 32+2

OKTOBER BEBISAR

Williams Mamma 070824 Pojke 20/10 , 1760 g & 43 cm V. 38+1
    Chanelll Flicka 20/10, 3290 g & 49 cm V 36+4
    Kicki08 - Flicka 21/10, 3258 g & 52 cm, V 38+1
    MissCh - Flicka 26/10, 3300 g & 52 cm, V 39+1

NOVEMBER BEBISAR
    Libragirl - Pojke 1/11 - 4140g - 51 cm - BF-6
    Rosen - Pojke 2/11 - 4850g & 55 cm - v 40+4
    Kwackie - Björn 4/11 - 2650g - 48cm - BF - 21
    MammaDeborah - Flicka 4/11 - 3855g - 52cm - BF
    HelenC- Flicka 9/11-3495g-50 cm- BF+3
    Hedi- Ludwig 9/11- 3320g- 50 cm- BF

DECEMBER BEBISAR
  • sunflower79
    Marinero skrev 2010-11-12 19:01:38 följande:
    Hmm ja men fråga mig om två månader eller om ett halvår om hur min energi är Olivia är precis i startgroparna till att gå och ja, vi får se hur tidig Freja blir motorisk. Är hon som Olivia vart så blir det ju lugnt på den fronten Men sen kan hon ju bli desto tidigare när hon ser hur storasyster far omkring.
    ojoj fullt ös då hör jag hur gammal är olivia?
  • frukarlssonn
    sunflower79 skrev 2010-11-12 19:20:04 följande:
    ojoj fullt ös då hör jag hur gammal är olivia?
    Hon blev 17 månader i onsdags japp fullt ös har de vart ett tag även fast hon inte börjat gå än Hon är ju trots allt ÖVERALLT och pillar på ALLT! Snabb som attan med
    Olivia 090610 ~ Freja101020
  • Hedi

Chanell: Ja gud ni maste ha fullrulle om man säger sa ! men det är ju kul att man har nagot att göra.

• Annizsj
    Marinero skrev 2010-11-12 19:01:38 följande:
    Du har då endel att vänta dig. Här önskar man att man hade en liiiite lugnare 1,5-åring, men icke! Han är alltså överallt. Han är rätt smart ändå. Varför inte göra allt man inte får? Kan inte laga mat, då drar han snabbt till en stol och ska vara med. PÅ med plattor, upp på borden å rubb å stubb. Röjer överallt och springer konstant.Sen älskar han att dansa och snurra runt. Köpte en liten badrumsmatta på IKEA, den skulle han givetvis dansa in. Nu ska han även klättra på toaletten å suga på spolknappen...så äckligt!   Inte konstigt att han är totalt slut på kvällen, eller redan när man hämtar honom på dagis Hans bror var coollugn de två första åren.....(helgalen idag). SÅ jag hoppas att denna lill* är lite lugnare!

Jag gillar trycket neråt...då vet man att det händer grejer iaf
    Milo 070505 Viggo 090428 och liten bf 101123
  • Carolina13

en liten fråga till er som haft förvärkar/värkar i ryggen... vart sitter de då?
    Jag har börjat känna lite i ryggen ikväll men det känns mer som att det e vanligt ryggont för det sitter så högt upp,,, typiskt..

• NoahLeah
    Carolina13 skrev 2010-11-12 20:19:31 följande:
    en liten fråga till er som haft förvärkar/värkar i ryggen... vart sitter de då?
    Jag har börjat känna lite i ryggen ikväll men det känns mer som att det e vanligt ryggont för det sitter så högt upp,,, typiskt..
    Mina sitter i svanken men det kanske är olika?

Haft lite förvärkar till o från under dagen men ingen slemmis el tilltagande flytningar, blir mer o mer inställd på igångsättning.
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2