Inlägg från: Annizsj |Visa alla inlägg
  • Annizsj

BF November,2010 DEL 2

Då har Foglossningen slagit till på allvar igen det värker ändå ner i foten. Det blir såhär när jag kommer ifrån jobbet o aldrig kan sitta stilla. Jagar Viggo hela tiden, han bara smiter iväg med sin gräsklippare hela tiden. På framsidan har vi ingen grind, han envisas med att gå dit såklart. Blir nervös för han bara sticker i det kör i endel bilar på våran gård. Han är bara så olik sin bror vid den hör åldern. Måste bara berätta. På em idag åkte sambon o milo iväg till A6 här i jkpg. Milo var helt lyrisk när pappa köpte en sparkcykel till honom.,han har tjatat om det länge nu. Vi har väldigt mkt leksaker men faktiskt är det nästan bara saker för yngre barnZ. Bobby är ju hans allt, men han börjarcbli för lång för den. Ikväll har hB åkt runt på sin nya favorit o varit så stolt. Lillebror skulle såklart låna, men det fick han absolut inte Sedan när jag skulle lägga honom o hade läst klart envisades han om att jag skulle gå ner o hämta den, för den skulle vara i hans rum. Så nu står den i hans rum . Var lite orolig att han skulle vilja)ha den i sängen också. Han har nämligen en vana att sova med diverse konstiga saker. Allt från hårda leksaksbilar till rullgardiner. Sedan är han sjukt tvärt emot just nu. Igår var precis ALLT fel! Herregud, kan det bli värre än såhär tänker man ju!

Milo 070505 Viggo 090428 och liten bf 101123
  • Annizsj
    Sassa82 skrev 2010-07-28 06:43:21 följande:
    Hej igen

Nu är vi tillbaka efter vår 2 veckor långa resa i USA va spännande. Dock blev det ju lite jobbigt emellanåt eftersom fogarnna inte är i topptrimm men det gick blev vila och bälte på.

Flygresan gick bättre än förväntat så alltid något.

Under tiden jag vart borta har jag fått ja till havandeskapspenning, fick det pga. av besvärren med fogarna annars får man det inte om man arbetar på förskola stod det.

Ser att ni pratat vagnar, hör blir det en urban jungle, vi beställde en rätt tidigt då det va rea på liggdelen, men vi får hämta ut den i början på november.
    Välkommen hem och grattis till HP! Vad jag har förstått så är det inte vanligt att man får det när man jobbar på förskola. Läser ju själv till det, men är inte klar....sist barnet nu så lär inte få uppleva en grav under min karriär(hihi, karriär låter ju stort).

Går in i v.24 idag...! Sjukt va detta går fort!

När vaknar era små? jag blir snart galen!!!!! Viggo hade ju börjar sova till 6:30-7:30.....Men sedan i söndags är han tillbaka på 5:20...jag blir galen! Orkar inte detta! HUr ska man orka med detta i nov?????? Min sambo kan ju inte ta alla mornar..
  • Annizsj
    kicki08 skrev 2010-07-28 09:02:22 följande:
    Theo vaknade 4:50 imorse *gääääsp* Inte helt ovanligt faktiskt. Fast nu har vi haft turen ett par veckor att han åtminstone sovit till 6 och ibland längre. så det har varit sovmorgon för oss
    Skönt med en liten som KAN sova till 7 iallafall
    Ja vad som händer när våra bebbar kommer i november får vi allt se
    Men här har det faktiskt hänt jättemycket med Theo på bara nån månad. Han har så smått börjat sluta äta på nätterna. det är högst varannan natt han äter välling glesare än så. För nån månad sedan var det helt klappat och klart med en flarra runt 3 på natten. Så det händer grejjer åt det bra hållet. Så här klagar vi inte
    Hoppas på ännu bättre förändringar när hans rum är klart här om ett par veckor. Får se om han börjar sova lite bättre ocå
    Ajdå, låter tidigt.....usch! Sover han fortf två ggr dagen? Vi försöker dra ner till en gång/dagen. MEN vaknar han innan halvsju orkar han inte det. Igår sov han mitt på dagen, men var helt slut vid 18- tiden. Det är inte lätt när de vaknar så tidigt. Sen när dagis börjar kommer han ändå behöva läggas två ggr. Tempot där är betydligt högre. Så vi får se hur kvällarna blir. Skulle han bara sova till 6:30-7 hade jag jublat. Det är en enorm skillnad.
    Han har inte ätit på natten sedan jag slutade amma honom när han var 7 mån. Nån gång när han var sjuk i julas bara. jag har varit stenhård med det. De behöver ju inte äta om nätterna mer. Det blir ännu en dålig ovana som stör sömnen. Försöker istället ge välling de sista vi gör på kvällen. Men igår ville han knappt ha middag eller välling. Inte på morgonen heller. Istället fick han mannagrynsgröt, den gick ner......envis unge
  • Annizsj
    Kinne79 skrev 2010-07-28 10:15:00 följande:
    Åh, sömnen det är väl det enda jag bävar inför. Jag har ett jättestort sömnbehov. Hoppas att bebisen brås på min släkt. Mina syskon och jag sov hela nätter nästan från början. Om jag somnade vid 20 vaknade jag vid 8 somnade jag 21 så vaknade jag 9. Jag behövde alltid mina 12h. Min systers två flickor har också alltid sovit toppenbra. Nu är dom drygt 1,5 och 3,5 och vaknar sällan innan 8. De slutade äta nattmål runt 4 månader tror jag.

Själv intalar jag mig att jag kommer få en kolikbebis som skriker hela dagarna och som kommer vakna runt 4 och vägra somna om.
    Va skönt det låter. Tyvärr så kan man inte bestämma själv hur de ska sova. Försöker allt för att det ska funka. är fruktansvärt morgontrött så detta är skitjobbigt. Blir fortf väckt flera ggr/natten. Var ett tag som  han sov h ela nätter, men inte nu längre. Suck! Bara det blir bättre när bebis kommer.
    Lika bra att ställa in sig på att inte få sova så mkt. Men kanske inte måla upp versta scenariet. Skillnaden med att ha ett eller flera barn är just att man kan sova när barnet sover. Eller att man inte behöver oroa sig för att den lill* ska väcka de större.
    Vår 3-åring sover oftast 12 h. Men han blir ofta väckt av lillebror....
  • Annizsj

Det här med sömnen är det som gör småbarnslivet så påfrestande. Jag har ju haft två pojkar som sovit dåligt första året. Först vid 2 års ålder började Milo sova bra. Nu sover han bra och ofast 12 h som han behöver. Han älskar verkligen att sova. Viggo har varit likadan, men vaknar så mkt tidigare. Jag är rädd att han ska smitta bebisen sen, eller väcka så den får in samma mönster. Men men...om några år kan man ju låta de vara uppe lite själv å iaf vila lite....
    Borde man inte ha lite tur å få en bebis som sover bra ganska snart denna gång? Tredje gången gilt liksom Men men..jag är inställd på att fortsätta vara en trött mamma några år framöver.....

• Annizsj

Williams mamma-mardrömmar eller nattskräck tycker jag det låter som. Bara att trösta finnas där. Hade själv jättemkt mardrömmar/nattskräck som liten. Har den där känslan kvar. Mamma var jätteviktig då! Ang åksjukan! Vår 3-åring har varit jätteåksjuk nu ett tag. Han kräktes så fort vi åkte någonstans. På en vecka kanske det blev en åtta spyor. Det enda som hjälpte var att vända på stolen. Vi vet att msn inte ska göra det innan 4 års ålder. Men Milo är över 1 m lång precis som 4-åringar brukar vara. Nu ser han ut och det har blivit mkt bättre. Vi har alltid spypåse, papper, ombyte i bilen. Pappa har även intalat honom att man mår illa av nappen, det har han köpt helt. Han har även blivit jätteduktig på att säga till när han mår illa. Det är inte roligt med åksjuka barn!

• Annizsj

En riktig idiot! Visst kan msn bli åksjuk senare. Någon mer som blivit åksjuk under sin grav? Jag blir det mest i bussen eller när jag kör Saab... Tacka vet jag våran volvo

• Annizsj
    Helen C skrev 2010-07-29 09:02:42 följande:
    MammaDeborah- Jag känner igen de där med barnen... Mina pojkar e precis likadana. Så fort de kommer gäster så ska de överspelas här hemma. De ska höras och de ska synas som dom tror att dom inte gör....Barn glömmer väldigt lätt va man sagt till dom

Här regnar de idag. Sitter även barnvakt åt systers två barn som har sovit här, så ni kan ju ana vilket liv de varit här hemma Man vet att man lever iaf....

Önskar man kunde få sova en stund till. Sambon sover, men han ger mig nästan aldrig sovmorgon och han vet att jag sover riktigt dåligt om nätterna, men men.... Vi tjejer får väl inte klaga=)
    Känner igen mig när det gäller sovmorgon. Mannen tar alltid en gång på helgen. Men nu har vi jobbat om vart annat och i veckorna erbjuder han sig aldrig.. Nästan så jag får dåligt samvete om jag ligger kvar en timme extra och han får ta morgonen plus hela dagen när jag jobbar. De är så klena karlarna! Inatt sov jag dessutom som en kratta. Vaknade av mannen som bökade så o sedan gick ner å stökade. Viggo rullade runt hela tiden i sin säng, jag vaknar av precis allt! Är en aningen trött på att bli väckt vid fem och sedan åka å jobba...... Kan inte sluta oroa mig för i nov. Då är han tvungen att ta alla mornar han kan. KOmmer inte få sova ett smack annars. Amma hela nätterna. jag vet ju hur det är....
  • Annizsj
    kicki08 skrev 2010-07-29 10:13:34 följande:

Det är jättekonstigt det där hur killarna liksom glömmer bort att vi är gravida. Vi ska leva efter vanliga förutsättningar ändå. Det ska delas på sovmornar mm. Vi ska alltså orka precis lika mycket som alltid annars!!?
    Irriterande.....

Undra hur mkt de ens tänker på att vi ska ha barn igen? Härom dagen sade han ju att jag har blivit stor nu. Och han har idér om namn. Fast det senaste killnamnet går bort haha. Tjejnamn är nog helt bestämt. Många säger att de tror att det är en tjej. Men grannen igår tjatade om att det blir en kille till. Hon är rätt jobbig! Min mage är precis likadan som de andra två ggr. Men vaddå det är ju så kroppen är. Sen mår jag ju helt annorlunda denna gång ....så ja, jag anar tjej, men det blir nog en kille
  • Annizsj
    Marinero skrev 2010-07-29 15:08:56 följande:
    Ja jag ska väl ändå säga att jag går oftast upp på morgnarna för jag är den som är piggast. Om Olivia vaknat och sambon går ner har jag så förbannat svårt att somna om. Ngn gång går han upp när jag ber om att få ligga kvar men annars går jag upp, så det är självvalt här Han gör det annars om jag vill. Sen är han kanon med de mesta, men tyvärr är han lite så att han inte ser allt som ska göras. Han är en slarver till naturen Men ja, han gör allt jag ber om och ja, det är skitirriterande ibland att jag måste BE honom, men han har själv erkänt att han är så kass på att se och jaja, han är optroligt hjälpsam bara att man tyvärr måste ge direktiv.

Idag har jag fortsatt packa ner lite i kartonger. Det börjar bli tomt i lgh så smått Snart är det bara kartonger här
    TYvärr så ser de inte sånt som vi ser. Men men, man lär sig leva med dom iaf. Vart är det ni sak flytta ni igen?
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2