• Helen C

BF November,2010 DEL 2

Hej tjejer....
    Nu har vi kommit en bit på vägen av denna Graviditet. På en del syns magarna, en del börjar känna av bebisen, en del mår bra och del mår fortfarande dåligt.....

Nu börjar sommaren närma sig och då får vi hoppas att alla mår bra och kan njuta av bebisen och dom första sparkarna....

Nu är de bara att tjöta på i tråden som aldrig förr fram till Okt/Nov....

{#lang_emotions_cool}{#lang_emotions_sunny}

BF-LISTAN

www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52310905.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-16 18:49
    KÖN
    www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52561078.html

• Svar på tråden BF November,2010 DEL 2
  • Bebis050810
    Kinne79 skrev 2010-11-14 13:15:01 följande:
    bebis- Sova på täcket i sängen låter mysigt. Kanske ska testa det. Jag har en massa täcken hemma som jag fått av min syster. Ett av dem har jag tänkt ha i soffan så bebisen kan ligga där och mysa när man ser på tv. Känns hårt att ligga direkt på soffan.
    ja att ligga och sova direkt på en hård soffa eller bara på madrassen i spjälsängen kan ju inte vara så skönt när den har legat i varma sköna magen i 9 månader,  tycker jag iaf
    (¯`°?.¸ ♥ Mamma 2005 och 2008 BF 101115 ♥ ¸.?°´¯)
  • Annizsj
    Kinne79 skrev 2010-11-14 13:15:01 följande:
    bebis- Sova på täcket i sängen låter mysigt. Kanske ska testa det. Jag har en massa täcken hemma som jag fått av min syster. Ett av dem har jag tänkt ha i soffan så bebisen kan ligga där och mysa när man ser på tv. Känns hårt att ligga direkt på soffan.
    Om du har spjälsäng till bebisen så får du tänka på att den nog känns jättestor för bebisen. Den vill ha det trångt för att känna trygghet. Ya filar och lägg runt så sängen blir mindre, det har alltid jag gjort. Ett tips bara
    Denna gång köpe jag en vagga begangnat så den är beydligt mindre. Sen vet jag ju inte om bebisen vill sova där?

Har kännt massa iliningar neråt nu sedan nån timme tillbaka. Hum.....är det början på ngt stort eller spelar den ett spratt med mig?

Helene....Första tiden är verkligen mat, mys, bajs och bajs...hihi!
    Milo 070505 Viggo 090428 och liten bf 101123
  • frukarlssonn

Jag har åkpåse i vagnen och gallerfilt i sängen, inget täcke

HelenC: här luktade oxå navelstumpen apa! Fattade inte först va de va som började stinka... sen trodde jag de började bli infekterat eller nåt, Olivias navelstump luktade aldrig och den satt kvar rätt länge, ett par veckor har jag för mig.

Olivia 090610 ~ Freja101020
  • frukarlssonn

Freja sover faktiskt hos mig även fast sängen står alldeles intill Jag liggammar o somnar alltid, Freja med. Sen vill hon helst sova med kinden mot min bröst, då sover hon mkt bättre och då får mamma sova med så så får det va ett tag

Olivia 090610 ~ Freja101020
  • Annizsj
    Marinero skrev 2010-11-14 13:43:34 följande:
    Freja sover faktiskt hos mig även fast sängen står alldeles intill Jag liggammar o somnar alltid, Freja med. Sen vill hon helst sova med kinden mot min bröst, då sover hon mkt bättre och då får mamma sova med så så får det va ett tag
    Man somnar ju så lätt när man ligger där och ammar. Orka lyfta över..speciellt när de är så små, de vill ju ha närhet.

Dags att ta en varm dusch.....har lite ensamtid här nu......efter en bråkig morgon. Usch ingen rolig stämning här hemma nu. Vet inte vem av oss som är nervösast? Man säger inga fina saker till varandra precis. Jag blir bara irreterad på allt min man gör just nu......

En till sak. Vi har haft inbrott i garaget inatt. De asen har tagit våra sommardäck med fäljar och allt. Klart man är arg, men ändå så orkar jag knappt bry mig idag..... Tur att man har försäkring!
  • Kinne79
    Annizsj skrev 2010-11-14 13:37:41 följande:
    Om du har spjälsäng till bebisen så får du tänka på att den nog känns jättestor för bebisen. Den vill ha det trångt för att känna trygghet. Ya filar och lägg runt så sängen blir mindre, det har alltid jag gjort. Ett tips bara
    Denna gång köpe jag en vagga begangnat så den är beydligt mindre. Sen vet jag ju inte om bebisen vill sova där?

Har kännt massa iliningar neråt nu sedan nån timme tillbaka. Hum.....är det början på ngt stort eller spelar den ett spratt med mig?

Helene....Första tiden är verkligen mat, mys, bajs och bajs...hihi!
    Planen är att ha spjälsängen som en sidovagn till min säng, alltså ena sidan har vi inte satt dit utan den ska stå tryckt mot min säng. Känns som ett bra mellanting så jag och mannen inte kan rulla på bebisen. Men man vet ju aldrig hur det blir det är bebisen som får bestämma. Jag har tänkt på det där med filtar runt, verkar vara en bra idé.
  • Annizsj
    Kinne79 skrev 2010-11-14 14:26:12 följande:
    Planen är att ha spjälsängen som en sidovagn till min säng, alltså ena sidan har vi inte satt dit utan den ska stå tryckt mot min säng. Känns som ett bra mellanting så jag och mannen inte kan rulla på bebisen. Men man vet ju aldrig hur det blir det är bebisen som får bestämma. Jag har tänkt på det där med filtar runt, verkar vara en bra idé.
    Jättesmidigt att ha det så. Sist så gjorde vi så när Viggo var en 5 mån tror jag, tills han kravlade sig ur den....
  • Bebis050810
    annizsj- hur tänker endel egentligen??? ta andras saker!!! grrrr vad förb. jag blir!

Ja att mysa till sängen lite så att den blir mindre och ombonad det är ju ganska viktigt så de känns som i trånga varma magen :)
    sen kommer nog min bebis oxå ligga mkt hos mig, det har de andra barnen gjort. och gör till och från nu med! jag kommer ha spjälsängen intill vår säng så att vi ligger nära varandra. Jag har oxå alltid liggammat på natten och sen somnat ifrån det, både jag och bebisen. Det är så smidigt och mysigt
    Det jag är rädd för är dock att den ska få täcket över huvudet!!! eller att nån av de andra barnen ska lägga sig på bebisen eller att sambon ska göra det. Att jag ska göra det är jag inte alls orolig för.

Jag har oxå gallerfilt, dom är bra!
  • Carolina13

slemmisen idag som kom va mer brun än de vanliga grön/gula så jag hoppas det ger nått men än så länge inget mer än de vanliga små sammandragningarna!!!

• Bebis050810
    Carolina13 skrev 2010-11-14 14:40:51 följande:
    slemmisen idag som kom va mer brun än de vanliga grön/gula så jag hoppas det ger nått men än så länge inget mer än de vanliga små sammandragningarna!!!
    Åh avis! varför kan inget hända hos mig??? jag har ju för sjutton BF imorn!

Håller tummarna för dig :)
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2