• Helen C

BF November,2010 DEL 2

Hej tjejer....
    Nu har vi kommit en bit på vägen av denna Graviditet. På en del syns magarna, en del börjar känna av bebisen, en del mår bra och del mår fortfarande dåligt.....

Nu börjar sommaren närma sig och då får vi hoppas att alla mår bra och kan njuta av bebisen och dom första sparkarna....

Nu är de bara att tjöta på i tråden som aldrig förr fram till Okt/Nov....

{#lang_emotions_cool}{#lang_emotions_sunny}

BF-LISTAN

www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52310905.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-16 18:49
    KÖN
    www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52561078.html

• Svar på tråden BF November,2010 DEL 2
  • Loppan11
    Kinne79 skrev 2010-05-31 19:12:50 följande:
    Kommer ihåg att det var många av er som hade huvudvärk för ett par veckor sedan. Jag har en helvetisk huvudvärk idag (har aldrig huvudvärk annars) och funderar på vad man kan göra för att lindra den? Är det brist på något som gör att man får huvudvärk som gravid eller beror det på något annat? Hjälp!
    Ring din BM. Plötslig huvudvärk om man inte brukar ha det kan vara tecken på högt blodtryck. Det fick jag när jag väntade mitt första barn.
  • Kinne79
    Loppan11 skrev 2010-05-31 19:41:04 följande:
    Ring din BM. Plötslig huvudvärk om man inte brukar ha det kan vara tecken på högt blodtryck. Det fick jag när jag väntade mitt första barn.
    Ok, det ska jag göra om det fortsätter imorgon. Kan högt blodtryck komma plötsligt? Alla prover såg jättebra ut för 1½ vecka sedan.
  • frukarlssonn

Bisquit: va hemskt Håller tummarna för den lilla flickan!

Kicki: ja visst det viktigaste är ju att barnet mår bra Skönt att allt såg så bra ut!

♥ Olivia 090610 ~ Bf nov ♥
  • Loppan11
    Kinne79 skrev 2010-05-31 19:48:25 följande:
    Ok, det ska jag göra om det fortsätter imorgon. Kan högt blodtryck komma plötsligt? Alla prover såg jättebra ut för 1½ vecka sedan.
    Ja. Det kan det. Fick själv havandeskapsförgiftning (med ett vamligt symptom högt blodtryck) förra graviditen och har ätit blodtryckstabletter sedan dess. Nu mår jag bra denna gång men är tillsagd att om jag får huvudvärk eller flimmer för ögonen så ska jag söka läkare då kan det vara för högt igen.
  • frukarlssonn

Bara för att man lyssna på hjärtat idag så har bebisen gett sig tillkänna Inte mkt så men har känt av h*n under kvällen!

♥ Olivia 090610 ~ Bf nov ♥
  • kicki08

trulsa: Huvudvärk kan man ha till och från. Det har jag fortfarande.
    Men blir det väldigt blötsligt och väldigt kraftigt så kan det ha med blodtrycket att göra och kan vara värt att kolla upp.
    Prova ta en alvedon och se om det går över. Det är ofarligt att ta under graividteten.

Chanell: När har ni UL? ska ni ta reda på vad det blir?

• Nanniz

Hej tjejer!

Här skrivs det som bara den, försöker läsa ikapp mig men det hinns knappt med. Har inte varit super aktiv här inne hittills... vågar inte riktigt slappna av än. Hoppas att jag kan det efter imorgon då det är RUL! Vi hoppas att vi kan få reda på könet, har två flickor sen tidigare..

Väntar tredje och går in i v. 19 idag, känner inga direkta rörelser i magen, mest sammandragningar .

Var och lyssnade på hjärtat i v.15, gick knappt att hitta men fick höra i ett par sek iaf.

Ang. huvudvärk, jag tillhör skaran som får mycket ont, oftast isamband med att jag skulle haft mens alltså v.4, 8, 12 ... Migränliknande med flimmer och allt..  fick rådet av min BM att ta Eeze då alvedon inte hjälper mig, förra graviditeten fick jag panocod utskrivet.

Lycka till allihopa

Styrkekramar till din vän Bisquit, hoppas det slutar bra.

• Rosen
    Bisquit skrev 2010-05-31 14:39:26 följande:
    Fick just ett meddelande från en av mina bästa vänner. Hon fick en dotter i onsdags, men tyvärr så drabbades dottern av syrebrist under förlossningen. Så nu ligger hon på intensiven och även om det går åt rätt håll så vet dom fortfarande inte om hon kommer överleva.   
    usch vilken mardröm! hoppas verkligen att allt slutar bra
  • Rosen
    Marinero skrev 2010-05-31 21:08:50 följande:
    Bara för att man lyssna på hjärtat idag så har bebisen gett sig tillkänna Inte mkt så men har känt av h*n under kvällen!
    skönt att höra, nu kan du vara lugn ett tag
    jag börjar bli misstänksam mot min bebis eftersom jag inte känner ett dugg alls. går ändå in i vecka 20 denna veckan.
  • Rosen
    Nanniz skrev 2010-05-31 21:40:38 följande:
    Hej tjejer! Här skrivs det som bara den, försöker läsa ikapp mig men det hinns knappt med. Har inte varit super aktiv här inne hittills... vågar inte riktigt slappna av än. Hoppas att jag kan det efter imorgon då det är RUL! Vi hoppas att vi kan få reda på könet, har två flickor sen tidigare..Väntar tredje och går in i v. 19 idag, känner inga direkta rörelser i magen, mest sammandragningar .Var och lyssnade på hjärtat i v.15, gick knappt att hitta men fick höra i ett par sek iaf.Ang. huvudvärk, jag tillhör skaran som får mycket ont, oftast isamband med att jag skulle haft mens alltså v.4, 8, 12 ... Migränliknande med flimmer och allt..  fick rådet av min BM att ta Eeze då alvedon inte hjälper mig, förra graviditeten fick jag panocod utskrivet.Lycka till allihopa Styrkekramar till din vän Bisquit, hoppas det slutar bra.
    jag hinner knappt med allt som skrivs här heller men det e kul att vi e ett par stycken i tråden, hoppas vi håller ihop tills vi fått våra bebisar. ja o efteråt oxå naturligtvis!
    jag har skrivit några ggr om någon är intresserad av att adda på facebook så är jag gärna med. det e rätt kul för då får man ett ansikte på folk. jag e ju helt anonym här inne av lite olika skäl.
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2