• Helen C

BF November,2010 DEL 2

Hej tjejer....
    Nu har vi kommit en bit på vägen av denna Graviditet. På en del syns magarna, en del börjar känna av bebisen, en del mår bra och del mår fortfarande dåligt.....

Nu börjar sommaren närma sig och då får vi hoppas att alla mår bra och kan njuta av bebisen och dom första sparkarna....

Nu är de bara att tjöta på i tråden som aldrig förr fram till Okt/Nov....

{#lang_emotions_cool}{#lang_emotions_sunny}

BF-LISTAN

www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52310905.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-16 18:49
    KÖN
    www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52561078.html

• Svar på tråden BF November,2010 DEL 2
  • Barnen är mitt liv

Jojo85 - Ne det gick ju över efter fyra dagar
    och då var jag hos
     barnmorskan och bröt ihop hon gav
     mig akupunktur sen blev det lite bättre men
    kom tillbaka dagen efter men sen var det borta som
    tur var usch kände mig jätteledsen faktiskt i att fl
     inte brydde sig så min kusin bad mig ringa
    sjukvårdsupplysningen men dom kunde inte hjälpa mig
    då jag bara var i v 37..
    Nu är det ju bara ljumsken och ryggen som låser sig emellanåt
    så sambon har ju inte kunnat jobba på en månad pga
    av att jag inte kan lyfta våran 1½åring eller ta barnen till
    skola och dagis eller mig själv någonstans.. Han har tillochmed
    fått bära in mig från köket till soffan för att jag inte kan röra
    mig när ljumsken låser sig fan man känner sig helt förnedrad
    även om jag inte behöver det för honom men när man blir så handikappad
    i sin kropp så är det fan inte kul längre :((

Ja nej ricinolja skulle jag aldrig våga mig på även hur
    desperat jag skulle bli..

Annisj - Jag är sååååå på vill gärna ha barnet redan igår haha
    men lördag vore faktiskt den bästa dagen att föda barn på
    då vi bara har lillskiten hemma..

Hoppas allt gått bra för Taniko!!!

Rosen - Nejdå här glöms ingen :) Ja jag har bara gått
    några svängar
    idag men det räckte tydligen för nu känns det som att
    hela bebis huvud är halvägs ut, kommer inte ihåg
    att man kunde känna så här i underlivet av bebisens borrande..
    Har vilat en timme iaf men det verkar inte ha hjälpt..

Hedi -  Är så nyfiken så jag måste fråga, du bor i tyskland eller hur
    var det? Är det din man som bor där eller? Du behöver inte svara är bara så nyfiken hehe

• Party of five

Jag känner mig också så trött och sliten nu... Mera än efter de andra förlossningarna. Idag har jag bara grinat. Ammat och grinat... Är inte deppad direkt, men hormoner väl?? Nu har jag huvudvärk. Min man har städat och lagat mat, skönt att han är hemma ännu en vecka. De äldre ungarna härjar och bråkar så man tror huvudet ska explodera. Har inte sovit på två nätter nästan, för jag har ammat nonstop och så har han en massa ljud och bökar, hittar ingen ro.

• Bebis050810

Lägger in en magbild för idag, vecka 41! Hoppas det är den sista!!! och att jag får lägga in en bebisbild inom de närmsta dagarna!

och så en lussekattsbild barnen har bakat och skapat! bla en glass, ett tåg, en sol och en snögubbe
    (¯`°?.¸ ♥ Mamma 2005 och 2008 BF 101115 ♥ ¸.?°´¯)
  • popcornplaya

Nu är vi hemma! Eller ja vi har varit hemma i några timmar. Jätteskönt är det i alla fall. Och nu är mina pojkar iväg och handlar mcdonalds.

Älskade Philip 080716 och en liten flicka BF 101121(sarahsbaby.blogg.se)
  • Rosen

va skönt att veta att ni inte glömmer bort mig haha

ja jag e mycket mer sliten efter denna fl än vad jag varit de andra ggr. känns lite frustrerande att inte orka.

libragirl: va trisst att du gråter hela tiden, tur att du har din man hemma i alla fall som kan ta hand om lite i alla fall. du får passa på att utnyttja honom nu medans han e hemma o medans du kan
    jag tycker det e jätteskönt att min man e hemma för han sköter det mesta här hemma o går med barnen till skola o dagis o hämtar osv. men det e bara denna veckan oxå sen börjar han jobba igen....
    nicco ligger ju hos mig mesta delen av tiden så jag har inte så mycket tid över till annat. förstår inte hur ni andra nyblivna föräldrar hinner göra andra saker
    fast nätterna kan jag inte klaga på. jag ammar honom vid 23 sen sover han till 3-4 o sen ammar jag honom igen o sen sover han till 6-7 o sen somnar han om igen. så han e alltid helt tyst o inte vaken alls länge på nätterna. jag hoppas det förblir så

just nu ligger han på mitt bröst o jag har datorn i knät. lägger jag honom i från mig så kommer han vakna o vilja ligga hos mig igen.. så inte lönt att försöka ens... enda gången man kan lägga honom i från sig e när han sover riktigt djupt.
    men så länge han inte skriker så e jag nöjd,, så får han vara hur tuttig han vill

detta e den enda gången jag inte märkt av massa hormoner efter fl o det e jätteskönt! amningen kom igång helt perfekt utan spända eller ömma bröst. han tog rätt tag från början o inga såriga bröstvårtor. brösten blir inte heller jättespända nånsin utan bara lite större o jag känner att de är fyllda. sen när han ammat så mjuknar dom lite.
    de läcker lite grann men inte jättemycket o på nätterna vaknar jag aldrig av att jag har ont i brösten.
    så här har det inte varit de andra gångerna efter jag fött. då har jag haft såriga bröstvårtor, spända bröst o hormoner till tusen.

bebis: du har så himla fin mage, helt perfekt alltså.
    gud va sugen jag blev på lussekatter nu, men att baka kan jag nog glömma hahaha.... i såfall får jag nog skaffa en sele eller nåt tilll honom. pappa går ju bara bra korta stunder, annars e det bara jag som gäller så här har inte dom andra pojkarna varit. dom har man kunnat lägga ifrån sig från början långa stunder

• Rosen
    popcornplaya skrev 2010-11-16 18:25:07 följande:
    Nu är vi hemma! Eller ja vi har varit hemma i några timmar. Jätteskönt är det i alla fall. Och nu är mina pojkar iväg och handlar mcdonalds.
    va skönt att ni kommit hem! hur känns det nu som 2 barnsmor?
    hur mår du efter lunginflammationen?
  • Bebis050810
    Rosen- Tack! vad gullig du är och klart vi inte glömmer bort dej!!!
    (¯`°?.¸ ♥ Mamma 2005 och 2008 BF 101115 ♥ ¸.?°´¯)
  • Barnen är mitt liv

Åh era kvinnor som håller på att baka och ha er! Allt jag bakat dessa månader är kladdkaka, kanelbullar, chokladbollar typ.. Har väl lite tur som har en gubbe som jobbar på skogaholm eller fazer som dom heter nu, då kommer han hem med gott bröd, vaniljlängder, bakelser, geisha, pepparkaksdeg, osv osv :)

Bebis - En jättefin mage du har verkligen!

• Rosen
    Barnen är mitt liv skrev 2010-11-16 18:57:14 följande:
    Åh era kvinnor som håller på att baka och ha er! Allt jag bakat dessa månader är kladdkaka, kanelbullar, chokladbollar typ.. Har väl lite tur som har en gubbe som jobbar på skogaholm eller fazer som dom heter nu, då kommer han hem med gott bröd, vaniljlängder, bakelser, geisha, pepparkaksdeg, osv osv :)

Bebis - En jättefin mage du har verkligen!
    haha jag har inte bakat nåt sen förra julen tror jag jag e ingen bakmamma direkt... men brukar baka lussekatter o pepparkakor med barnen till jularna. det e typ allt. vilken tur du har som har en gubbe som kommer hem med massa godsaker
    min man handlar alltid massa choklad till mig så jag kan inte klaga på honom
  • Sassa82
    Frogster skrev 2010-11-16 16:47:30 följande:

Håller tummarna för dig Taniko!

Insåg just att jag visst saknar rätt många av er på facebook!

Den som vill lägg till [email protected]
    Skriv gärna vem du är på forumet så jag slipper klia mig i huvudet Tungan ute

Jag har lagt till dig dock är du den enda har missat när ni la till varandra
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2