• Helen C

BF November,2010 DEL 2

Hej tjejer....
    Nu har vi kommit en bit på vägen av denna Graviditet. På en del syns magarna, en del börjar känna av bebisen, en del mår bra och del mår fortfarande dåligt.....

Nu börjar sommaren närma sig och då får vi hoppas att alla mår bra och kan njuta av bebisen och dom första sparkarna....

Nu är de bara att tjöta på i tråden som aldrig förr fram till Okt/Nov....

{#lang_emotions_cool}{#lang_emotions_sunny}

BF-LISTAN

www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52310905.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-16 18:49
    KÖN
    www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52561078.html

• Svar på tråden BF November,2010 DEL 2
  • Kinne79

Jojo- Ja, jag hoppas också på en novemberbebis.

Jag är ingen träningsmänniska i vanliga fall, men nu är jag så himla sugen på att träna, promenera och bli smal igen. Kanske beror på att det kommer dröja flera veckor till innan detta är möjligt, man brukar ju vara sugen på saker man inte får eller kan.

Jag vaknade i natt och trodde att vattnet gått, vart lite orolig ett par sekunder iom att mannen inte är hemma. Jag var helt blöt på benen ända ner till fötterna, var tvungen att känna om trosorna var blöta men de var torra, så jag var tydligen bara svettig, men fattar inte riktigt hur jag legat med benen för att bli svettig på smalbenen. Två nätter till och sen är mannen hemma igen.

Precis som sunflower är jag impad av hur ni flerbarnsmammor orkar. Själv sover jag till 10 Skäms

• Annizsj

Barnen är mitt liv-- Ja det här med gråtattacker som kommer titt som tätt. Lite jobbigt, men det hör väl till..

Skulle aldrig sagt att jag har energi idag. Den bara försvann nu. Ska hämta killarna snart, blir en match i sig.....de blir som vildingar så fort jag kommer innaför dörren på dagis. Ibland har man tur å iaf en är påklädd. Suck.....nu får de vafra snälla mot sin tjocka mamma

Föreslog att hela fam skulle ta en promenad sen. Men min man orkar inte sägerhan..... Och knappast att jag orkar dra runt på båda en längre sträcka ......

Milo 070505 Viggo 090428 och liten bf 101123
  • Hedi

Barnen: söt liten tjej!

Trulsa: Jag är ocksa jättesugen pa att kunna ga langa promenader! men det känns nästan som att foglossningen i blygdbenet blivit värre nu efter förlossningen.

Jag tappade bara 6 kg direkt efter förlossningen och fick lite panik men nu har jag tappat 3 kg till den här veckan hoppas pa att det forsätter rasa trots att jag äter kakor . Den turen hade jag verkligen inte efter Emmie sa man kan ju hoppas pa det nu.

• Annizsj
    Barnen är mitt liv skrev 2010-11-17 12:43:28 följande:
    Haha ja här kan det skrikas ganska bra, dom stora syskonen har ju lärt Rebecca skrika högt och lågt hela tiden så blir hon sur, glad, arg, ledsen, förvånad så kommer det ett skrik men förvånad = skrik och sen ett åhhhh glad = skrik och sen ett leende. på natten är det skrik och sen ett papappapapapapapaaaaaaaaa inatt var hon så trött så hon viskade jättetyst i sömnen paaaapaaaaaaaa sen sov hon vidare tokstolla :)

Annizsj hon är född den 14 maj men skulle komma den 30e enligt bf
    DÅ är de ju jämngamla. Lillfis är född den 28 april, men skulle kommit den 7 maj. Hans bror är född den 5 maj så vi var lite nervösa att det skulle bli på samma dag. Han skulle annars varit född den 3 juli. SÅ jag känner mig typ misslyckad nu när jag "gått över tiden"..men det har jag ju eg inte.....
    Komsi komsi bebis
    Milo 070505 Viggo 090428 och liten bf 101123
  • Barnen är mitt liv

Aha så jojo och anniszj ni känner varandra sen förr :) under Rebeccas graviditet  var jag inte ens inne här utan köpte bara en massa tidningar och läste om graviditeten..

Ja jag har klippt hennes lugg och toppar säkert tio gånger sen hon kom ut dessa lockar och tovor hon får alltså 

Ja Annizsj, jag hade tagit tjänstledigt för studier och Rebecca hade kommit in på dagis med sin syster som redan gick där då hon skulle fylla ett och en vikarie var tillsatt och allt sen skulle jag på en konisering och innan operationen sa jag till dom att jag väntade min mens som annars var regelbunden och undrade om jag skulle kunna se skillnad på mensblod eller den andra blödningen, gjorde då ett vul men dom såg ingen bebis, efter operationen så frågade ändå sköterskan om jag ville kissa på en sticka sagt och gjort så gjorde jag det.. hon gick ut och jag satt och väntade bra länge sen kom hon leende tillbaka och bad mig sätta mig igen så jag blev väldigt väldigt chockad! Ringde sambon och han skrek av glädje haha jag hade väldigt svårt i början och tankarna snurrade på högvarv men nu är det ju jättekul och vi bestämde oss snabbt att behålla bebis och abort var inget vi ville göra ändå

• Bebis050810

Åhhh vad jag är uttråkad!!!! Vill ha bebis NU!!!
    Förlåt om jag är tjatig men jag är sååå less nu och vill bara ha min bebis, längtar SÅÅÅ!

(¯`°?.¸ ♥ Mamma 2005 och 2008 BF 101115 ♥ ¸.?°´¯)
  • Jojo 85
    Barnen är mitt liv skrev 2010-11-17 12:53:02 följande:

Aha så jojo och anniszj ni känner varandra sen förr :) under Rebeccas graviditet  var jag inte ens inne här utan köpte bara en massa tidningar och läste om graviditeten..

Ja jag har klippt hennes lugg och toppar säkert tio gånger sen hon kom ut dessa lockar och tovor hon får alltså 

Ja Annizsj, jag hade tagit tjänstledigt för studier och Rebecca hade kommit in på dagis med sin syster som redan gick där då hon skulle fylla ett och en vikarie var tillsatt och allt sen skulle jag på en konisering och innan operationen sa jag till dom att jag väntade min mens som annars var regelbunden och undrade om jag skulle kunna se skillnad på mensblod eller den andra blödningen, gjorde då ett vul men dom såg ingen bebis, efter operationen så frågade ändå sköterskan om jag ville kissa på en sticka sagt och gjort så gjorde jag det.. hon gick ut och jag satt och väntade bra länge sen kom hon leende tillbaka och bad mig sätta mig igen så jag blev väldigt väldigt chockad! Ringde sambon och han skrek av glädje haha jag hade väldigt svårt i början och tankarna snurrade på högvarv men nu är det ju jättekul och vi bestämde oss snabbt att behålla bebis och abort var inget vi ville göra ändå

Ja.. iaf FL bekanta Sedan en graviditet tillbaka, hehe.
    Josefine är född 4 maj 2009, BF var 11 maj, men hon ville komma tidigare.. säkert pga HF som jag fick snabbt på slutet. Vågar därför inte tro på en 38+6 bebis denna gången oxå, men har inget emot om det blir så
    Josefine 4 maj 2009, BF 1 dec 2010 - jojossmultronstalle.blogspot.com/
  • Barnen är mitt liv

Jojo okej :)

Usch hur gör man för att få ut en bebis vi har ju tydligen alla provat olika knep redan utan resultat.. Ska ta min ananas och skära upp och föräta mig på men funderar hur jag ska kunna gömma den för fyra galna barn haha

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2