• Helen C

BF November,2010 DEL 2

Hej tjejer....
    Nu har vi kommit en bit på vägen av denna Graviditet. På en del syns magarna, en del börjar känna av bebisen, en del mår bra och del mår fortfarande dåligt.....

Nu börjar sommaren närma sig och då får vi hoppas att alla mår bra och kan njuta av bebisen och dom första sparkarna....

Nu är de bara att tjöta på i tråden som aldrig förr fram till Okt/Nov....

{#lang_emotions_cool}{#lang_emotions_sunny}

BF-LISTAN

www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52310905.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-16 18:49
    KÖN
    www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52561078.html

• Svar på tråden BF November,2010 DEL 2
  • Carolina13

Nu e jag tillbaka här.. eller för en liten stund i alla fall... ni får ursäkta men jag orkar inte läsa igenom allt, men efter 3 dagars frånvaro så =) SÄg till om jag missat massa bebisar!!!

Som de flesta redan vet kom Theodor Harry Simon till världen i måndags kl 14.58 efter att vattnet gått kl 06.30 på morgonen.. gick snabbt men inte smärtfritt =) Åkte in till bb vid 10.. Fick väldigt fort kort tid mellan värkarna, redan vid 9 va det 4 min mellan... så blev en intensiv men snabb förlossning! 3710g och 51 cm... Kort kommer senare!

Får berätta mer när jag e lite piggare, att få igång amningen ger en sömnbrist!

Men vi mår fint och e hemma från bb.. stannade två nätter för att få igång amningen med mera...

Hoppas på mkt bebisar snart..
    kram på er

• sunflower79

skönt att höra att allt e bra carolina! känns som igår när du satt här o skrev att du hade så ont o allt kändes så hopplöst för att det inte kom nån bäbis utan bara slemmisen hihi

• sebbe123
    Carolina13 skrev 2010-11-17 22:56:23 följande:

Nu e jag tillbaka här.. eller för en liten stund i alla fall... ni får ursäkta men jag orkar inte läsa igenom allt, men efter 3 dagars frånvaro så =) SÄg till om jag missat massa bebisar!!!

Som de flesta redan vet kom Theodor Harry Simon till världen i måndags kl 14.58 efter att vattnet gått kl 06.30 på morgonen.. gick snabbt men inte smärtfritt =) Åkte in till bb vid 10.. Fick väldigt fort kort tid mellan värkarna, redan vid 9 va det 4 min mellan... så blev en intensiv men snabb förlossning! 3710g och 51 cm... Kort kommer senare!

Men vi mår fint och e hemma från bb.. stannade två nätter för att få igång amningen med mera...

kram på er

Skönt att allt har gått bra och ni är hemma, grattis igen {#emotions_dlg.flower}
  • Belavon
    Carolina13 skrev 2010-11-17 22:56:23 följande:

kram på er

Grattis igen och härligt att höra att det har gått bra. Jo smärtfritt är väl inte många förlossningar kan jag tänka mig :)
  • Maddie72
    Bebis050810 skrev 2010-11-17 22:17:03 följande:
    Ja man har ju inte så mkt annat för sig nu i väntans tider... baka o städa.

Idag har jag iaf fått julgardinerna strykta, lite tvätt tvättat, renbäddat vår säng. Allt är klart och förberett!!
    Får se vad jag ska göra imorn om inte bebis kommit...... får väl tvätta golv o fönster!
    Jag storstädade vår sovrum dagarna innan. Att jag bara orkade? Så här i efterhand kan jag säga att sammandragningarna hade ändrat karaktär. Mer toppigt längst upp och en svepande rörelse ner över magen och mol, mol där nere . Reagerade inte på det eftersom det inte gjorde spec ont. Det onda i ryggen kom först då vattnet gått. Precis innan vattnet gick fick jag en sådan sammandragning och det följde en tjongande smäll, som om bebis hade sparkat hårt neråt. Sen var det igång... och Elsa tittade ut 8 timmar senare. Kom på att jag inte lagt ut någon bild på henne.
  • Maddie72

Elsa född 2010-11-10. Webbisbild

HennsHb- värde är idag helt normalt. Hon låg ju på NEO i 2 dagar om ni minns. Var på kontroll idag och blodprover togs. Vikt och längd idag var 3820 g och 52 cm lång. Hmmm nog får hon mat alltid. Hemgångsvikt från BB i söndags låg på 3595 g

• sunflower79

maddie; såna sammandragningar får jag jätteofta när jag hållt igång en stund.. men blir aldrig nåt av dem

gud va söt hon e elsa! hon har verkligen ätit på sig =)

• Bebis050810
    Maddie72 skrev 2010-11-18 01:08:10 följande:

Elsa född 2010-11-10. Webbisbild

HennsHb- värde är idag helt normalt. Hon låg ju på NEO i 2 dagar om ni minns. Var på kontroll idag och blodprover togs. Vikt och längd idag var 3820 g och 52 cm lång. Hmmm nog får hon mat alltid. Hemgångsvikt från BB i söndags låg på 3595 g

Jättesöt är hon lilla Elsa!! Det gjorde ni bra och vad skönt att allt är bra med henne nu efter ytterligare prover!

Går det bättre med amningen?
    (¯`°?.¸ ♥ Mamma 2005 och 2008 BF 101115 ♥ ¸.?°´¯)
  • Helen C
    Bebis- Jag som trodde du skulle skriva att du va på väg in när man ser när du skrev imorse....
    Maddie- Så himla söt=)

Här har man sovit bra som vanligt.... Har precis gett Alize en ny blöja och lite mat så nu e hon vaken en stund, sen blir de nog att vi somnar om båda två

Idag ska vi baka lussekatter och ha de mysigt. Imorgon kommer mina efterlängtade pojkar....
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2