• Helen C

BF November,2010 DEL 2

Hej tjejer....
    Nu har vi kommit en bit på vägen av denna Graviditet. På en del syns magarna, en del börjar känna av bebisen, en del mår bra och del mår fortfarande dåligt.....

Nu börjar sommaren närma sig och då får vi hoppas att alla mår bra och kan njuta av bebisen och dom första sparkarna....

Nu är de bara att tjöta på i tråden som aldrig förr fram till Okt/Nov....

{#lang_emotions_cool}{#lang_emotions_sunny}

BF-LISTAN

www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52310905.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-16 18:49
    KÖN
    www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52561078.html

• Svar på tråden BF November,2010 DEL 2
  • NJsmamma
    Jojo 85 skrev 2010-11-18 14:27:01 följande:
    Då vet jag iaf vilken Anna det är tror jag (på FB).. har du varit blond hela tiden?? Alltså som vi "hängt" tillsammans här på FL?
    NJsmamma skrev 2010-11-18 13:25:52 följande:
    Hur går det, har du ringt??  Nej såå mkt vattniga flytningar tvivlar jag starkt på att det kan vara, det är garanterat på g
    Med dottern fick jag precis så, blev alldeles dygnsur i trosorna när jag reste mig från sängen och det droppade hela vägen till toaletten som blev till en pöl på golvet när jag stod stilla.. inne på fl var det världens snorkigaste bm som undersökte mig och kan säga att trots en pissevåt binda som läckt genom byxorna så var det "bara" vattniga flytningar för enligt henne så föder man inte så tidigt som förstagångsföderska, vecka 37.. Snacka om att vi blev helt förvirrade, om inte det var vattenavgång vad skulle då kunna vara det?! Vi fick iaf åka hem men det fortsatte ju att sippra och på morgonen åkte vi in igen och givetvis var det vattenavgång, vet inte riktigt vad det var med den första bm, kändes bara som att hon var så inställd på att jag inte gått tiden ut för förstagångsföderskor går ju ALLTID över tiden Gud så trött man blir...
    Helt sjukt! Jag hade nog nästan kunnat anmäla kärringen!! Såklart förstföderskor oxå kan få för tidigt. känner MÅNGA!
    Visst är det så att förstföderskor precis som dom som har fött fler barn visst kan få för tidigt, det är precis som att man är dum i huvudet och överdriver det hela bara för att det är första barnet.. GRR!!
  • NJsmamma

Min slempropp har förresten lossat mer och mer under dagen, den har ju vart genomskinlig innan och lossat lite med några dagars mellanrum i ungefär 2 v nu,  men nu har det kommit i omgångar under dagen och den är nu beige/brun, ursäkta detaljer.. kanske är det inte såå långt kvar ändå?! Kan ju alltid hoppas att läkarens grävande igår förde ngt bra med sig.

• sunflower79
    Marinero skrev 2010-11-18 14:28:36 följande:
    Anniszj jag hittade dig inte alls så jag mejlade dig du får gärna lägga till mig
    jag fick scrolla ganska långt ner i listan med annor =)
  • Barnen är mitt liv

Nj neeee inte din tur oxå!! Åhh jag som varit så effektiv idag men känner inget alls :(( Åhh åk in och föd barn med er bara jag lär väl sitta här tills nyår ;)

• NJsmamma
    Barnen är mitt liv skrev 2010-11-18 14:50:07 följande:
    Nj neeee inte din tur oxå!! Åhh jag som varit så effektiv idag men känner inget alls :(( Åhh åk in och föd barn med er bara jag lär väl sitta här tills nyår ;)
    Hahaha nä du, det känns som att jag inte lär ha ngn större tur med att det ska sätta igång iaf, min kropp har ju inte lurats en gång förr direkt.. Har ju inte några direkta känningar heller så vi lär bli två om att sitta här tills jul;)
  • Hedi

Nj: Ok skönt att du fatt sova lite! Min slemmis lossnade lite pa dagen innan det satte igang, det var inte sa mkt men som klister och blod i.

En annan fraga! har alla fortfarande avslag? mitt verkar verkligen ha avtagit rätt rejält det kanske inte är sa bra? Ludwig är ju bara 9 dagar.

• Rosen

åh så spännande med er som e kvar nu. lycka till nu!!!

min "lille" skrutt fyllde 2 veckor i tisdags o igår vägde vi honom. han hade gått upp ca 500gram på en vecka så nu väger han 5135g. fortsätter han i den takten så lär han vara en jätte om några veckor haha

jag hittar inte heller dig annizsj på facebook...
    finns många anna arvidsson ju.

mannen börjar jobba på måndag o det känns lite tråkigt men ändå skönt på nåt sätt. han känner sig nog lite osäker med lillen för så fort han har honom så går det kanske 5min sen lämnar han över honom till mig igen...
    jag sa till honom igår att så fort han har honom så e det bara en liten stund sen får jag honom igen. då sa han: ja men dom e så tråkiga när dom e så små, man kan ju inte busa med dom precis.....
    öhhhh precis som att jag tycker det e roligt alltid när han sitter klistrad hos mig, kan ju vara skönt ibland med lite avlastning en stund. men så klart mysigt oxå, så länge han inte skriker så e jag glad o det gör han nästan aldrig.
    men säger jag till mannen att ta honom så gör han såklart det utan problem men han erbjuder nästan aldrig sig själv att ta honom.
    jag vill ju få lite tid med de stora pojkarna oxå o det kan jag ju inte så länge den lille ligger vid bröstet

• Kinne79

Nu är jag hemma från bm där allt såg bra ut. Nästa tid blev på bf-dagen, så den hoppas jag att jag slipper gå på. Om jag inte fått innan den 13 dec blir det förmodligen igångsättning, jag trodde att det skulle bli den 17 dec, så det känns skönt är ju iaf 4 dagar närmare, så max 24 dagar kvar 

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2