BF November,2010 DEL 2
Jag fick ju barn i juni förra året. och var då föräldraledig fram till sista februari 2010. Jobbade mars, april och maj. Sen var jag föräldraledig igen juni, juli och augusti. Och nu arbetar jag igen fram till att denna bebis föds beräknat 2/11.
När jag skickade in moderskapsintyget fick jag hem ett papper där jag måste fylla i inkomsten senaste halvåret och få det underskrivet av min chef!!?? Fattar inte... det fick jag göra när jag väntade mitt förra barn och min inkomst har ju inte ändrats. jag har ju varit föräldraledig. Vad menar dom?
Däremot så ringde en fr fk igen för två veckor sedan och undrade igen om HUR MKT jag hade jobbat. Vad jag hade gjort mellan min förra fp tog slut och va jag ska göra fram till barnets födelse. Jag sa att jag haft semester och sedan jobbat 60 procent. Då tyckte han att jag skulle söka lågers. dagarna där och fylla upp plus meddela när jag haft semester för det skulle ha betydelse för min hp-ers. Trodde liksom det automatiskt skulle bli 80 procent på min lön
Men tydligen blir det 80 procent på vad jag tjänat däremellan. Åh va knasigt... jaja så jag har nu gjort som han sa. Jag fick ändå 3200 kr för 8 hp-dagar och räknar jag ihop va det blir på en hel månad så blir det ju inte så illa ändå.