Inlägg från: frukarlssonn |Visa alla inlägg
  • frukarlssonn

BF November,2010 DEL 2

kicki08 skrev 2010-10-07 10:32:46 följande:
    Hörni, jag måste få fråga om någon av er vet.

Jag fick ju barn i juni förra året. och var då föräldraledig fram till sista februari 2010. Jobbade mars, april och maj. Sen var jag föräldraledig igen juni, juli och augusti. Och nu arbetar jag igen fram till att denna bebis föds beräknat 2/11.
    När jag skickade in moderskapsintyget fick jag hem ett papper där jag måste fylla i inkomsten senaste halvåret och få det underskrivet av min chef!!?? Fattar inte... det fick jag göra när jag väntade mitt förra barn och min inkomst har ju inte ändrats. jag har ju varit föräldraledig. Vad menar dom?
    Du de fick jag med och jag va precis lika frågande som du! Jag ringde fk och pratade med dom. Sa att min inkomst är exakt densamma. Så hon sa att hon bara fyller i där direkt att det inte är några ändringar så de va inga problem Och jag sa även hur mkt jag hade jobbat och så, vilket va endast 10 dagar (ja 20 iland kan man väl säga eftersom jag jobbar annorlunda till sjöss)

Däremot så ringde en fr fk igen för två veckor sedan och undrade igen om HUR MKT jag hade jobbat. Vad jag hade gjort mellan min förra fp tog slut och va jag ska göra fram till barnets födelse. Jag sa att jag haft semester och sedan jobbat 60 procent. Då tyckte han att jag skulle söka lågers. dagarna där och fylla upp plus meddela när jag haft semester för det skulle ha betydelse för min hp-ers. Trodde liksom det automatiskt skulle bli 80 procent på min lön Obestämd Men tydligen blir det 80 procent på vad jag tjänat däremellan. Åh va knasigt... jaja så jag har nu gjort som han sa. Jag fick ändå 3200 kr för 8 hp-dagar och räknar jag ihop va det blir på en hel månad så blir det ju inte så illa ändå.
    Olivia 090610 ~ bf 101112
  • frukarlssonn
    kicki08 skrev 2010-10-07 10:53:03 följande:
    Nu ringde dom upp. Å vilka sur skator dom är ibland på FK
    Hon lät bara irriterad när jag frågade. Så sa hon "jaha, ja men då kan du väl bara skriva att det är oförändrat och sen skicka in papprena igen då"
    Men varför ska man behöva göra det igentligen då!? blir så trött......
    Mne va? Hon kunde allt gjort en notering direkt där! Det gjorde hon jag pratade med, de va inga problem alls! Vilken suris!!!
  • frukarlssonn
    NoahLeah skrev 2010-10-07 11:15:36 följande:
    En liten fråga, varför dricker ni hallonbladste? Oskyldig
    Det ska väl hjälpa till att sätta lite fart på fölossningen tror jag
  • frukarlssonn
    Carolina13 skrev 2010-10-07 11:51:12 följande:
    min vagn kommer det vara en hårdlift och en flecce åkpåse... någon filt kanske och en varm overall.. till våren sen blir det väl mer bäddset.. men inte till vintern
    Samma här.
  • frukarlssonn

Förresten så drömde jag att mitt vatten gick inatt!! ÅÅh va ju nästan lite besviken när jag vaknade Jaja jag vet att hon ska stanna där helst ett liiitet tag till Ska gå ner till frissan sen, har en tid kl två. Har inte klippt mig sen innan jag blev gravid så jag hoppas inte halva håret ryker nu Vill fortsätta spara ut det nämligen. Sen får sambon hämta mig för jag pallar f-n inte gå alltså. Ursäkta att jag klagar så mkt men detta är bara vidrigt. Vi va iväg o handlade o när vikom hem så kändes det som ryggen skulle gå i bitar! Fy f-n. Och jag kan inte få skjuts ner nu för Olivia kommer troligtvis sova då. Jaja jag får gå i tid, det är inte alls långt dit iaf. Och jag vill röra mig lite! Nu vägde jag förresten 89 kilo när jag vägde mig imorse så jag har gått upp typ 2 kilo sen sist o de va 2 v sen jag vägde mig. Hoppas det nu inte blir ett kilo i veckan!

• frukarlssonn
    Maddie72 skrev 2010-10-07 12:44:18 följande:
    Mmmm jag tycker också att det är svårt hur man ska bädda i vagnen. Jag har också hårdlift som man sätter i sittvagn. Combivagn kanske det kallas. Åkpåse finns ju till vagnen som ingår då det sedan är en sittvagn. Men den lär väl vara för stor att ha nu i hårdliften? En sån där åkpåse i fleece, är de mindre? Men blir det inte himla varmt med varm overall, filt och åkpåse. Bara lite tankar.... Skulle man inte ha en fårskinnsfäll eller var det heter längst ner, en varm overall och go filt över det? Åhhhh jag tycker det här är supersvårt.
    Är det extremkallt kommer jag ha overall i åkpåse, men annars räcker åkpåsen. Jag köpte en på babyproffsen med deras eget märke, köpte en t Olivia med men lite större eftersom hon har sittdel. Den har jag använt redan lite kyligare dagar och då har det räckt med tunna strumpbyxor i och hon har det jättevarmt därinne Så dom håller värmen ganska bra i bara åkpåsen Ja beroende på hur tjock den är då.
  • frukarlssonn
    Marinero skrev 2010-10-07 15:37:49 följande:
    Är det extremkallt kommer jag ha overall i åkpåse, men annars räcker åkpåsen. Jag köpte en på babyproffsen med deras eget märke, köpte en t Olivia med men lite större eftersom hon har sittdel. Den har jag använt redan lite kyligare dagar och då har det räckt med tunna strumpbyxor i och hon har det jättevarmt därinne Så dom håller värmen ganska bra i bara åkpåsen Ja beroende på hur tjock den är då.
    Glömde skriva att jag har köpt en stickad overall på Lindex då som hon ska ha på sig i åkpåsen.
  • frukarlssonn
    Kinne79 skrev 2010-10-07 16:21:23 följande:

Först nu orkar jag skriva idag. Vaknade i morse med 39 graders feber. Jag är aldrig sjuk annars, men nu under graviditeten har jag varit rejält sjuk  tre gånger. Verkar som att jag har betydligt sämre immunförsvar som gravid. Hoppas verkligen jag får tillbaka det sen.

Usch då. Men det är jättevanligt att man får sämre immunförsvar som gravid, och det kommer bli bättre sen
  • frukarlssonn
    kicki08 skrev 2010-10-07 18:02:34 följande:

Hon därinne i magen har verkligen blitt bråkigare med mig nu på senare tid. Det har varit så lugnt och skönt i magen. Men nu bänder och töjer hon åt alla håll och kanter mest hela tiden tycker jag gör lite ont faktiskt.

men det är ju skönt å känna att hon är med

Samma här! Det gör faktiskt lite ont ibland! Olivia rörde sig mkt men inte på detta sätt som denna, som sträcker på sig lite hur som helst!
  • frukarlssonn

Williams mamma: åh va spännande

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2