• Helen C

BF November,2010 DEL 2

Hej tjejer....
    Nu har vi kommit en bit på vägen av denna Graviditet. På en del syns magarna, en del börjar känna av bebisen, en del mår bra och del mår fortfarande dåligt.....

Nu börjar sommaren närma sig och då får vi hoppas att alla mår bra och kan njuta av bebisen och dom första sparkarna....

Nu är de bara att tjöta på i tråden som aldrig förr fram till Okt/Nov....

{#lang_emotions_cool}{#lang_emotions_sunny}

BF-LISTAN

www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52310905.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-16 18:49
    KÖN
    www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52561078.html

• Svar på tråden BF November,2010 DEL 2
  • Bebis050810
    Rosen skrev 2010-11-18 19:17:02 följande:
    jag har gått över 3 veckor med första barnet, 7 dagar med andra barnet o 5 dagar nu med sista barnet.... blev igångsatt första gången.
    Då finns det hopp för mig med då!! blir ju så segt när man har första barnet på BF och så andra BF+3 som jag är på idag, man tänker ju att det ska komma tidigare efter varje barn!! men det är ju bara att vänta......
    (¯`°?.¸ ♥ Mamma 2005 och 2008 BF 101115 ♥ ¸.?°´¯)
  • Bebis050810
    Helen C skrev 2010-11-18 19:24:42 följande:
    Gått över har jag med gjort. Första kom iaf på BF. Andra BF+4 och tredje BF+3, så har ju inte gått över så länge, och det e jag glad över....

E trött ikväll... Alize sover nu. Jag har tagit mig en tallrik kräm. Sambon e iväg och hjälper en kompis så han kommer hem senast halv elva...
    Vad skönt att höra att det är fler än jag som har BF på första och sen gått över....
    (¯`°?.¸ ♥ Mamma 2005 och 2008 BF 101115 ♥ ¸.?°´¯)
  • Carolina13
    Rosen skrev 2010-11-18 19:17:02 följande:
    jag har gått över 3 veckor med första barnet, 7 dagar med andra barnet o 5 dagar nu med sista barnet.... blev igångsatt första gången.

carolina: guuuud vilken söt kille ni fått!GRATTIS!!!
     tror inte att jag har dig på facebook?
    Barnen är mitt liv skrev 2010-11-18 16:49:52 följande:
    Grattis Love och hoppas det funkar att "hota" lite på bebis nu att komma spontant, inte kul att bli igångsatt då värkarna kommer så där plötsligt och intensivt men men du får ju iaf något i slutändan :)

Sitter här men värkar som kommer och går, smärta i rygg och ett jäkla tryck mellan benen.. Jagar barnvakter för fullt nu och ska försöka äta lite och klocka värkar och se vad som händer..
    ÅHHH hpppas hoppas!!
    tack så mkt.. han e rikigt fin vår prins!!

jag vet inte heller om jag har dig på facebook..  Carolina Larsson heter jag... du kan nog enklast att hitta mig om du söker på min mail [email protected]
  • Yoshii
    Bebis050810 skrev 2010-11-18 19:27:19 följande:
    Vad skönt att höra att det är fler än jag som har BF på första och sen gått över....
    Jag fick båda mina grabbar på BF, så nu känner man sig lite lurad när man har fått gå över.
    Räknade nästan iskallt med att få tidigare denna gång, hihi där fick jag
  • Frogster
    Kinne79 skrev 2010-11-18 18:52:33 följande:

Om man skulle få barn den 14 dec, tror ni avslaget har lagt sig till julafton då, så att det är mer som vanlig mens och inte så att man behöver duscha under dagen?

Jag blödde kraftigt i knappt ett dygn, som en riklig mens i ett par dygn, sen normal mens några dar men mesta tiden hade jag bara färgade flytningar typ.
    Total blödningstid 2½ vecka =)
  • sunflower79

bebis; va duktig du e!! o inga känningar av allt fixande?? :-O

ang blödningar osv.. jag använder verkligen ALDRIG bindor.. därför kommer det känns så himla obehagligt att behöva göra det pga det ni kallar avslaget.. känns så ofräscht på nåt vis =) men förstår såklart varför! jaja det är en senare fråga haha.. nu vill jag bara uppleva orsaken till det där avslaget först

• Rosen
    Carolina13 skrev 2010-11-18 19:31:23 följande:
    tack så mkt.. han e rikigt fin vår prins!!

jag vet inte heller om jag har dig på facebook..  Carolina Larsson heter jag... du kan nog enklast att hitta mig om du söker på min mail [email protected]">[email protected]
    hitta dig bland "personer du kanske känner"
  • Rosen
    Bebis050810 skrev 2010-11-18 19:00:18 följande:
    Nu är huset dammsuget och golvet i köket våttorkat! så nu är det fint till på lördag på min födelsedag firas, OM jag är hemma då!
    Har kakor och bullar/lussebullar färdiga inför födelsedagen och har köpt hem ingredienser till tårta så är förberedd på det iaf, sen får vi se var födelsedagen firas.....

Nu en välbehövlig dusch!

Ingen som gått över tiden nångång?
    du föder i morgon natt
  • Atlet

Jag gick över med första med  14 dagar. Så om jag blir igångsatt denna gång så blir det på Lucia.
    Gud vad ni är aktiva i denna tråd.
    Roligt att läsa allt som händer  och bebisar som föds.
    Själv får man veta ett tag.

• Helen C

Jag tycjer inte heller om bindor. Man känner sig instängd och de luktar tycker jag. Men man får tänka att avslaget kanske inte varar så länge...

Lustigt de där med avslaget. Behöver inte ha något på hela dagen, sen e man ute och går dagen efter och då drar de igång igen.... Kan de inte vara va.... Luktar så illa och man känner sig inte fräsch alls

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2