• Helen C

BF November,2010 DEL 2

Hej tjejer....
    Nu har vi kommit en bit på vägen av denna Graviditet. På en del syns magarna, en del börjar känna av bebisen, en del mår bra och del mår fortfarande dåligt.....

Nu börjar sommaren närma sig och då får vi hoppas att alla mår bra och kan njuta av bebisen och dom första sparkarna....

Nu är de bara att tjöta på i tråden som aldrig förr fram till Okt/Nov....

{#lang_emotions_cool}{#lang_emotions_sunny}

BF-LISTAN

www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52310905.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-16 18:49
    KÖN
    www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52561078.html

• Svar på tråden BF November,2010 DEL 2
  • frukarlssonn
    Rosen skrev 2010-11-18 22:30:47 följande:
    om du surfar från iphone så vet jag faktiskt inte var du accepterar vänförfrågningar. på datorn kommer det i alla fall upp med rött så det e svårt att missa
    Annizsj skrev 2010-11-18 22:26:45 följande:
    Bebis - min bm sade att det nog är ek nerv i kläm . Inte konstigt !!! Har pyttelite molvärk nu... Men blir väl inget mer ska flrsöka sova. Har en förkyld pojke och en som vaknar när som. Jobbigt att gå upp och in i deras rum varje natt. Mannen har som vanligt fastnat vid sitt tv-spel så det är jag som hör när de vaknar .....
    sitter han länge inpå nätterna med sitt tvspel?
    Kommer det upp med rött?? Är det nytt? Inte här, hade nog missat vänförfrågningar om de inte kom på mejl Obestämd
    Olivia 090610 ~ Freja101020
  • frukarlssonn
    Helen C skrev 2010-11-18 22:31:31 följande:
    Chanelll- Jobbigt med avslaget. De kommer och går som de själv vill....
    Här ska man boka tid om efterkontroll 8-12 veckor efter förlossningen så jag ringer nog i Januari=) och Alize ska självklart följa med så man får visa upp henne

popcornplaya- Hon e så söt eran dotter. Härlig färg på overallen. Jag såg en jätte fin på Åhlens med som jag e sugen på, får se om jag köper den. Lite mörkare i färgen än va din Alice har =)
    Oj de verkar så olika, här kollar man tidigast efter sex veckor. Så jag tänkte boka tid så har man det fixat
  • MammaDeborah

I iphone-appen (facebook) syns vänförfrågningar under Friends och sen fliken Request. Det blir en liten siffra eller plus ovanför den fliken.

Nu ska jag packa in barn i bilen och köra till maxi. Svärisarna kommer på middag ikväll och jag ska bjuda på quinoa och kyckling och sen Tiramisu till efterrätt. Biscotti och chokladkräm blir det till tilltugg :)

Jamie, 1,5 år, var superdålig i natt. Drygt 40 graders feber och början till feberkramp :-/ nu är han betydligt piggare, bara allmänt tjurig.. Han fick mässling/påssjuka/röda hund-vaccin för en vecka sen... Förmodligen reaktion på det.

• frukarlssonn

Frogster: vilken sits alltså Hon verkar ju inte lämpad för att ta hand om sitt barn! Hoppas din bror gör det rätta nu!!

• NoahLeah

Hej tjejer, uppdatera mig..har det kommit fler bebisar i tråden?
    Igår kom Leah och jag hem och natten var sisådär, hon är så tuttsugen och fast hon släpper taget så blir det illvrål om jag lägger ner henne bredvid mig. Lyckades dock få henne att somna då hon fick ligga på pappas bröst.
     Slänger in en liten bild på liten.

• Saraia
    NoahLeah skrev 2010-11-19 09:46:32 följande:
    Igår kom Leah och jag hem och natten var sisådär, hon är så tuttsugen och fast hon släpper taget så blir det illvrål om jag lägger ner henne bredvid mig. Lyckades dock få henne att somna då hon fick ligga på pappas bröst.

En sån goding! Lea heter min mellan tös - fiiint namn!
    Två flickor f.-04 och -06 o lillasyster nov-10
  • Bebis050810
    NoahLeah skrev 2010-11-19 09:46:32 följande:

GRATTIS igen till er lilla söta flicka!! Jättefint namn med bra att hon somnar så bra med sin pappa, försök att vänja henne vid det så har ni varsin uppgift, du ammar och han nattar så får ni båda det där mysiga med bebis och sen lite egentid utan bebis med.
    NJsmamma skrev 2010-11-19 08:23:01 följande:
    Men neeej vad frustrerande, har du ont i hela ryggen när du ligger ner, eller mer längst ner?? Vet inte hur det är med att man är frusen om det kan vara ngt tecken?! Vattenavgång hade ju vart det bästa, så att man iaf med all säkerhet har bebis inom ett par dagar.
    Ja skittrist! Hoppas på vattenavgång för då brukar det ju ta fart!! förra fl så kom hon ju på 2,5 tim efter vattnet gick, det är ju snabbt, smidigt och bra!
    Det gör ont långt ner i ryggen då jag ligger.

Nu känner jag ingenting, inga förvärka alls, kanske ska sova lite för det är ju då de har kommit, har ju vaknat av det där onda "bandet" kring magen o ryggen många ggr i natt.
    (¯`°?.¸ ♥ Mamma 2005 och 2008 BF 101115 ♥ ¸.?°´¯)
  • mzetterblad

Frogster: Fyfan vilken människa!! Om detta är hennes fjärde barn borde hon ju veta bättre. Jag hoppas din bror kan få ensam vårdnad om barnen så dom får det bra. för med en mamma som inte ger dom mat funkar liksom inte. Hur är hon mot dom andra barnen??

William 070824 & Linus 101020
  • sunflower79
    Bebis050810 skrev 2010-11-18 23:15:31 följande:
    Ja det måste vara nån nerv som kommer i kläm! fasen vad obehagligt det är iaf!!
    Nu när jag sitter pressas den ner mot mitt underliv och det trycker på som stötar i rumpan med!
    sunflower79 skrev 2010-11-18 22:20:01 följande:
    känner precis igen vad du beskriver om när bäbisen skruvar sig neråt.. att den borrar sig ut liksom haha.. känns som nån sticker nålar i livmodertappen på nåt sätt! o nästan som hela ljumskarna låser sig!
    ja precis, benen låser sig liksom.
    ja det känns ungefär som att tar jag ett steg till så trillar jag så man bara stannar upp där man stod liksom =)
    Frogster skrev 2010-11-18 23:37:02 följande:
    Nej han får absolut inte ge henne någon ersättning!
    Men jag sade samma sak till honom.... Han skulle prova att stå med hökögon över henne och se till att hon ammade var 3:e timme en period och se om det får igång tösens energi och aptit. Lyckas inte det skulle han se till så hon fick ersättning med samma intervall.

Han tyckte det var underligt lite hon åt innan men tänkte ändå att tantens ord om att bebisar är olika och Jennie är bara en ovanligt snäll bebis nog var sanna i och med att detta ändå är hennes 4:e barn så hon ju BORDE veta åtminstone hyffsat vad det hela handlar om.

Usch vad jag önskar att jag inte lade så mycket av det hela på mina egna axlar!
    Jag kan ändå inte göra annat än stötta min bror och driva vidare soc om inget händer. Här och nu vore det dock såååå mycket bättre om jag bara kunde stänga av hjärnkontoret och koncentrera mig på mitt egna.
    förstår precis hur du känner! jag hade gjort detsamma! det är ju ett barn vi pratar om som e helt hjälplöst utan en fungerande mamma verkar det som! hoppas verkligen det blir bättre!

hörrni tjejer!! måste få lite råd stöd hjälp vad som helst!!!!! eller egentligen bara jag vet inte vad..bara prata av mig!
    usch jag var så rädd i morse! vaknade vid 6-tiden av att bäbisen bara ryckte till magen.. jättestarkt! tänkte inte så mkt mer på det utan slumrade ett par timmar till.. sen när jag vaknade kom jag o tänka på det där rycket igen och kunde inte känna bäbisen alls.. jag gick upp på toa bland annat o sen satte jag mig i soffan o började buffa på magen men inte en enda reaktion!!!

jag började känna att paniken kom krypande så smått och började prata högt med bäbis att nu får du vakna o sluta oroa mamma! men inget hände.. jag bytte position o buffade ännu mer men det enda jag kände var nåt som skulle kunna vara rumpan och när jag tryckte på den så spände det ner mot bäckenet precis som om ni tänker att bäbis ligger där i magen o rent logiskt trycker jag h*ns rumpa neråt så borde ju huvudet stöta emot neråt oxå.. så då fick jag ännu mer panik att den bara ligger där stilla!!! jag började stortjuta och paniken var 100 %..

skulle precis ringa till sambon o MVC när jag tyckte att jag kände en liten liten rörelse men fick ju såklart för mig att jag inbillat mig.. väntade en liten stund till och snurrade bäbis runt i magen och jag grät äääääännu mer men av lättnad..
    nu nån timme senare rör bäbis på sig men bra mkt mindre än vad h*n brukar! har ju BF om 5 dagar o vet att den lugnar ner sig inför fl.. men min bäbis har varit så himla livlig så det är var som natt o dag!!!
    åh jag vet egentligen inte vad ja ville med detta inlägg antagligen bara skriva av mig...
  • NoahLeah

En liten fråga, ni som fött vaginalt. Hur lång tid tar det innan det börjar kännas lite bättre att kissa o bajsa??
    Blev ju klippt lite grann sen lite småbristningar.

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2