• Helen C

BF November,2010 DEL 2

Hej tjejer....
    Nu har vi kommit en bit på vägen av denna Graviditet. På en del syns magarna, en del börjar känna av bebisen, en del mår bra och del mår fortfarande dåligt.....

Nu börjar sommaren närma sig och då får vi hoppas att alla mår bra och kan njuta av bebisen och dom första sparkarna....

Nu är de bara att tjöta på i tråden som aldrig förr fram till Okt/Nov....

{#lang_emotions_cool}{#lang_emotions_sunny}

BF-LISTAN

www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52310905.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-16 18:49
    KÖN
    www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52561078.html

• Svar på tråden BF November,2010 DEL 2
  • Rosen
    Bebis050810 skrev 2010-11-19 12:13:20 följande:
    Har bakat 2 plåtar minttoppar nu med barnen gott!

har faktiskt lite förvärkar nu, så det händer ju nåt iaf!! de är absolut inte regelbundna men kommer då och då och gör lite ont mot båda sidorna av magen ner mot ljumskarna o underlivet. Jag får andas lite igenom dom.
    Hoppas bebis hinner födes innan imorn så vi får varsin dag!
    jag sa ju att du ska föda natten till lördagen
  • NoahLeah

Tack för era kisseritips..får hoppas det ger med sig efter helgen.

Rosen: Vikt 4160 g o 54 lång men det känns som hon  är lite kortare.

• Frogster

Tack för era stöttande ord kring allt elände!
    Behöver verkligen få höra det nu... Så fruktansvärt jobbigt att känna denna maktlöshet!

Men jag är ändå väldigt lättad över min brors beslut att dra in socialen. Det känns förvisso jobbigt också för min bror är så ofantligt rädd och orolig att inte heller det ska få "tanten" att vakna upp och att det på något vis ska äventyra även hans framtid ihop med barnen.

Det är verkligen fruktansvärt alltihop =(
    Ni vet städprogrammet som gick (går?) på 4an.... De flesta hemmen där är i fint skick jämfört med min brors bostad!
    Vi har hjälpt honom flera gånger att tokröja och få ordning i lägenheten men det går inte om många veckor innan allt är tillbaks till noll igen.
    Han mår skitdåligt över det hela och orkar inte få rätsida på allt på egen hand när tanten och de två stora ungarna härjar omkring som orkaner och bara kastar prylar omkring sig! Tanten har på det någon form av köpberoende och drar på sig än mer skulder för att få "försköna" hemmet med ännu mer skräp ur home shopping katalogen. Onödiga prylar som de aldrig någonsin använder för så snart det är innanför dörren så är det försvunnet i röran!

Jag får det nästan att låta som att min bror är en ängel medan hon är djävulen själv men det är inte riktigt sant.
    När de träffades för en herrans massa år sedan så var min bror precis likadan! De härjade som sjutton, söp som svin och drog på sig en massa onödiga skulder för småsaker.
    Skillnaden dem i mellan är att när min bror blev pappa för 3 år sedan så vaknade han upp och började se vad sjutton de faktiskt höll på med!
    Sen dess har han kämpat som ett djur för att komma någon vart med eländet men tyvärr kämpar han i stark motvind vilket gör att han inte orkar hela vägen fram.

• NJsmamma

Tillbaks från bm och känner mig så himla less.. Var ju uppe på antenatalen i onsdags pga högt blodtryck och +1 i urinen, har alltså en lätt havandeskapsförgiftning så fick ju kollat att allt såg bra ut med bebisen, vilket det ju tack och lov gjorde. Togs urinprov där också och tydligen så var det +3 i urinen då vilket dom där labbtanterna inte förmedlade läkaren som undersökte mig och som också hade inneburit att jag faktiskt skulle få en tid för igångsättning om jag ville eller inläggning för observation. Idag hos bm var blodtrycket på samma och fortfarande +3 i urinen plus att jag har huvudvärk och ser allmänt suddigt emellanåt.. min bm ringde och rådfrågade personalen på antenatalen om hur man ska gå tillväga och nu ska jag i första skedet samla urin under ett dygn som ska lämnas in hos dom imorgon för att se hur stor proteinhalten ligger på under ett dygn, sen gå vidare därifrån. Känns bara så himla omständigt alltihop och jag är såå nere och hoppas verkligen att mina värkar sätter lite mer fart nu och kommer igång ordentligt. Är ju samtidigt jätterädd att det ska gå fort med den här hf eftersom det steg på +1 till +3 i urinen på bara ett par timmar. Ska väl försöka vila ett tag nu innan sambo och dotter kommer från skola och jobb.

Stort GRATTIS Love3 här också, mysigt

• Jojo 85

Sunflower: ring fl om du är orolig så du får komma in på koll.

Sassa: hände min svägerska oxå 3v innan BF

Guuuud vilka söts ungar ni får! Nu längtar man ju som en tok efter sin egen lilla goding

NJ: tycker du borde få bli igångsatt!! Jag fick ju hf på mindre än 24h, BT 150/110 o +4 i urinet. Lågs blodplättsvärden som betyder hög blödningsrisk.. Därför vart jag akut snittad sövd.. tycker absolut inte du ska gå hemma, hf är allvarliga grejor o ska inte tas lätt på.

• Annizsj

Grattis love-!!! Du får berätta allting sen!!! Taniko- grattis igen, vilken fin tjej lång också Jag har haft turen och inte behövt sy någon gång. Har krystat långsamt så det kanske är därför ? Får se hur det går denna gång? Bebis- låter ju lovande risken att du får spendera födelsedagen på sjukhuset är nog stor! Själv så känner jag nada envis bebis detta

Milo 070505 Viggo 090428 och liten bf 101123
  • Kinne79

Njsmamma- Jag fattar inte varför de inte bara sätter igång dig, det borde ju stressa dig och bebisen betydligt mindre än alla dessa turer och prover du håller på med nu. Förstår att det är bättre för bebisen att vara inne i magen om du skulle vara i v25, men nu är du ju ändå så nära bf så vad spelar det för roll om du föder nu.

• NJsmamma
    Jojo 85 skrev 2010-11-19 12:52:03 följande:
    Sunflower: ring fl om du är orolig så du får komma in på koll.

Sassa: hände min svägerska oxå 3v innan BF

Guuuud vilka söts ungar ni får! Nu längtar man ju som en tok efter sin egen lilla goding

NJ: tycker du borde få bli igångsatt!! Jag fick ju hf på mindre än 24h, BT 150/110 o +4 i urinet. Lågs blodplättsvärden som betyder hög blödningsrisk.. Därför vart jag akut snittad sövd.. tycker absolut inte du ska gå hemma, hf är allvarliga grejor o ska inte tas lätt på.
    Ja jag tycker också att det egentligen inte skulle vara ngt snack om saken det här med att bli igångsatt, det är just det jag är rädd för att jag ska bli såpass dålig att jag behöver akutsnittas... Jäkla sjukvård säger jag bara!
    Kinne79 skrev 2010-11-19 12:56:30 följande:
    Njsmamma- Jag fattar inte varför de inte bara sätter igång dig, det borde ju stressa dig och bebisen betydligt mindre än alla dessa turer och prover du håller på med nu. Förstår att det är bättre för bebisen att vara inne i magen om du skulle vara i v25, men nu är du ju ändå så nära bf så vad spelar det för roll om du föder nu.
    Mm jag känner mig skitstressad, går ju och känner efter om jag inte kanske ser lite mer suddigt, huvudet gör det mer ont osv osv... inte bra! Bebis är ju färdig, har bf om 3 dagar så där är det nog inget snack om saken bara att dom helst av allt inte vill sätta igång verkar det som nu. Istället ska jag kissa i en jäkla bunke nu under 24h, jippie!!! Märks det att jag är frustrerad eller???
  • tessiej

Nu har jag laddat över lite bilder till datorn så nu får ni se en bild på Iza ♥

Ebba 080805 & Iza 101115
  • Sassa82
    tessiej skrev 2010-11-19 13:27:33 följande:
    Nu har jag laddat över lite bilder till datorn så nu får ni se en bild på Iza ♥

Vilken gobit och va mycket hår hon har
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2