Inlägg från: Maddie72 |Visa alla inlägg
  • Maddie72

BF November,2010 DEL 2

sebbe123 skrev 2010-10-05 19:03:45 följande:
    Nej det lät mer som att det kanske kunde bli ett problem när man blir äldre och att det var derför det skulle kollas upp sen.
    Har du behövt göra någon koll förrut?
    Nej, de har inte kollat upp detta sedan jag var barn. Jag fick ju komplikationer efter snittet vid förra förlossningen och så de inte visste vad som var fel på mig. De höll på att undersöka mig i flera timmar bl.a. upptäckte de blåsljudet. "Mmmm säger jag, men det trodde jag hade växt bort". Det var i alla fall inte blåsljudet som var komplikationen utan jag hade blod i buken efter snittet, Hade blött hela natten. Var ganska medtagen med Hb på 70 osv osv.... Men det är en annan historia.
  • Maddie72
    popcornplaya skrev 2010-10-06 10:12:49 följande:
    Köpte föresten 2 amningslinnen från HM för nån vecka sedan som har inbyggd BH, tänkte att dom kommer bli sköna att sova i sedan. Men jag kommer nog snarare bo i dom, hehe Supersköna att ha på sig. Dom rekomenderar jag verkligen!
    Tack för tipset. Det måste jag inhandla. Verkar ju superbra.
  • Maddie72
    NoahLeah skrev 2010-10-06 11:57:29 följande:
    Belavon: vad skönt att han kommer hem.

jag går och längtar efter att det ska dra igång...ser fram emot att få föda vaginalt denna gång, många tycker jag är dum i huvudet. *s*
    Känner likadant som du. Vill helst föda vaginalt. Det blev akut snitt sist ju och i och med komplikationer fick jag öppnas igen och mådde dåligt i flera flera dagar. Jag vill kunna ta hand om bebisen så fort som möjligt. Kunna gå upprätt, må bra efter en förlossning.
  • Maddie72

I natt har jag fött barn..... i drömmen då. HIhi. Jag hade klarat av det hemma och fick sedan åka in till BB för koll. Det var helt underbart och det var så verkligt. När jag vaknar undrar jag såklart var bebisen är. Känns lite konstigt.

Med risk för att låta lite äcklig... sedan jag gick upp i morse har jag suttit på dass 2 ggr och har nog tömt hela tarmen. Tjoho, tror jag åkt på nåt. Eller håller kroppen på att förbereda sig och jag hade en sanndröm?

Nä nu ska jag gå med Oskar till dagis. Är lite mör...

• Maddie72
    Carolina13 skrev 2010-10-07 11:51:12 följande:
    min vagn kommer det vara en hårdlift och en flecce åkpåse... någon filt kanske och en varm overall.. till våren sen blir det väl mer bäddset.. men inte till vintern
    Mmmm jag tycker också att det är svårt hur man ska bädda i vagnen. Jag har också hårdlift som man sätter i sittvagn. Combivagn kanske det kallas. Åkpåse finns ju till vagnen som ingår då det sedan är en sittvagn. Men den lär väl vara för stor att ha nu i hårdliften? En sån där åkpåse i fleece, är de mindre? Men blir det inte himla varmt med varm overall, filt och åkpåse. Bara lite tankar.... Skulle man inte ha en fårskinnsfäll eller var det heter längst ner, en varm overall och go filt över det? Åhhhh jag tycker det här är supersvårt.
  • Maddie72
    popcornplaya skrev 2010-10-07 14:05:39 följande:
    Vagnen kommer jag nog bädda genom att ha lammskin i botten och sen täcke+kudde och ha "locket" på hårdliften. Då blir nästan hela hårdliften som en åkpåse.

Overall har jag en i strl 56 och sen har jag en begagnad från sonen i strl 62 så det får räcka så länge. Men overallen i strl 56 lär nog ändå räcka ett tag om det inte blir en jättebebis.
    Ja, men det var ju en bra idé det med. Lammskinn, täcke och sen locket till hårdliften. Overall har jag ingen 56:a däremot två 68:or. Sonen föddes ju på sommaren så det lär ju bli att man får köpa en lite mindre med. För 68 måste väl vara jättstort till en nyfödd. Hmmm... kan i och för sig bli en stor bebis.

Åhh efter den drömmen jag hade i natt så fick jag lite brått att fixa lite inför bebis ankomst. Gick ner i förrådet och letade fram babykläder. Tycker inte jag hade så mkt. Har kanske slängt lite. Hittar inte en enda socka. Men jag får ju en chans att köpa lite mer. =) Lite mer tjejbetonade kanske. Men väntar som sagt var tills bebis tittar ut.
  • Maddie72
    Helen C skrev 2010-10-07 20:40:10 följande:
    Jag samlade aldrig på mig med pojkarna så detta e nytt. Denna graviditet har inte varit rolig alls. Vill inte köpa stödstrumpor nu när jag inte har så länge kvar..... Men förstår din kompis där, men hon verar ha lite mer än va jag har... Men jobbigt när de sätter sig i föttrna. Killen får massera mig men det e inte skönt för de gör ont
    Jag rekommenderar verkligen stödstrumpor. Ett måste för mig just nu. Har dem inte på nätterna utan drar på dem på mornarna och har dem hela dagen. Inte så snyggt kanske men har jag dem inte värker fötter och nederben vädigt och det kryper även i dem. Så fort jag får chansen sitter jag även med benen upp.
  • Maddie72

Williamsmamma -  Ska tänka på dig extra mycket i morgon. Håller tummar och tår att de kommer på hur de ska göra och att det blir det bästa för er. Kram

• Maddie72
    Helen C skrev 2010-10-07 20:48:11 följande:
    Jag har mest ont på kvällarna, men visst de känns ju på dan oxå.... Får fundera över stödstrumpor=)
    Jo men att du har ont på kvällen är kanske för att du inte fått rätt stöd under dagen och hållt ihop dem så att säga. Köp ett par och testa. Visst de kostar lite. Handtvätta varje kväll och häng på tork, rena fräsha på morgonen. Att de slits ut gör ju inget, de ska bara användas ca 1 månad. Väl värt pengarna.
  • Maddie72

Samma visa varje kväll. Jag sitter uppe sent. Varför kan jag inte sova då jag ska? Måste ju vila ju. Dagen har annars varit händelsefull. Fick ett ryck och storstädade vårt garage. Boar kanske? =) Massor med skräp som tog plats. ojoj. Lite tunga lyf  blev det kansket. Jippe, ryggen mår inte så bra just nu. Hoppas inte bebis for illa bara.

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2