-
Va skönt att inget onormalt hittats!!NoahLeah skrev 2010-10-08 10:55:11 följande:Hemma från läkaren o inga onormala knölar vad han kunde känna utan med stor chans en bröstkörtelinflammation som hängt kvar. Ska återkomma efter förlossningen om det hänger kvar. -
Kicki: spännande med slemmis
Hoppas jag får en blodig slemmis så har man lite tid att fixa barnvakt
Hade ne ny vän på besök här idag som har en liten Leia på 10 månader
Så trevligt vi hade! Jättetrevlig tjej! Även hon sa att vi skulle bara ringa om vi behövde barnvakt när jag ska föda. Guud jag blev så glad. Så nu har jag två st här alldeles i närheten som kan ta Olivia och de har ju små själva så dom kan leka och så känner Olivia dom med.
Alltså måste fråga, ngn som haft problem med ryggen i slutet av sina graviditeter? Vad har ni gjort? En på fb skrev att jag skulle kräva en läkartid för hon hade tydligen fått citodon utskrivet. Tycker det känns läskigt o ta såna starka läkemedel men hon hade fått de tydligen och det va inga problem. Iaf ringde jag vc nu för min rygg är verligen totalkatastrof. När jag är still, inga problem, känner inget alls. Men promenera är nästan uteslutet nu! Det gär så ont! Då sa hon sköterskan direkt att jag skulle ta alc´vedon, vilket inte hjälper ngt nämnvärt, sa att en kompis fått citodon och hon blev alldeles förvånad! Sa att näöäää de kan hon inte tänka sig att läkarn skriver ut, slog upp medicinen och det stod intages med försiktighet. Och jag har redan innan vart lite skraj för det fast hon sagt innan att hon fick citodon, så nu vette f-n. Honb sa iaf att jag ska ringa mvc på måndag om det nu inte blir akut i helgen, men jag ska ju dit på ons så jag får prata med bm då.
Jag kan gå men det är en pina alltså
-
Va tvungen att kolla, 35 dagar kvar
(förhoppningsvis mindre men det vågar man ju inte räkna med
)
-
Jag älskar LinnéaBebis050810 skrev 2010-10-08 19:29:07 följande:Mina tjejer heter Evelina o Alicia.
Blir det en pojke blir det nog Isac/Isaac. fast jag vill helst Ossian men det e sambon helt emot, får bli andra namn.
Blir det en flicka lutar det lite åt Linnea, det är bara det namnet som sambon går med på av alla de 20-talet namn jag föreslagit. men jag vill helst Ottilia men det vill inte gubben här hemma....
Vad tycks? :)
Men vi har bekanta vars dotter heter så, sen vet jag inte om sambon va så sugen på det namnet för den delen. Ottilia är jättefint med!
Isak är fint
-
Åh va roligt, får se va det blir sen dåSaraia skrev 2010-10-08 20:19:45 följande:Molly o Freja finns på vår lista oxå
Molly e mannens förslag - sen har jag två namn till som jag e inne på
-
Ja om det är så många som fått citodon utskrivet så kan det ju knappast va farligt, annars hade dom väl aldrig skrivit ut det?? Ja jag tycker de känns lite sådär eftersom man ens inte får äta iprén men då andtar jag att citodonet saknar de ämnen som kan va skadliga för barnet. Jag ska ringa bm på måndag iaf för jag gråter alltså
Jag menar, jag måste inte bli av med all smärta, men alvedon och vetekudde hjälper inte ett skit! Som det är nu så har jag så ont när jag är ute o går att jag måste ha skjuts överallt. Det positiva i all elände är att det värker inte när jag tar det lugnt. Alltså jag klarar mig bra hemma. Men ska jag sitta instängd fem veckor till??? Suck... ja jag har ju snäll sambo och en kompis har bil och två bilbarnstolar så hon har erbjudit sig att köra så det är snällt. Som tur är så är sambon hemma imorgon så vi ska iväg och kolla på innebandy. Är så tråkigt att va ensam helger
Tack och lov så är jag inte så ensam nu som när vi bodde i Vbg då sambon va tvungen att jobba varannan helg. Nu jobbar han bara på lördagar mellan tio och ett, ganska överkomligt
Idag ska han dock va borta på match till halv elva. Blää.
-
Jo alternativet är att bli skjutsad överallt eller sitta inne. Inte så kul i fem veckor till. Jag skulle endast va i behov av typ en tablett om dan, det är ungefär det enda jag skulle behöva, komma ut en gång. Det är inga längre sträckor att gå men skulle vilja gå till öf och affären och sånt. Intas med försiktighet, ja då kan ju en om dan inte va ngn fara.... Ja ska iaf ringa bm så hoppas jag de kan skriva ut ngt. De skulle ju tydligen det enligt en kompis.popcornplaya skrev 2010-10-09 10:01:00 följande:Jag fick citodon utskrivet min förra grav men pga lite andra grejer. Det ska inte vara nån större fara för bebis men tror man måste ha gått förbi v.30 eller nått för att få äta dom. Men det är inget dom ger om man verkligen inte behöver det men om du knappt kan gå så låter det ju som du har behov av det. -
Ååh vi skulle eg också passa på att göra ngt innan bebis kommer. Barnvakt är eg inga problem. Ska nog höra med sambon om vi skulle ta och gå ut och äta. Finns lite restauranger här i stan. Eller byn kanske man ska kalla det hahapopcornplaya skrev 2010-10-09 10:10:34 följande:Åh idag ska sonen sova hos sin farmor och farfar, dom skulle på höstmarknad bl.a.
Jag och mannen ska åka in till gbg och äta mongolisk buffe och sen gå på bio på bergakungen. Finns det platser så har vi tänkt lyxa till det och ta vip. Det ska bli underbart med lite tid för oss själva. Sen när bebis kommer lär det ju dröja innan man har den möjligheten igen.
Sen känns det lite som sista stunden att åka en bit hemifrån. Visserligen bara en timme härifrån till gbg men ändå, jag vill föda hemma på sjukhuset här. Och eftersom jag räknar med att det kommer gå riktigt snabbt så vill jag nog hålla mig i hemtrakterna efter den här veckan.
Nu ska jag färga håret, duscha och göra mig iordning. Orkar nästan aldrig bry mig om att göra mig iordning längre för jag känner mig bara som en fet klump men dagen till ära idag så......
Ni andra får ha en jätte trevlig lördag!
Ha det så trevligt
Ja fem veckor till, blää. Det är ju eg inte så l¨ång tid men att vara låst så...... ja vi får hoppas på det bästakicki08 skrev 2010-10-09 10:17:50 följande:Popcornplaya: Låter som en helmysig dag! ha så jättemysigt
chanell: Hoppas verkligen att du kan få någon hjälp för din rygg. varje dag känns som en evighet när man har sådär ont
kram
Tar på psyket bara, började gråta imorse för sambon skulle iväg och det bara högg i ryggen och vill inte va ensam idag
Nog för att jag klarar det men ville helst att han skulle va hemma med oss. Nä ska ta och äta nu och lägga Olivia, så ska jag sova själv för tiull r¨ga på allt har man sprungit på dass hundra ggr och Olivia har vaknat stup i kvarten. Sambon har tagit henne men jag vaknade ju varje gång hon gnydde. Aja nog me klagande, snart har vi alla våra små underverk här
-
V 36 idag förresten

Usch ja jag pallar f-n snart inte mer här heller. Jag höjde rösten mot Olivia förut
Hon gnällde som f-n och jag bara va så trött och deppig
Tur hon inte far illa av det iaf, bara mitt hjärta som blöder!! Usch gillar inte tappa tålamodet såhär!
-
Usch ja jag tror alla gör det nuWilliams Mamma 070824 skrev 2010-10-09 19:06:27 följande:Det gör jag varje dag
Mår skit efteråt!
Men vi får inte glömma att vi är bara mänskliga, men världens bästa mammor ändå
Även om man inte känner sig som en sådan ibland.