• Helen C

BF November,2010 DEL 2

Hej tjejer....
    Nu har vi kommit en bit på vägen av denna Graviditet. På en del syns magarna, en del börjar känna av bebisen, en del mår bra och del mår fortfarande dåligt.....

Nu börjar sommaren närma sig och då får vi hoppas att alla mår bra och kan njuta av bebisen och dom första sparkarna....

Nu är de bara att tjöta på i tråden som aldrig förr fram till Okt/Nov....

{#lang_emotions_cool}{#lang_emotions_sunny}

BF-LISTAN

www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52310905.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-16 18:49
    KÖN
    www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52561078.html

• Svar på tråden BF November,2010 DEL 2
  • frukarlssonn
    Annizsj skrev 2010-11-20 20:39:53 följande:
    Chanell- du får sätta koppel på henne närå, du har å göra det förstår jag mer än väl! Första halvåret tyckte vi var tuffast, innan rutinerna fanns där helt. Du skulle bara veta vilka problem vi hade att få Milo att somna om kvällarna, fy sjutton! Men det vände när Viggo var fyra mån o behövde läggas kl sju varje kväll och m knappt sov om dagarna... Det är banne mig ingen lätt match att få alla bitar på plats!
    Haha ja ibland hade koppel vart bekvämt

Ja jag kan verkligen tänka mig det tar ett halvår minst! Olivia har ju rutiner men inte denna. Kan tänka mig det va tufft då, sömn är man så beroende av och jobbiga nattningar suger verkligen! Vi hade lite problem precis i början när vi kom hem fr bb men nu somnar hon utan större problem o sover hela nätterna. Men man känner sig reserverad hela tiden för man vet ju att sömn kan ju hux flux ändra sig!
    Olivia 090610 ~ Freja101020
  • Annizsj

Känner mig sjuk! Ont i magen halsen trött omtvistad ryggen känner mig helt skum! Vill bara att detta ska vara över! Funderar på om man ska ringa till fl imorgon o typ säga att man måste komma in , s å kan de göra en hinnsvepning ....

Milo 070505 Viggo 090428 och liten bf 101123
  • frukarlssonn
    Rosen skrev 2010-11-20 20:45:33 följande:
    usch förstår att du e less, hoppas att du föder snart alltså.
    Marinero skrev 2010-11-20 18:33:10 följande:
    Har vart själv hela dan. Sambon är iväg på bortamatch och jag verkligen hatar när han är borta helger för det är så tråkigt! Alla är liksom med sina familjer, ingen familjecentral att gå till då det är helg och affärerna stänger tidigt, de få som finns här. Men nu har jag lagt Olivia så jag kan pusta ut lite. Börjar bli tuffare att va själv då Freja tidvis VÄGRAR vara ngn annansans än min famn. Så läggningen va ett enda skrikkalas, båda barnen deltog Nu har Olivia börjat klättra med, v-rumssoffan tar hon sig nästan upp i men ff glider hon eftersom det är skinn men hon va sååå nära att ta sig upp så det är en tidsfråga.
    oj ja det måste vara rätt mycket med 2 så små ibland. men du verkar vara jätteduktig som mamma. nu börjar ju olivias springäventyr när hon lär sig gå o springa jag e oxå impad alltså. jag har ju själv 2 pojkar som e 4 o 7 år gamla men dom sköter ju sig mest själv så där har jag det rätt lätt med dom förutom då deras viljor ibland.

just idag har inte varit en bra dag, jag har känt mig allmänt irriterad o tycker jag hinner ingenting.... förstår inte hur andra nyblivna mammor eller höggravida som har småbarn hinner med att städa, baka osv osv.
    ska jag städa så e det vad jag hinner med på en hel dag o då blir jag oftast inte ens färdig. jag vill så gärna hinna baka, pyssla o busa med barnen men jag hinner inte... o nu idag tycker jag att det enda jag gjort e o skällt på  barnen om att dom ska plocka undan sina saker mm. o dom börjar bli trötta på mitt tjat nu. sen hade vi grannen här inne med deras 3 små barn o jag älskar denna familjen, dom e supertrevliga men det blir rätt mycket med många barn o det kletas godis överallt o smulor överallt o massa sånt. o idag känner jag mig trött o inte riktigt på humör..
    Tack man gör sitt bästa Solig Men ibland känner man sig inte så duktig

Ja vissa dar är man inte på topp! Tänk inte alltför mkt på städning etc. Tror att långt ifrån många hinner o orakr med att städa o dyl i samma utsträckning som innan! Här blir det definitivt lidandes iaf!
    Olivia 090610 ~ Freja101020
  • Rosen
    Marinero skrev 2010-11-20 20:49:49 följande:
    Tack man gör sitt bästa Solig Men ibland känner man sig inte så duktig

Ja vissa dar är man inte på topp! Tänk inte alltför mkt på städning etc. Tror att långt ifrån många hinner o orakr med att städa o dyl i samma utsträckning som innan! Här blir det definitivt lidandes iaf!
    jag försöker verkligen låta det vara men e det för mycket saker som ligger överallt så blir jag irriterad lätt. men vissa dagar kan jag låta det vara utan problem.
    men just att alla andra hinner allt på en o samma dag o jag hinner knappt med mig själv
  • Rosen

williams mamma: vill inte skriva det på facebook eftersom min man loggar in då o då på sin facebook o jag har alltid min igång så vill inte han ska se det o sen var jag så  nojjig att det ska synas för andra på fb haha nojjan själv här
    men min svärmor kan vara så himla elak o ofta när andra e närvarande kan hon sitta o förolämpa mig till tusen. o jag bara sitter o tar emot hela tiden, kan inte säga åt henne....
    kan ta några exempel som hon har vräkt ur sig.
    hon klagade ofta på vad jag hade på mig som höggravid då tröjorna ofta åkte upp på magen för de var för små. då kunde hon utbrista: "va fan har du på dig, va e det för jävla tröja"
    nu sist så satt jag med grannarna ute på gården o vi skulle beställa hämtmat. först så klagar hon på att jag har hål på mina byxor så sa jag att det gör väl inget, jag e ju bara hemma. men hon bara fortsatte klanka ner på mig o hur hemska mina byxor såg ut o om jag inte har råd med kläder. sen blev det lite kallt o jag tog upp luvan på tröjan o då var hon tvungen att kommentera det att jag såg inte klok ut. o mitt framför alla mina grannar.....
    sen ville jag ha 2 såser till min mat o bad grannen säga det i tel dit vi skulle beställa. då utbrister hon: "men du kan för fan inte ha 2 såser till maten!!" då säger jag: "jo jag vill ha det, det e jag som ska äta det lixom" men hon bara fortsatte: "du e ju helt bäng,  du kan väl inte ha 2 såser till"
    till slut blev jag irriterad o sa: jo NU VILL JAG HA DET.
    då blev hon lite tyst i alla fall.
    sen här om kvällen hade vi grannarna här inne o då kommer hon hem här. hon hacka på mig konstant om olika saker hela tiden, minns inte hälften av det. men minns att hon fråga om nicco sover i sin säng nåt. då sa jag: "nej han sover mellan oss"
    då säger hon: "ni e ju rent blåsta i huvudet, e det lönt att han har en säng? "
    då svarar jag: "nu vill vi ha hhonom i vår säng, så då har vi det.."
    hela tiden e det nåt hon klagar på men hon har ju sina ljusa sidor oxå. hon e väldigt generös o glad för sina barnbarn. o dom gillar henne jättemycket.
    hon har blivit bättre med åren mot mig men ibland e hon grym på att hålla på o vara elak. men det e bara när där e andra folk, när vi e ensamna så e hon jättetrevlig.
    men hon förstår inte attt hon gör ju bort sig själv när hon håller på så, folk tycker ju att hon e helt knäpp. gissa om mina grannar tycker hon e konstig?

• mzetterblad
    Rosen skrev 2010-11-20 22:21:29 följande:
    williams mamma: vill inte skriva det på facebook eftersom min man loggar in då o då på sin facebook o jag har alltid min igång så vill inte han ska se det o sen var jag så  nojjig att det ska synas för andra på fb haha nojjan själv här
    men min svärmor kan vara så himla elak o ofta när andra e närvarande kan hon sitta o förolämpa mig till tusen. o jag bara sitter o tar emot hela tiden, kan inte säga åt henne....
    kan ta några exempel som hon har vräkt ur sig.
    hon klagade ofta på vad jag hade på mig som höggravid då tröjorna ofta åkte upp på magen för de var för små. då kunde hon utbrista: "va fan har du på dig, va e det för jävla tröja"
    nu sist så satt jag med grannarna ute på gården o vi skulle beställa hämtmat. först så klagar hon på att jag har hål på mina byxor så sa jag att det gör väl inget, jag e ju bara hemma. men hon bara fortsatte klanka ner på mig o hur hemska mina byxor såg ut o om jag inte har råd med kläder. sen blev det lite kallt o jag tog upp luvan på tröjan o då var hon tvungen att kommentera det att jag såg inte klok ut. o mitt framför alla mina grannar.....
    sen ville jag ha 2 såser till min mat o bad grannen säga det i tel dit vi skulle beställa. då utbrister hon: "men du kan för fan inte ha 2 såser till maten!!" då säger jag: "jo jag vill ha det, det e jag som ska äta det lixom" men hon bara fortsatte: "du e ju helt bäng,  du kan väl inte ha 2 såser till"
    till slut blev jag irriterad o sa: jo NU VILL JAG HA DET.
    då blev hon lite tyst i alla fall.
    sen här om kvällen hade vi grannarna här inne o då kommer hon hem här. hon hacka på mig konstant om olika saker hela tiden, minns inte hälften av det. men minns att hon fråga om nicco sover i sin säng nåt. då sa jag: "nej han sover mellan oss"
    då säger hon: "ni e ju rent blåsta i huvudet, e det lönt att han har en säng? "
    då svarar jag: "nu vill vi ha hhonom i vår säng, så då har vi det.."
    hela tiden e det nåt hon klagar på men hon har ju sina ljusa sidor oxå. hon e väldigt generös o glad för sina barnbarn. o dom gillar henne jättemycket.
    hon har blivit bättre med åren mot mig men ibland e hon grym på att hålla på o vara elak. men det e bara när där e andra folk, när vi e ensamna så e hon jättetrevlig.
    men hon förstår inte attt hon gör ju bort sig själv när hon håller på så, folk tycker ju att hon e helt knäpp. gissa om mina grannar tycker hon e konstig?
    Ushc, vi sitter i samma båt du o jag.. =( *krama om*
    William 070824 & Linus 101020
  • Rosen

sen gick hon o köpte en helt ny vagn för att hon inte gillade den jag hade till honom.... o fick höra i flera dagar om hur dålig min vagn var. till slut fick jag säga "det var ett jäkla tjatande om den där vagnen"
    då slutade hon..
    sen allt hon köper e så bra o har han på sig nåt som inte hon har köpt så kan hon säga när hon pratar med nicco:
    "men vad e det för en hemsk mössa din mamma satt på dig, den e ju rent för stor"
    om jag säger "den köpte jag i förra veckan"
    då säger hon "ja den e ju helt förstor. köper du bara för stora kläder?

• Rosen
    Williams Mamma 070824 skrev 2010-11-20 22:27:14 följande:
    Ushc, vi sitter i samma båt du o jag.. =( *krama om*
    ja
    kram till dig med!
    har inte din svärmor några ljusa stunder nångång?
  • mzetterblad

SUCK!!
    Som idag när jag hade ammat Linus, så kinka han.. då säger hon "får du ingen mat av din mamma" du kanske skulle ha lite tillägg så du blir mätt i magen

• mzetterblad
    Rosen skrev 2010-11-20 22:30:14 följande:
    ja
    kram till dig med!
    har inte din svärmor några ljusa stunder nångång?
    Jo det har hon allt, men när hon är så här negativ så överväger det neg det positiva =/
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2