Rosen skrev 2010-11-20 22:21:29 följande:
williams mamma: vill inte skriva det på facebook eftersom min man loggar in då o då på sin facebook o jag har alltid min igång så vill inte han ska se det o sen var jag så nojjig att det ska synas för andra på fb

haha nojjan själv här
men min svärmor kan vara så himla elak o ofta när andra e närvarande kan hon sitta o förolämpa mig till tusen. o jag bara sitter o tar emot hela tiden, kan inte säga åt henne....
kan ta några exempel som hon har vräkt ur sig.
hon klagade ofta på vad jag hade på mig som höggravid då tröjorna ofta åkte upp på magen för de var för små. då kunde hon utbrista: "va fan har du på dig, va e det för jävla tröja"
nu sist så satt jag med grannarna ute på gården o vi skulle beställa hämtmat. först så klagar hon på att jag har hål på mina byxor så sa jag att det gör väl inget, jag e ju bara hemma. men hon bara fortsatte klanka ner på mig o hur hemska mina byxor såg ut o om jag inte har råd med kläder. sen blev det lite kallt o jag tog upp luvan på tröjan o då var hon tvungen att kommentera det att jag såg inte klok ut. o mitt framför alla mina grannar.....
sen ville jag ha 2 såser till min mat o bad grannen säga det i tel dit vi skulle beställa. då utbrister hon: "men du kan för fan inte ha 2 såser till maten!!" då säger jag: "jo jag vill ha det, det e jag som ska äta det lixom" men hon bara fortsatte: "du e ju helt bäng, du kan väl inte ha 2 såser till"
till slut blev jag irriterad o sa: jo NU VILL JAG HA DET.
då blev hon lite tyst i alla fall.
sen här om kvällen hade vi grannarna här inne o då kommer hon hem här. hon hacka på mig konstant om olika saker hela tiden, minns inte hälften av det. men minns att hon fråga om nicco sover i sin säng nåt. då sa jag: "nej han sover mellan oss"
då säger hon: "ni e ju rent blåsta i huvudet, e det lönt att han har en säng? "
då svarar jag: "nu vill vi ha hhonom i vår säng, så då har vi det.."
hela tiden e det nåt hon klagar på men hon har ju sina ljusa sidor oxå. hon e väldigt generös o glad för sina barnbarn. o dom gillar henne jättemycket.
hon har blivit bättre med åren mot mig men ibland e hon grym på att hålla på o vara elak. men det e bara när där e andra folk, när vi e ensamna så e hon jättetrevlig.
men hon förstår inte attt hon gör ju bort sig själv när hon håller på så, folk tycker ju att hon e helt knäpp. gissa om mina grannar tycker hon e konstig?
Ushc, vi sitter i samma båt du o jag.. =( *krama om*