• Helen C

BF November,2010 DEL 2

Hej tjejer....
    Nu har vi kommit en bit på vägen av denna Graviditet. På en del syns magarna, en del börjar känna av bebisen, en del mår bra och del mår fortfarande dåligt.....

Nu börjar sommaren närma sig och då får vi hoppas att alla mår bra och kan njuta av bebisen och dom första sparkarna....

Nu är de bara att tjöta på i tråden som aldrig förr fram till Okt/Nov....

{#lang_emotions_cool}{#lang_emotions_sunny}

BF-LISTAN

www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52310905.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-16 18:49
    KÖN
    www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52561078.html

• Svar på tråden BF November,2010 DEL 2
  • kicki08

Hörni tjejer, ni som väntar 2:a och tredje barnet. Hur är era sambos mot er om man jämför med första gången? Min var väldigt omtänksam och tänkte hela tiden på att jag orkade mindre än vanligt mm första gången.
    Men den här gången är det som om han inte kommer ihåg att jag är gravid ens ibland.
    det liksom räknas inte längre. Nu har jag varit själv med båda barnen två dagar i rad och lagt båda och inte fått en sekund för mig själv. Ikväll när han stod och lagade mat åt sig själv och jag precis hade lagt Theo så konstaterade jag att jag hade läggning av stora grabben kvar plus att jag måsta handla. och kl var 19.30. Så sa jag att jag inte får en sekund för mig själv,
    Då fräser han "Det får väl inte jag heller!!".
    Och så är tjaffset igång. och jag känner att jag inte orkar..... För varför ska jag behöva stå och säga att jag är jättetrött och inte orkar lika mycket när han VET att jag är gravid. Jag har burit och burit hela dagen och bara ätit frukost och middag på hela dagen. Nu sitter han som om ingenting hade hänt och jag känner mig bara så jävla ledsen......
    Är det såhär andra gången?

• Kinne79
    Scarlett10 skrev 2010-06-01 21:04:48 följande:
    Jag läser hela tiden men glömmer skriva, finns inte så mycket att skriva än men är också i v 15 nu, har känt något i magen ett par gånger de sista dagarna som är olikt allt tarmbubbel, kanske är det bebisen.. :) Vi vet ju sedan kubultraljudet att den är väldigt livlig där inne:)
    Vilken dag har du bf? Jag har 28 nov
  • Kinne79
    Nea11 skrev 2010-06-01 21:10:37 följande:
    Trulsa79: Leksand har jag flyttat till. Vart i dalarna bor du?

Har ultraljud 16 juni, på min födelsedag så det blir en bra present:)

Var in en gång v.7 efter en blödning och tittade och då såg man bara ett litet hjärta picka.
    Har inte känt av nåt än,så det ska bli såå spännande med RUL :)
    Bor i Avesta, så det är ju lite långt tyvärr.
  • Helen C
    kicki08 skrev 2010-06-01 21:11:51 följande:
    Hörni tjejer, ni som väntar 2:a och tredje barnet. Hur är era sambos mot er om man jämför med första gången? Min var väldigt omtänksam och tänkte hela tiden på att jag orkade mindre än vanligt mm första gången.
    Men den här gången är det som om han inte kommer ihåg att jag är gravid ens ibland.
    det liksom räknas inte längre. Nu har jag varit själv med båda barnen två dagar i rad och lagt båda och inte fått en sekund för mig själv. Ikväll när han stod och lagade mat åt sig själv och jag precis hade lagt Theo så konstaterade jag att jag hade läggning av stora grabben kvar plus att jag måsta handla. och kl var 19.30. Så sa jag att jag inte får en sekund för mig själv,
    Då fräser han "Det får väl inte jag heller!!".
    Och så är tjaffset igång. och jag känner att jag inte orkar..... För varför ska jag behöva stå och säga att jag är jättetrött och inte orkar lika mycket när han VET att jag är gravid. Jag har burit och burit hela dagen och bara ätit frukost och middag på hela dagen. Nu sitter han som om ingenting hade hänt och jag känner mig bara så jävla ledsen......
    Är det såhär andra gången?
    Jag har en väldigt förstående sambo.. Han e så omtänksam mot mig, men kan ha att göra med att det e hans första barn.. Mitt ex brydde väl sig inte sådär jätte mkt, men vi bråkade inte eller så....Jag berättar att jag e trött då säger han, jag går ut med pojkarna så får du vila, men kan säga att det e jobbigt när han jobbar när man har två trotsiga barn... Han gnäller aldrig att han e trött eller att han har jobbat och behöver vila....Det e skönt, men jobbigt att de ska vara så för er att han inte lyssnar på dig.
  • Scarlett10
    Kinne79 skrev 2010-06-01 21:16:52 följande:
    Vilken dag har du bf? Jag har 28 nov
    26 november :) Så det är nära dig :)
  • kicki08

Helen C: vi har pratat nu och han sa att han inte glömmer bort att jagär gravid. Men att han glömmer bort ibland att jag inte mår så bra denna gången. jag mår mycket sämre den här gången och har otroliga humörsvängningar. Jättejobbigt.... Det är därför vi krockar ibland.
    Vi har väldigt jobbigt ekonomiskt just nu och massa saker att göra och ingen tid att hinna med det på. Så det är pressat härhemma nu...
    Kanske därför han är som han är oxå...

• Kinne79

Sebbe123- Samma som mig då!

Scarlett10- Enligt Bms snurra så har jag 26 nov, men enligt internetsidor har jag 28 nov. Får se vad ul säger.

kicki08- Jag väntar ju första barnet så min man är fortfarande på alerten Men däremot hade vi en del duster under hormonbehandlingarna, vi höll ju på länge och utan resultat och tyvärr tog man ibland ut frustrationen på varandra.

• Scarlett10
    Kinne79 skrev 2010-06-01 22:05:18 följande:
    Sebbe123- Samma som mig då!

Scarlett10- Enligt Bms snurra så har jag 26 nov, men enligt internetsidor har jag 28 nov. Får se vad ul säger.

kicki08- Jag väntar ju första barnet så min man är fortfarande på alerten Men däremot hade vi en del duster under hormonbehandlingarna, vi höll ju på länge och utan resultat och tyvärr tog man ibland ut frustrationen på varandra.
    Jaa. Ditt ultraljud var i juli va? Vi ska den 23 juni. Men på kub så var bf spot on iallafall, ska bli intressant att se om rul flyttar det :) inte många dagar iallafall för jag är rätt säker på min äl, kände den tydligt.
  • Kinne79
    Scarlett10 skrev 2010-06-01 22:21:08 följande:
    Jaa. Ditt ultraljud var i juli va? Vi ska den 23 juni. Men på kub så var bf spot on iallafall, ska bli intressant att se om rul flyttar det :) inte många dagar iallafall för jag är rätt säker på min äl, kände den tydligt.
    Ja, jag är också säker på min äl, tog ägglossningsspruta. Så det borde diffa på 1-2 dagar max.
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2