• Helen C

BF November,2010 DEL 2

Hej tjejer....
    Nu har vi kommit en bit på vägen av denna Graviditet. På en del syns magarna, en del börjar känna av bebisen, en del mår bra och del mår fortfarande dåligt.....

Nu börjar sommaren närma sig och då får vi hoppas att alla mår bra och kan njuta av bebisen och dom första sparkarna....

Nu är de bara att tjöta på i tråden som aldrig förr fram till Okt/Nov....

{#lang_emotions_cool}{#lang_emotions_sunny}

BF-LISTAN

www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52310905.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-16 18:49
    KÖN
    www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52561078.html

• Svar på tråden BF November,2010 DEL 2
  • Rosen

chanelll: va mysigt med leenden
    Nicco har oxå dragit på smilbanden men jag vet itne om jag räknar det som första leendet, väntar nog tills man får det riktiga från honom som du fick idag

Sassa82 skrev 2010-11-26 18:08:18 följande:
    Jobbigt med finnarna såg inge roligt ut alls. Håller tummar och tår för att det inte ska bli så den här gången.
    tack
    Williams Mamma 070824 skrev 2010-11-26 20:00:50 följande:
    Linus är helt galen, han snurrar hej vilt! Vänder på sig från rygg till mage hela tiden .
    Ska dom verkligen göra det när dom är 5 veckor??
    William var inte alls så här sprallig!
    det e så himla olika det där med utvecklingen. izak var jättesen med att vända sig, tror han var typ 6 månader eller nåt sånt medan hampuz var jättetidig, bara ett par veckor gammal.
    mina har varit tvärtemot varandra i princip allt. hampuz satt när han var 4 månader gammal, och gick när han var 10 mån. däremot så pratade han inte förräns jättesent. idag e han över 4år o pratar fortfarande otydligt.
    izak satt när han var närmre 7 mån och gick när han var 14 mån. men han pratade när han var 1år och hans tal var jättebra när han var 1,5år.
    sen har izak alltiud varit dålig med att äta medan hampuz var rätt så glad för mat
    dom e helsyskon men e inte ett dugg lika varandra, inte ens i utseendet. dom e inte ens syskonlika
  • Rosen
    Kinne79 skrev 2010-11-26 21:18:08 följande:
    Chanell- Tack! Men jag är iallafall inte trött, alltid något I natt sov jag mellan 23-02 och sedan 03-07. Kunde sovit igen vid 8 men kände inget behov. Hoppas det blir lika bra i natt, men det vet man ju aldrig.

Rosen- Förstår att du är rädd för att få såna finnar igen. Såg inget roligt ut.

taniko- Hoppas pencillinet hjälper snabbt.

Hur länge ammar era bebisar varje gång? Och hur ofta?
    nicco ammar ofta o länge
  • frukarlssonn

Rosen: jo man väntar ju på dedär klockrena leendet även om man ser att det är på g Olivia va tidigare med leendet, ca tre veckor. Men så är hon än idag så lättflirtad, log jämt och skrattar hela tiden, är sådan till naturen!

Trulsa: va skönt att du inte är trött! Jag kände mig som en zombie de första veckorna när jag fick Olivia samtidigt som man gick på ngn sparlåga... Nu är jag inte så trött förutom på morgonen när Olivia vaknar. Men sen somnar jag som en stock på kvällarna och somnar om så fort jag gett tutten t Freja på natten. Vi är nog skapta så att vi ska orka med småbarnsåren, iaf den första även om vi får sova lite färre timmar

Undrar hur det går för Annizsj.... har hon åkt in tro? Har inte sett henne varken här el på fb de senaste timmarna.

Olivia 090610 ~ Freja101020
  • frukarlssonn

Jag ammar ca fem-tio minuter men ibland så kan Freja fastna vid tutten och äta längre. Annars är hon glupsk och tämmer bröstet fort!  Olivia åt aldrig så fort. Men sen hade jag maningsnapp med henne o då tar det längre tid. När jag slutade med den gick det mkt snabbare.

• NoahLeah

Nu har leah ammat lite sen fått ersättning...får se hur länge hon sover innan det blir dags för 2-timmars amningen kör igång inatt.
    Vi ska i alla fall masa oss upp till sängen nu (hon jag huserar ensamma i dubbelsängen då hon vägra spjälisen) så man får sova lite grann.

• Rosen
    Marinero skrev 2010-11-26 22:25:30 följande:
    Rosen: jo man väntar ju på dedär klockrena leendet även om man ser att det är på g Olivia va tidigare med leendet, ca tre veckor. Men så är hon än idag så lättflirtad, log jämt och skrattar hela tiden, är sådan till naturen!

Trulsa: va skönt att du inte är trött! Jag kände mig som en zombie de första veckorna när jag fick Olivia samtidigt som man gick på ngn sparlåga... Nu är jag inte så trött förutom på morgonen när Olivia vaknar. Men sen somnar jag som en stock på kvällarna och somnar om så fort jag gett tutten t Freja på natten. Vi är nog skapta så att vi ska orka med småbarnsåren, iaf den första även om vi får sova lite färre timmar

Undrar hur det går för Annizsj.... har hon åkt in tro? Har inte sett henne varken här el på fb de senaste timmarna.
    ja just leendet har izak o hampuz varit tidigare med, 2 veckor var båda. o nu e nicco 3 veckor. så vi får se när han ger mig det stora leendet
    han kan verkligen inte ligga själv alls... så fort man lägger ner honom så gråter han... nu ligger han o gråter bredvid mig på soffan så jag får ta honom
  • frukarlssonn
    Rosen skrev 2010-11-26 22:44:24 följande:
    ja just leendet har izak o hampuz varit tidigare med, 2 veckor var båda. o nu e nicco 3 veckor. så vi får se när han ger mig det stora leendet
    han kan verkligen inte ligga själv alls... så fort man lägger ner honom så gråter han... nu ligger han o gråter bredvid mig på soffan så jag får ta honom
    Freja är faktiskt lättare just med det där att ligga själv. Det är oftast på kvällarna hon vill ligga bara på bröstet, på dagarna kan hon ligga mer själv, men ibland får jag bära runt på henne då med. Men Olivia totalvägrade helt o hållet! Henne fick jag bära i sele dagarna i ända.
  • frukarlssonn

Herregud detta snöande alltså, hur länge ska det fortsätta egentligen? Nu har det snöat fem dygn i sträck Vi har så sjukt mkt snö alltså!

• Hedi

Min lille kille äter och växer sa det knakar han vägdes idag och hade gatt upp 300 gram pa 6 dagar! sa nu väger han 3,7kg. Det är väldigt olika hur länge jag ammar och ofta men ca var 3:dje timma.

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2