• Helen C

BF November,2010 DEL 2

Hej tjejer....
    Nu har vi kommit en bit på vägen av denna Graviditet. På en del syns magarna, en del börjar känna av bebisen, en del mår bra och del mår fortfarande dåligt.....

Nu börjar sommaren närma sig och då får vi hoppas att alla mår bra och kan njuta av bebisen och dom första sparkarna....

Nu är de bara att tjöta på i tråden som aldrig förr fram till Okt/Nov....

{#lang_emotions_cool}{#lang_emotions_sunny}

BF-LISTAN

www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52310905.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-16 18:49
    KÖN
    www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52561078.html

• Svar på tråden BF November,2010 DEL 2
  • Kikkilajnen

Hej tjejer!
    Undrar om jag får hoppa in här också?
    Har varit in lite då och då men inte vågat skriva då vi förlorade en lillasyster i v.16 för 6 månader sen som var beräknad att komma den här veckan...
    Jag har BF 30 november och har en dotter som är dryga 20 månader.
    RUL blir 1 juli fick jag reda på idag så det är en HEL månad kvar dit.
    Jag tror jag får ett tidigare BF efter RUL nämligen.

• Scarlett10

trulsa: Okej :) Blir spännande att se vad de säger på ul då, det är ju skönt att få ett datum fastslaget, och att titta lite på liten. Och förhoppningsvis få en liten smygkik på vad det är för liten som gömmer sig där :)

Usch vilken jobbig upplevelse för er Stor bäbislängtan, förstår att det känns tungt, och långt till ultraljudet. Du får krama din dotter och hänga på och snacka bort lite tid i tråden så går det kanske lite fortare :)

• Rosen
    PennyJenny skrev 2010-06-01 20:00:54 följande:
    Rosen: Nej vi har inget namn klart. Pojknamn är ju såååå svårt!! :) Hade det varit en tjej hade det varit enklare
    jag tycker oxå pojknamn e svårt, vi har inga i fall det e en pojke. vi kan inte enas alls flicknamn har vi klart redan
  • Rosen
    Nea11 skrev 2010-06-01 20:35:33 följande:
    Hej tjejer!
    Tänkte hoppa in i tråden om jag får?
    Har följt den ända sedan plusset i mars:), men inte riktigt vågat tro att det skulle gå bra pga av två blödningar. Men nu är jag i v.17 och magen syns ju, så nu börjar det att sjunka in :)
    BF 12/11.

/Sanna
    välkommen
  • Rosen
    kicki08 skrev 2010-06-01 21:11:51 följande:
    Hörni tjejer, ni som väntar 2:a och tredje barnet. Hur är era sambos mot er om man jämför med första gången? Min var väldigt omtänksam och tänkte hela tiden på att jag orkade mindre än vanligt mm första gången.
    Men den här gången är det som om han inte kommer ihåg att jag är gravid ens ibland.
    det liksom räknas inte längre. Nu har jag varit själv med båda barnen två dagar i rad och lagt båda och inte fått en sekund för mig själv. Ikväll när han stod och lagade mat åt sig själv och jag precis hade lagt Theo så konstaterade jag att jag hade läggning av stora grabben kvar plus att jag måsta handla. och kl var 19.30. Så sa jag att jag inte får en sekund för mig själv,
    Då fräser han "Det får väl inte jag heller!!".
    Och så är tjaffset igång. och jag känner att jag inte orkar..... För varför ska jag behöva stå och säga att jag är jättetrött och inte orkar lika mycket när han VET att jag är gravid. Jag har burit och burit hela dagen och bara ätit frukost och middag på hela dagen. Nu sitter han som om ingenting hade hänt och jag känner mig bara så jävla ledsen......
    Är det såhär andra gången?
    trisst att det ska vara så speciellt om man har en jobbig graviditet o en man som glömmer bort att man har ont.....
    jag har ju haft 3 än så länge ganska bra graviditeter men minns att andra graviditeten var han inte lika engagerad som första. fast jag minns inte att det störde mig direkt. han har ju alltid varit snäll o ställt upp för mig även om jag inte är gravid. men städningen har jag ALLTID haft problem att få honom att hjälpa till med. blir tokig på honom vissa dagar. men jag tror att män i allmänhet är dåliga på att hjälpa till med hushållsarbete
    denna graviditeten är ungefär som förra tycker jag. han e jätteglad att jag e gravid men vi pratar inte så jättemycket om det ändå tycker jag.
    han e rätt så lat med vissa saker men säger jag åt honom så brukar han göra det ändå.
    det som jag kan tycka e skitjobbigt nu är att när jag börjat städa så kan jag inte sluta förräns allt e fint. är jag ledig en dag från jobb så börjar jag städa här hemma och städar alltid ett par timmar. det resulterar i att jag e irriterad på barnen o mannen under den tiden och jag får skitont i ryggen efteråt. hatar att jag lik förbannat ska börja städa varje lediga dag. varför kan jag inte bara vara en hel dag utan att göra ett skit?
    jag måste lära mig att bara vara, och lämna smutsen åt sidan.
  • Rosen
    Helen C skrev 2010-06-01 21:29:38 följande:
    Jag har en väldigt förstående sambo.. Han e så omtänksam mot mig, men kan ha att göra med att det e hans första barn.. Mitt ex brydde väl sig inte sådär jätte mkt, men vi bråkade inte eller så....Jag berättar att jag e trött då säger han, jag går ut med pojkarna så får du vila, men kan säga att det e jobbigt när han jobbar när man har två trotsiga barn... Han gnäller aldrig att han e trött eller att han har jobbat och behöver vila....Det e skönt, men jobbigt att de ska vara så för er att han inte lyssnar på dig.
    gulligt av din sambo
    min man är en väldigt snäll person o skulle göra vad som helst för mig om jag tjatar lite fast han e sån som person som ställer upp för allt o alla. det e nog därför jag älskar honom så mycket, just för han har en sån personlighet {#lang_emotions_heart}

• Rosen
    Scarlett10 skrev 2010-06-01 22:21:08 följande:
    Jaa. Ditt ultraljud var i juli va? Vi ska den 23 juni. Men på kub så var bf spot on iallafall, ska bli intressant att se om rul flyttar det :) inte många dagar iallafall för jag är rätt säker på min äl, kände den tydligt.
    jag kände oxå min äl o tog ältest då så jag vet när jag hade äl. jag blev flyttade en dag på ul så det var ändå ganska exakt får ju se om bebisen vill komma ut i tid sen oxå, jag har ju gått över tiden båda de andra gångerna.
  • Rosen
    Kikkilajnen skrev 2010-06-01 22:32:32 följande:
    Hej tjejer!
    Har varit in lite då och då men inte vågat skriva då vi förlorade en lillasyster i v.16 för 6 månader sen som var beräknad att komma den här veckan...
    välkommen hit.
    oj beklagar förlusten av lillasyster, hoppas att denna graviditet går vägen!
    förstår att oron gnager i dig.
  • kicki08

Rosen: Vi pratade ut igår jag och sambon. Och han erkännde att han glömmer bort att jag inte mår så bra denna gång eftersom jag mådde så bra förra gången.
    Han ska försöka skärpa sig¨sa han.

Jag vet oxå exakt när jag hade äl denna gång. Och jag är SÄKER på att vi hade sex kanske senast typ 5-6 dagar innan äl. För att vara säkra på att inte bli gravida. Och så blev vi det ändå hehe
    Men bebis i magen är väldigt välkommen

• PennyJenny
    Kikkilajnen skrev 2010-06-01 22:32:32 följande:
    Hej tjejer!
    Välkommen hit! Har också ett barn i himlen, så denna graviditeten är väldigt psykiskt påfrestande. Men detta ska vi fixa!
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2