Inlägg från: frukarlssonn |Visa alla inlägg
  • frukarlssonn

BF November,2010 DEL 2

Belavon skrev 2010-10-11 20:17:30 följande:
    Det är så roligt att komma hem och alla har skrivit så mycket :)

Här blev det föräldragrupp och vi hade det verkligen trevligt, inget fika dock då landstinget bara kunde bjuda på vatten. Alla män ville starta en pappa grupp så nu ska de gå väldans massa gånger utan oss. Jag tycker det är jättekul för min man att han ville även om han bara pratar engelska.

Vi hämtade även ut vår vagn (Teutonia Spirit S3) och voksipåse. Känns helt overkligt att den står hemma nu. Kanske dags att börja bli nervös för det här med förlossning och allt.

Maddie - vad du gör det bra med diabetesen, själv håller jag på bli riktigt arg på allt blodsocker testande och insulin. Skönt att allt såg bra ut på ditt UL!

Håll oss uppdaterade alla ni som provad hallonbladste, jag är ju inte i vecka 35 än så jag följer det med stort intresse hur det går för er.
    Fin vagn Skrattande

Var kommer din man ifrån? Tänkte på att du skrev att han bara pratar engelska.
    Olivia 090610 ~ bf 101112
  • frukarlssonn
    popcornplaya skrev 2010-10-11 20:27:45 följande:
    Nån som smakat på hallonbladsteet  som är löst än? Hur smakar det. Jag måste ju skaffa en sil först, ska höra med min farmor om hon har en jag kan låna så länge. Vill börja dricka NU!

Just nu är min man och köper B&J till mig, han är snäll stackaren. Har gått upp ett kg till sen jag var hos BM så jag får trösta mig med en halvliter glass....hehe. Ne allt kommer jag inte äta upp. Men jag bryr mig faktiskt inte sååå mkt om vikten just nu. Ska ta tag i det med hårdhandskarna sen när bebis är ute och första steget är att lägga av med allt onyttigt som godis, glass och dricka direkt efter förlossningen i princip. Så nu skiter jag i allt och faktiskt unnar mig det jag är sugen på.

Vem vet det kanske är sista gången man är gravid då får man väll unna sig det som en gravid kvinna vill ha?
    Klart man får unna sig Tungan ute

Jag är inte alls sugen på samma sätt som med Olivia. Därför har de inte blivit så mkt denna gång, fast jag åt rätt mkt fram till v30 nu ungefär, sen försvann suget ganska mkt. Men naturgodis på fredagar blir det allt
  • frukarlssonn
    Belavon skrev 2010-10-11 20:37:19 följande:
    Han är från England :) Men bor gärna här eftersom han jobbar ju till sjöss och då spelar det ingen roll var i världen han bor. Tror faktiskt han är lite kär i svenska vintrarna och snön, han blir som ett barn när det börjar snöa ;)

pop - kan du äta lite glass för mig med, åh vad jag längtar efter glass. Men förhoppningsvis går min graviddiabetes över och då blir det glasskalas! Klart du inte ska bry dig om vikten!

Williams mamma - Ja jätteroligt att de ville starta pappagrupp, nu kan jag ju verkligen inte klaga på att han inte är intresserad. Tror att ni alla hade rätt att det ändrade sig när han kom hem och nu känner han att det är lättare att ta åt sig. Speciellt när han ser min stora mage och känner hur det sparkas. Tror han blir en väldigt stolt far.
    Ahaa är han det? De har jag missat England är mysigt med Ja där brukar det inte va några vintrar att prata om Iaf inte i de södra delarna.
  • frukarlssonn

Belavon: tror abs han kommer va en stolt far och att han bara haft svårt att ta till sig graviditeten, vilket såklart är lätt eftersom han vart borta så länge. Nu ser han magen och känner sparkarna och förstår att det är nära Va roligt att de fixar en pappagrupp!

• frukarlssonn
    Belavon skrev 2010-10-11 20:47:12 följande:
    Du har nog inte missat något, jag är bara dålig på att berätta. Ja England är mysigt, hoppas att vi får många tillfällen att åka dit.
    Aha ok Vilken stad är han ifrån? Är nyfiken för jag har vart där en del eftersom jag va au-pair i London och sen pluggade jag lite i Manchester. Eller ja, I Uk kanske man ska säga för att va korrekt. Englan är ju en del bara men jag brukar säga England om hela landet ändå
  • frukarlssonn
    Annizsj skrev 2010-10-11 20:51:11 följande:
    Har precis tryckt i mig fyra varma mackor och vill bara ha mer. Åt en stadig lunch idag.....Libanesiskt, så himla gott! Svärmor bjöd

Det jag har hört om Hallonbladste är att det ger en massa SD men i övrigt gör det ingen verkan. Jag har inte testat själv och kommer inte göra det den här gången heller. Jag vill abolut inte ha en massa jobbiga förvärkar eller SD nu..är ju över en månad kvar. och ger det ändå ingenting tänker jag inte utsätta mig för det heller. Men testa ni

Bevalon.. Fin vagn!
    Varma mackor, slurp... det ska jag nog fixa på fredag som mys till idol Tungan ute Va ju evigheter sen jag åt det. Blev skitsugen!
  • frukarlssonn
    Annizsj skrev 2010-10-11 21:02:13 följande:
    När jag väntade Viggo gjorde jag nog marma mackor varje kväll När jag väntade Milo åt jag mannagrynsgröt och sallad Nu är jag bara sjukt hungrig om kvällarna!
    Ja jag åt en himla massa choklad minns jag när jag väntade Olivia Denna graviditet har jag knappt tänkt på choklad. Märkligt att de kan va så olika. Hungrig är jag inte heller längre. Va det i början bara. Sjukt sugen hela tiden och bara åt.
  • frukarlssonn

Kicki: jag vet hur man kan fixera sig o noja sig för vikten men klart du måste äta!! Det är så individuellt dehär me hur mkt man går upp i vikt o du kommer bli va med kilona när du fött! Jag hade oxå gått upp två kilo sen sist jag vägde mig o de va ju bara tre veckor sen. Inte jag hlr har ätit ngt speciellt utan gör vanlig husmanskost här hemma och äter inte så mkt godis eller dyl. Ändå har jag lagt på mig. Nu kan jag knappt röra mig hlr, kommer väl lägga på mig ännu mer :-/ Hoppas de ringer så snart som möjligt fr sjukgymnastiken för detta är verkligen ingen höjdare. Idag har jag svinont o kan endast röra mig slowmotion. Sambon kommer iaf hem till lunch o äter, sen kör han oss tiull hans affär så ska jag se om jag hittar den fina didrikssonvinterjackan som jag suktat efter Tungan ute Kanske inte kan knäppa den nu men jag vet att L kommer passa bra sen när magen är borta Flört Grejen är bara att det märket är så sjukt populärt så alla jackor har i princip gått och folk kommer ff in i affären och vill ha, fast det är helt slut hos leverantören. Men ngt skulle finnas kvar så jag hoppas det finns ngt t mig Glad Igår va sjukt kallt och nu har vi 1- och vill verkligen inte gå i min fula vinterjacka en vinter till

• frukarlssonn
    NoahLeah skrev 2010-10-12 10:29:22 följande:
    Nu har jag äntligen fått lite energi så dammsugit, plockat upp tvätt, bäddat rent o nu är det dags att svabba golven...sen hoppas jag hinna med en powernap o lite mat innan plutten kommer hem.
    Fattar inte ni som städar var dag, hur orkar ni?
    Jag orkar inte längre. Dammsuga o moppa får sambon göra nu för jag dör annars! Eller min rygg dör Flört Annars tycker jag om att städa, inget direkt emot det men nä nu får de räcka. Jo jag kan göra det andra men inte dammsuga osv.

Fick ta över stödbälte av min granne här nyss som hon fått låna av sjukgymnasten men glömt o lämna tillbaks det. Hoppas det ska hjälpa liute. Gör ju inte det för alla men grannen sa att de va hennes räddning.

Hedi: hoppas jag med för nu är det kyliga dagar! 8 plus igår, det kändes. Och så va det småblåsigt med.
  • frukarlssonn
    nica83 skrev 2010-10-12 12:27:07 följande:
    Skönt att höra att det är en till. Fick lite småpanik av alla sammandragningar jag hade igår så halva BB-väskan är nu packad men spjälsängen står fortfarande i källaren! Har 24 dagar kvar
    Jag har sd som känns ganska ordentligt varje dag nu. Som kraftig mensvärk. Hade aldrig så med Olivia. Så ibland tror man ju att mensen har kommit

Är så glad för jag har hittat en barnvakt som jag vill ha t Olivia när vi åker in. Ja mina föräldrar får väl komma sen men de hinner inte hit innan vi åker med all sannolikhet. Men det är iaf en tjej jag träffat på öf som har en dotter på 10 mån och Olivia är alldels som en klisperlapp på henne haha. Ja mamman då Känns bra att lämna henne till ngn hon känner förtroende för. Jag hoppas inte det ska hända på natten för Olivia har börjat vakna mkt o vet ej hur hon skulle reagera om vi inte va där. Visserligen känner hon henne som erbjudit sig att komma på natten men ja, just på nätter kan ju va annorlunda.
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2