Inlägg från: popcornplaya |Visa alla inlägg
  • popcornplaya

BF November,2010 DEL 2

Kinne79 skrev 2010-07-05 14:27:17 följande:
    Nu har jag äntligen fått gjort mitt rul, sist av alla i tråden va?

Allt såg toppen ut och det kändes så skönt att se ett tickande hjärta iom att jag inte känner mig gravid. Så nu kan jag verkligen njuta fullt ut.

Blev flyttad till den 2 dec. (5 dagar)

Sen fick vi reda på kön också.....det ser ut att bli en flicka Jag som älskar rosa och tofsar!

Vågar man lita på det här med kön, hur ofta ser dom fel?

Taniko- Hoppas det känns bättre idag.
    Man ska nog inte lite på det till 100 % tror dom bara brukar lova till 99%. Och vad jag förstått så är det lurigare med tjejer. Ser dom att det är en pojke brukar det oftast stämma.
    Älskade Philip 080716 och en liten flicka BF 101121(sarahsbaby.blogg.se)
  • popcornplaya

Vi kommer nog köpa allt  i tjejfärger och hoppas på det bästa. Blir det en pojk istället så har vi ju kvar sen sonen och får väll sälja tejkläderna på tradera. För jag är inte sådan att jag har rosa kläder på pojkar.

Vill ju köpa riktiga tjejkläder, är sååå tråkigt med dom neutrala kläderna som man ändå inte använder sen ändå. Var ju lite därför vi kollade kön.

• popcornplaya

Dom namnen som vi gillar än så länge är:

Thyra Leah Leia Elina

Och ett namn som jag alltid gillat men som jag nog mer vill ha som andra namn är aurora.

• popcornplaya
    Williams Mamma 070824 skrev 2010-07-06 11:42:47 följande:
    Eftersom gubben fått fast jobb nu så ska nog jag vara hemma det första halvåret, sen eventuellt läsa den sista terminen jag har kvar på min utbildning
    Men går det inte att läsa fast du är hemma? Du läser väll på distans? Har en kompis som inte tog ut en ända föräldradag utan läste på distans. Behövde hon åka in till skolan fick pappan vara hemma den dagen eller om nån annan kunde passa. Så hon har alltså varit hemma i 1½ år och har ALLA föräldradagar kvar!
  • popcornplaya

Vi hade med en body, ett par byxor och ett par strumpor. Även en hjälmmössa och en gallerfilt. När vi var på bb så hade han sjukhusets kläder och filtar det vi hade med oss användes inte fören vi skulle hem. Hade strl 50 på allt det brukar passa dom flesta nyfödda.

Och jag tycker inte alls att det är löjligt att sova med filten, vi köpte en nalle som vi sov med i några veckor som vi också hade med till bb sen.

Till mig själv hade jag med amningsbh, ett par mjukisbyxor, två tröjor. Men jag gick faktiskt bara runt i det sexiga nattlinnet man fick där. Hade inte ens bh på mig. Kan ju tillägga att sonen föddes mitt i juli också. Annars var foppa tofflorna guld värda. Man måste ha skor som bara är att kliva i.

Till den här gången ska jag köpa mig en amningskudde som ska med till bb också hade jag tänkt. Det saknade jag sist gång faktiskt.

• popcornplaya

Ja hygienartiklar och sånt hade man ju med sig, och så hade jag med mig smink..... Undra vad jag tänkte på där egentligen? Det var ju inte direkt så att jag sminkade mig när man låg där, hahaha

Chanell: Födde inte du på NÄL? Det gjorde jag och då gick alla runt i dom där nattlinnena i alla fall.

Jag ville inte bloda ner mina vanliga kläder.

• popcornplaya
    kicki08 skrev 2010-07-07 09:47:00 följande:
    Idag går jag in i V 24 Tiden bara rasar iväg!
    Jag tycker den segar som tusan, men jag har i och f;r sig redan tr;ttnat p[ att vara gravid. Det var allt bra mycket l'ttare att vara gravid n'r man inte hade ett annat barn att ta hand om.

Forasten ar det nagon som kan hjalpa mig. Jag kan inte skriva dom tre sista bokstaverna i varat alfabet helt plotsligt. Kan sonen ha kommit at nagon installning kanske....Obestämd
  • popcornplaya

Usch jag känner mig så sjukt omotiverad idag. Har tvättat lite och startat en diskmaskin det är vad jag gjort idag. Borde greja lite mer här hemma men ooorkar bara inte. Sen vill sonen ut och gunga men ooorkar bara inte det heller. Kanske är för att det är molnigt ute idag som man själv känner sig lite molnig?

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2