Inlägg från: Bebis050810 |Visa alla inlägg
  • Bebis050810

BF November,2010 DEL 2

Ja det e skitjobbigt med detta larmet!!! kanske blir att jag sover i dotterns säng inatt eller på soffan, men å andra sidan så kommer jag ju höra larmet iaf, jag är ju så lättväckt och så har vi ingen dörr till vårt sovrum så jag kan inte stänga om dem heller! eller så får gubben sova på soffan!!! han brukar ju det när han blir sur.... och lika skönt det, då får vi andra mer plats!

Idag bara öser regnet ner!!! tycker det kan va nog nu! men det ska ju hålla på hela veckan verkar det som..... vill ha sol nu igen! idag har jag namnsdag igen, Kristina denna ggn, mamma kommer hit med lite fikabröd och så ska vi mysfika sen har jag beställt kroppkakor till kvällen, ska bli så gott! var en evighet sen sist.
    Liten har ju fortf. feber så man kan inte göra så mkt annat än att skrota hemma, skulle gått på marknaden idag men det går ju inte pga feber o ösregn. hoppas vi kan gå imorn istället!

Ska beställa HM.s startpaket till lilla bebisen, tycker det va så sött tar nog strl. 56 så blir det nog lagom efter ca en månad.

(¯`°?.¸ ♥ Mamma 2005 och 2008 BF 10/11-10 ♥ ¸.?°´¯)
  • Bebis050810
    Marinero skrev 2010-07-24 14:53:01 följande:
    Jojo: vilka underbara kläder!! Här blir de inte så mkt klädinköp då Men ngt nytt kommer jag inte kunna låta bli att köpa

Bebis: jag hade blitt spritt språngande galen av en sådan kommentar! Förstår du va ARG! Det är ju liksom fullt upp med två barn som man ska orka med på dagarna med!
    Ja men min sambo fattar ju inte hur mkt jobb det är med två barn hemma, med allt vad det innebär med städning, matlagning, tvättning osv osv!! ja ni tjejer vet
    har e ju sällan hemma, bara inne o äter och så kvällar då, men då är det ju inget sånt han gör, utan då är det tv, datorn, lek o läsning med barnen. så han vet ju inte vad allt innebär!
    när han e hemma kan han ju bara njuta lixom....
    han har bara varit hemma max 2 timmar i streck själv med barnen och stora blr 5 ÅR i höst! hade vi haft ombytta roller hade han nog varit mer förstående
  • Bebis050810

Igår kväll var jag inne på förlossningen, jag o sambon hade samlag på dagen, efter det fick jag jätteont i underlivet o mellan benen, en värkande, brännande värk som kom en timme efter sexet och satt i nån dryg halvtimme, var värre när jag stod och gick sen när jag satte mig blev det bra. sen gick det över.
    Nån som haft så?
    sen på em gick jag på toa och kissade, efter det drog jag snabbt på mig trosor o byxor, typ sprang ut till dörren för jag hade bråttom iväg! då kom det nåt blött i trosorna!! visste ju inte vad det va..... men blött blev det! jag väntade 3 timmar men det hade inte kommit mer, ringde förlossningen och de sa att jag fick komma in om jag var orolig. Kunde det vara fostervatten, flytning, spermier eller urin, tankarna snurrade o jag blev mer o mer orolig!! så jag o sambon satte oss i bilen och körde in de 9 milen i ösregn!
    Läkare undersökte mig med UL och sen vaginalt men han hittade inget fostervattenläckage som tur va! han visst inte heller vad det kunde vara, han sa kanske flytning blandat med spermier. ja eller så va det urin ja jag vet inte.... han såg iaf inte att det läckte fostervatten för kanalen där va stängd.
    FY vad oroligt allt ska vara!!
    Nu sa han läkaren att vi inte skulle ha sex i det närmaste tiden. ja och det vågar jag inte heller för den delen!

På hemvägen var det värsta skyfallet, man såg knappt vägen, vatten överallt och mörk med såklart. hemma vid 23.30 och barnen va vakna fortfarande! men allt gick bra iaf både med bebisen, mig och barnpassning
    Puh!

• Bebis050810

Tack för all omtanke och att ni finns och lyssnar! {#emotions_dlg.flower} nu vill jag inte till förl. mer förrän i november!

Maddie- det va 50 på bron igår kväll, men helt ok att köra, ja sambon körde iofs... men sen uppåt norr va det helt sjukt mkt vatten på vägen, kolsvart ute och värsta skyfallet hela vägen hem, har sldrig sett det regna så mkt och så länge!!

Idag har vi vart ute och kört en rund, kollat i lite sommarbutiker och sambon har tagit en ledig dag. sen har vi käkat ute, blev planka, gott! nu sitter jag med mitt tea, funderar på OM jag ska gå ut en liten runda eller bara slappa i soffan?? vädret e inte speciellt lockande..... men har inte gått sen i fredags nu.

Hoppas på sol imorn!

Helen- vad spännande med flytt, så kul ju!!

• Bebis050810

ja jag börjar känna mig stor nu! magen känns jobbig särskilt framåt kvällen när man ätit flera mål mat. Ryggen värker emellanåt och jag orkar inte alls lika mkt. sen har man ju 2 små sen innan som ska ha sitt med, så man e rätt så trött! och jäätesvårt att hitta en bekväm ställning i sängen!! men men "bara" typ 15 veckor kvar - puh!

• Bebis050810

Klart man får klaga!!

Helen- kul med BM-besök! jag ska dit nästa vecka, spännande att hörs bebis hjärta och att jämföra alla olika värden med tidigare graviditeter!!
    Är du i vecka 24+ nu eller?

• Bebis050810

Vi funderar en hel del på bil.
    Just nu har vi en saab 9.5 som jag trivs kanonbra med!! det är automat och den funkar bra, årsm. 00
    men sen vet vi inte om vi ska ha kvar den eller ha råd med en större mer rymlig bil, vi vill helst på ha en
    Volvo XC90 med 7 säten. för som det är nu är det redan trångt och om vi se ska åka alla 5 i bilen + min mamma som gärna åker med då och då till stan eller på sommaren på utflykter, så går ju inte det, inte kul att behöva köra 2 bilar var man ska.... bara för att EN plats felas. + om barnen ska ha nån vän med hem från dagis blir det trångt o krångligt med!
    Om vi har saaben kvar tänkte vi ha bebis fram och då koppla ur airbagen, som kostar 1200-1500 spänn!! sjukt mkt för det! och sen ha stora tjejen bakom förarsätet som vi har nu, hon åker framåt och så liten bakom passagerarsätet, hon åker bakåt och kommer gör i minst 2 år till. Så när vi alla 5 ska åka i bilen blir det att gubben får köra och jag sitta i mitten bak, blir ju trångt och dant, så en XC90 skulle sitta fint! men sen.... har man råd..... och hittar man nån fin, bra?? och får vi saaben såld?? så man inte står med 2 bilar sen i flera månader!

Hur gör ni andra med 3 barn? ja eller fler?

• Bebis050810

Det är nog mkt olika från BB till BB!

Jag kommer stanna de dagar som krävs till man får ta PKU-provet, och det tas så nära som möjligt inpå 2 dygn efter bebis är född. så jag stannar iaf 3 nätter. känns skönt att bara vara där och mysa med bebis i lugn och ro utan 2 små barn hemma som ska ha all service när man är nyförlöst! men så känner jag nu, vet ju inte alls hur det kommer fungera hemma, finns barnvakt, är det mitt i veckan så de 2 kan vara på dagis och vem kan ha dem sen när sambon jobbar? är det på helgen så min mamma kan ha barnen? ja man vet inte..... barnen hemma kanske längtar jättemkt efter mig!

men jag vet att jag tycker att det är så mysigt på BB, man går där så stolt över sin lilla bebis i den där plastbaljan och man är världens lyckligaste!! fukosten, fikat o kvällsmaten är god men maten är under all kritik i Kalmar! Blääää så det är väl det enda negativa.

Jag stannar för att ta PKU-provet eftersom vi har så långt till BB, känns inte som man vill åka hem direkt i 9 mil och sen tillbaka dygnet efter, 9 mil igen, roligare kan man ha som bebis och nyförlöst, då är det skönare att ligga kvar

• Bebis050810
    Marinero skrev 2010-07-26 23:17:51 följande:
    Verkar olika ja. I Gbg gjorde man pku-provet fem dar efter förlossningen. Kanske inte alltid fem dar, jag vet inte men jag åkte hem på fredagen och kanske gör de inga prov på helgerna.
    Vad skumt! när jag gjorde det sist då för 2 år sedan hade de precis ändrat till att man skulle göra det så när inpå 2 dygn som möjligt efter förlossningen för att resultatet skulle bli rätt. men 2005 var det inte så noga. och då -08 gjorde jag det en lördagskväll
  • Bebis050810

Knas jag är Tungan ute har varit helt inställd på att sälja vår brio nova -05 och köpa en bugaboo istället men nu när jag och lilltösen har varit ute på många promenader med brion så är jag så himla nöjd med den, jätteskön att köra!! och det finns mkt plats i den, 2-åringen sitter o ligger jättebra i den och sover gärna på magen där i sen har jag henne emot mig och det gillar vi båda! innan har jag kört med scootern sen hon va ca 10 mån, där sitter ju barnet från en, men å andra sidan är den vagnen mindre o smidigare att ta med.
    Nu sitter jag alltså och kikar på en bagagnad syskonvagn istället för runt 1000-lappen, kom på att det nog är smidigt att ha den om man ska till stan tex, inte lätt att ha hand om 2 små barn som springer löst och ett i vagnen o själv i stora staden!! nä en beggad syskon får det bli sen behåller jag de två övriga oxå! ev. köper jag en brio sittvagn till sommaren 2011, om det blir en pojk i november, för scootern är ju rosa HAHA

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2