Inlägg från: frukarlssonn |Visa alla inlägg
  • frukarlssonn

BF November,2010 DEL 2

dazazz skrev 2010-10-14 08:53:26 följande:
    såg att ni skrivit om dumma kommentarer. jag har också en bekant (makens kompis fru) som håller på sådär. hon har själv inga barn men är sedan kanske två år bonusmamma. OJ, vad hon plötsligt vet allt om hur det är att ha barn, talar om för oss hur vi bör möblera, vad vi ska tänka på, hur det EGENTLIGEN är att ha barn och vänta bara till sedan, DÅ får ni se... har lust att smälla något i huvudet på henne. det är synd för både hon och min mans kompis är eg jättegoa och jag hade gärna träffat dem mer, men det där tar bara aaaaaall energi...
    Åh suck. Ja värst va vissa kan allt om barn då, Jag menar även om man har egna barn så kan man inte hlr veta allt för barn är ju olika och familjer gör olika beroende på va som passar bäst! Tips ok, men det värsta jag vet är när folk VET! Gaah!
    Olivia 090610 ~ bf 101112
  • frukarlssonn

Precis hemkommen fr sjukgymnasten. De va INTE foglossning. Jag hade ett snett becken. Så hon lyckades räta till den och det ska kännas lite bättre imorgon. Jag ska eg inte bära Olivia, men ja, hur lätt är det? Hon går inte än. Men om jag bär henne så ska jag inte bära henne på sidan så jag ska försöka lyfta så jag har henne framför mig och inga ensidiga rörelser. Och jag ska även få låna en TENS-apparat så jag ska dit på måndag igen så ska hon visa mig hur den funkar. Så nu hoppas jag på att kunna röra mig hyfsat iaf, för idag har jag bara velat gråta vid varje steg Tur sambon är hemma idag.

• frukarlssonn
    Bebis050810 skrev 2010-10-14 10:13:17 följande:
    Jag beställde oxå julgardiner från Jotex förra veckan, men de jag helst ville ha var redan slut!! men dessa blir nog ok oxå.

Nån som vet när Ikea tar fram allt sitt julpynt och adventsljusstakar? måste köpa lite nya nu när vi flyttat till nytt hus.
    Barnen ska få sånna där rosa stakar som de har på Rusta, as-coolt med rosa stakar ju
    Iiiih rosa stakar, de skulle jag vilja ha
  • frukarlssonn
    Hedi skrev 2010-10-14 11:14:58 följande:
    Jag ser inte heller framemot det! blir lika förundrar varje gang jag hör kvinnor säga. Ah det var inte alls farligt och vilken häftig upplevelse det var. Jag ville bara dö när värk efter värk kom utan uppehall. Jag tänker att de som säger att det inte var farligt aldrig kan ha kännt den smärtan jag gjorde , eller sa är jag en jäkla mes helt enkelt.
    Grejen är ju den att upplevelserna är så himla olika. Vi upplever smärtan olika och från gång till g¨ång. Sist tyckte jag inte de gjrode så ont som jag förväntade mig, ja ont gjorde de såklart men hade förväntat mig ngt sju resor värre. MEN jag är inte mindre nervös för det för jag vet att det kan göra tusen ggr ondare denna gång, för förlossningar kan kännas så otroligt olika!
  • frukarlssonn
    Kwackie skrev 2010-10-14 11:17:32 följande:
    även här har det varit en jobbig natt då grannen började spela rumänsk folkmusik på högsta volym fem i fyra o väckte därmed hela familjen... lagom kul - så jippi med 3 timmars sömn för mig + 2 gnälliga/trotsiga/trötta flickor hemma, hoppas de vill ta det lugnt sen nu efter lunch

jag är hel nojig över kommande förlossning, tror det beror mkt på att denna gång vet jag så mkt mer iom att jag nu jobbar på förlossning, lyckligt ovetande får ju ett helt nytt begrepp...
    Rumänsk folkmusig? Haha Ja inte så kul kanske egentligen alltså de förstår jag men jag tänker tillbaka på våran puckogranne vi hade i Alingsås som satte på djungelboken på högsta volym kl fyra på morgonen, det gjorde han i flera dar mitt i veckan alltså! Sambon ringde på dörren o allt men han öppnade alödrig. Sen tog de bara slut o vi hörde han aldrig mer.
  • frukarlssonn
    Party of five skrev 2010-10-14 14:27:59 följande:
    Ja, dina var också verkligen olika. Dessa oväntade komplikationer är ju det som man är rädd för mest. Smärtan i sig är ju jävlig, men det klarar man nog någorlunda (om allt flyter på normalt dvs).
    Marinero skrev 2010-10-14 14:17:32 följande:
    Precis hemkommen fr sjukgymnasten. De va INTE foglossning. Jag hade ett snett becken. Så hon lyckades räta till den och det ska kännas lite bättre imorgon. Jag ska eg inte bära Olivia, men ja, hur lätt är det? Hon går inte än. Men om jag bär henne så ska jag inte bära henne på sidan så jag ska försöka lyfta så jag har henne framför mig och inga ensidiga rörelser. Och jag ska även få låna en TENS-apparat så jag ska dit på måndag igen så ska hon visa mig hur den funkar. Så nu hoppas jag på att kunna röra mig hyfsat iaf, för idag har jag bara velat gråta vid varje steg Tur sambon är hemma idag.
    Hoppas det blir bättre nu då, hur rättade hon till ditt bäcken? Jag menar, det låter svårt och med magen sen... Då är det ju självklart att du haft så ont, man har ju asont fast man inte har snett bäcken...
    Ja hon va lite frågande först hur hon skulle göra för normala fall så ber hon sina patienter lägga sig på mage Men hon liksom tryckte benet mot min mage fast mot sida, sen fick jag trycka emot när hon höll och så tryckte hon även på höfterna. Tillslut gick det tillbaka. Gick väl ganska bra eftersom man är rätt uppmjukad nu, vilket är anledningen till att jag fått så ont nu denna gång men inte förra då jag inte hade ett barn att gå runt o bära på
  • frukarlssonn
    MammaDeborah skrev 2010-10-14 15:31:29 följande:

Pluttkläder i stl 56 till lillasyster :) (tryckknappar kommer...)

Nu ska jag köra och hämta barn!
    Åh va fina!!!

Trulsa: man oroar sig nog alltid innan fl. Jag oroar mig lite nu med även fast första gick jättebra! Kanske därför jag oroar mig för vågar inte hoppas på en lika bra o smidig fl igen! Mest rädd är jag att de ska gå för fort, att det ska bli problem att hinna in!
  • frukarlssonn
    MammaDeborah skrev 2010-10-14 18:53:41 följande:
    Jo, jag har tänkt tanken... får väl se om jag vågar fråga... jag är rätt mesig *s*
    Klart du ska fråga!! Man börjar ju undra om man har sådär ont emellanåt! Bättre de kollar hur de står till där nere, om de hänt nåt

Ja jag känner mig lite mer åt de "normala" igen, ja som jag kände mig idag typ innan sjukgymnasten. För som de va när vi va med Olivia hos tandsköterskan så va de horribelt! När jag skulle ta ett steg om jag stått still t.ex, så fick jag ta ett djupt andetag för de gjorde sååå ont att bara lyfta foten Men nu känns de lite mer som innan, inte sådär panikont. Ska bli spännande med tens-apparaten. Den ska ju va bra på förlossningen med. Är det ngn som testat?
    Maddie72 skrev 2010-10-14 18:01:12 följande:
    Träff med BM idag.
    Hjärtljud 134
    Sf-mått 34
    vikt 92 kg (!!!)
    Hb 117(ökat)
    Bltr 120/70. Bebis huvud neråt och ruckbart.

En bra dag!
    Härligt
  • frukarlssonn
    NoahLeah skrev 2010-10-14 19:05:04 följande:
    Nu är vi hemma efter en lång eftermiddag på KS. Blev klart att Noah opereras på måndag så fick massa info från narkossköterska o läkare samt att alla barn som ska opereras samma dag fick se på en docka vad som görs o känna och testa.
    Ska bli intressant att se hur Noah tar det att han inte får frukost på morgonen utan bara vatten och saft, hoppas verkligen vi får en tidig tid. Sen blir det att försöka roa sig bäst man kan då vi får sova kvar minst en natt i ett flerbäddsrum. Foten i munnen
    Vad är det han ska opereras för? Vet att du skrivit det men jag har så dåligt minne Skäms
  • frukarlssonn
    NoahLeah skrev 2010-10-14 19:14:37 följande:
    De ska ta bort en del av halsmandlarna sen eventuella polyper. Mandlarna är så stora så de går nästan ihop o då är han inte ens sjuk.
    Oj. Va bra att han fick tid för en op nu då!
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2