Inlägg från: frukarlssonn |Visa alla inlägg
  • frukarlssonn

BF November,2010 DEL 2

MammaDeborah skrev 2010-10-15 09:04:39 följande:
    Usch vad jobbigt, men vilken tur att du kunde använda kudden på det viset då! Jag somnar ju ofta när jag ammar på sidan så för mig har det räddat nattsömnen. Men jag vet att det inte funkar för alla att amma så, tyvärr. Annars är det rysligt praktiskt.

Nu ska jag stoppa i mig en skål yoghurt och bege mig till stan!
    Det räddade min nattsömn med kan jag säga! När det började funka utan amningsnapp blev de ännu bättre. Gick så snabbt att bara dra fram tutten och hon hittade den alldeles själv så somnade jag om direkt.
    Olivia 090610 ~ bf 101112
  • frukarlssonn

MammaD: blir alldels sjuk ju, vilka underbara bodies!!! Önskar så att jag kunde sy! Riktgt fina Skrattande

Har haft grannen här med sonen. Han är tio månader och motoriskt är de på samma nivå Det enda är att Olivia är lite större och gärna kör över honom för han är så lugn och Olivia är där o tar leksaker från honom hela tiden! Hon behöver motstånd så jag hoppas han snart börjar sno tillbaka leksakerna från henne

• frukarlssonn
    Love3 skrev 2010-10-15 11:54:07 följande:
    Idag har jag fått en riktig städ noija, vart kom den ifrån?? :-O

Jag som har varit dödens trött & knappt orkat med mig själv och i går så bakade jag...
    Ja jag ska väl ionte klaga så länge orken finns =)
    Hade jag med och sen kom Olivia Jag skurade golven som en tok och i vanliga fall blev jag alldeles slut efteråt, men den dan hade jag kunnat skura hela lgh, vilket jag säkerligen hade gjort om inte vattnet hade gått Tungan ute

Försökte mig på en promenad nu men det gick bara inte Gör så JÄVLA ont rent ut sagt! Är så less och vill bara gråta Gråter Det jobbigaste är att jag inte kan göra ngt med Olivia! Kan ju inte busa o leka med henne och allra minst gå ut med henne Fan!
  • frukarlssonn
    Helen C skrev 2010-10-15 16:24:27 följande:
    Lider så med dig. Ta de lugnt. Försök att inte gå så mycke när du vet att du får så ont. Jag vet, det e inte lätt.. Kan du inte sitta vid bordet och rita med henne eller sitta på en kudde på golvet och leka så e du med henne???
    Jo jag gör inget annat än tar de lugnt Blir skjutsad överallt men sjukgymnasten sa att det är bra att röra på sig det man klarar, men jag klarar inte ett skit Känner mig så enormt frustrerad och uttråkad! Kommer ens inte kunna vara på öf för jag hinner inte springa ifatt Olivia o se efter henne! Hemma funkar det iaf för här är det bara hon och inte endra barn och barnsäkert osv så hon kan iaf röra sig. Jo jag försöker sitta med henne lite på golvet så hon får iaf sällskap. Men inte kunna gå ut på fyra veckor... äh fy fan alltså... får väl sitta på altanen el nåt o ställa ngt för utgånge, Hur kul e de då? suck..... förlåt att jag spyr galla, är bara så j-a ledsen.
  • frukarlssonn
    Bebis050810 skrev 2010-10-15 16:29:08 följande:
    trist att du inte kan promenara! det är ju så skönt att röra på sig och komma ut. men snart är det över, så man får bita ihop men jag vet att det är tufft, har iofs inte ont men vissa dagar mår man piss och då känns allt för jävligt och väntan på några veckor blir till att kännas som år!!
    kram på dig!
    Tack, ja om jag ändå klarade av att ta en lugn promenad. men jag klarar inte av att gå nes o jag bara hatar att sitta fånge i mitt eget hem. Blää. Finns liksom INGENTING jag klarar av nu, med nöd o näppe ta hand om Olivia. Får ångest av att bara resa mig ur soffan, enda ggn jag inte har ont är när jag är helt still. Ja det är väl bara o bita ihop Tur att det snart är över. Tänkt om man fått detta mkt tidigare...
  • frukarlssonn
    Helen C skrev 2010-10-15 16:33:24 följande:
    Spy galla hur mycke du vill. Jag vet inte hur mycke jag har klagat.... Det e jobbigt nu i slutet och de går inte ens att njuta dom sista veckorna för de gör så ont. Jag kan knappt gå. Jag orkar inte gå ut och gå. Det räcker den lilla promenaden till dagis som tar 5 min så e jag helt slut.  Det är jobbigt som för dig nu att inte veta vad man ska göra för allting man gör så gör de ont.....
    Ja fy sjutton nu vet jag hur det är att bli så rörelsehindrad och förstår man blir så j-a less! Har ju mått skitbra hittills, detta kom verkligen som en blixt fr klar himmel Ska ALDRIG klaga över sammandragningar... det är piss i Missisippi jämfört med detta. Dom gjord eiaf inte ont. Nä nu njuter man inte ett skit! Vill bara att hon ska komma ut så man kan njuta av henne utanför magen Hjärta
  • frukarlssonn
    Williams Mamma 070824 skrev 2010-10-15 16:36:45 följande:
    *krama om*
    Tack!!
    Helen C skrev 2010-10-15 16:38:29 följande:
    Jag hade grym foglossning innan och fy fan säger jag bara. Vill inte vara gravid igen=) Men när hon vände sig och sjönk ner så släppte allting. Men ist känns de som man går runt med denna kokosnöt mellan benen och det e fan inte skönt..... Hua mig
    Ja det är positivt (om det nu finns ngt positivt) med foglossning att det kan bli bättre när bebben fixerar sig o sjunker ner! Men låter inget vidare skönt att ha en kokosnät mellan bena Flört Hoppas det snart är dags för dig Glad

Nä jag ska försöka bara att bita ihop. Tänka att snart kommer bebos och jag får min belöning. Men i vissa stunder är det svårt. Mest för att jag haft sån tur hittills och aldrig vart med om detta. Men men, det är ju sånt här man kan råka ut för... ska se om tens-apparaten kan hjälpa lite. Har bm på måndag med så jag ska prata med henne.
  • frukarlssonn

Haha mena såklart kokosNÖT. Inte kokosnät

• frukarlssonn

Tack för att jag får klaga av mig här Flört Ja fy, vi har ju det svårt alla här mer eller mindre nu. Längtar efter bebisen gör man som en tok nu! jag är oxå så nyfiken på hur hon ska se ut! Lä'ngtar ihjäl mig nu! Det gör vi nog alla nu hihi

• frukarlssonn

Jag borde ju verkligen beställa thét för jag vill ju oxå ha ut ungen snart

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2