Inlägg från: frukarlssonn |Visa alla inlägg
  • frukarlssonn

BF November,2010 DEL 2

Helen C skrev 2010-10-17 16:16:39 följande:
    Ja man får väl kanske tänka lite på va man skriver=) haha
    Ja jag kan ju säga o skriva saker som jag sen ångrar lite haha Bara för att jag låter det gå för långt blir alldeles för uppretad Men jag ska försöka göra tvärtom och skriva ärligt direkt eller helt enkelt ignorera dessa människor! Hade ju vart det bästa som sambon säger!
    Olivia 090610 ~ bf 101112
  • frukarlssonn
    Helen C skrev 2010-10-17 16:23:56 följande:
    Chanelll- Klart det blir lättare när man har sin sambo hemma.... Jag tycker det e jätte skönt när min sambo e ledig från jobbet. Då kan jag tänka lite mer på själv så kan han ta hand om pojkarna... Jag känner mig som en riktig dålig mamma som inte orkar leka med mina barn, men orken finns inte där. och nu känner jag att jag vill vila upp mig inför förlossningen som kan starta när som helst, man vet ju aldrig....Det är jobbigt att ha ont och ta de tunga lasset själv som du gör.... Det e påfrestandet att ha en 1 åring som aldrig e still
    Ja jag känner precis som dig! Klarar inte av så mkt när det gäller lek med Olivia och gå ut... ja jag klarar väl en promenad på 50 meter sist Ikea gick på ren viljestyrka

Jo precis när sambon är hemma så kan man slappna av och ta de lugnt. Han hjälper mig verkigen så gott de går. Tar Olivia på nätterna när hon gnyr o städar det som behövs.
  • frukarlssonn
    Helen C skrev 2010-10-17 16:30:53 följande:
    Ja ibland får man verkligen bita ihop när smärtan e jobbig.. Men snart e det över. Jga hoppas innerligt att jag slipper eftervärkarna
    Ja phu vilken tur!

Hoppas du slipper! Har du haft det innan? Min kompis har med haft det o de va inte roliga sa hon.
  • frukarlssonn
    Helen C skrev 2010-10-17 16:35:19 följande:
    Nä jag hr inte haft de. Men med tanke på hur mycke man klagat denna gången och haft ont så lär man väl få de oxå....
    Haha ja allt jävligt ska man väl ha nu när det ändå håller på! Men hoppas du slipper!! Har hlr inte haft det innan.
    Belavon skrev 2010-10-17 16:48:10 följande:
    Chanell - hittade du något roligt på Ikea? Vi funderar på att åka dit men det är ju 17 mil till Sundsvall och jag vet inte om det är värt att sitta i bil så länge och sedan orka gå runt och kika på allt.
    Ja vi köpte en spjälsäng då med en avtagbar sida Och sen köpte vi leksakstält, minikök och lite plasttillbehör till så hon kan leka. Och sambon ville ha en tågbana så den får hon bla i julklapp. Är ju lite för liten o leka me den än men sambon va nog väldigt sugen på att leka med tåg hihi Så köpte vi tallrikar, assietter o skålar till oss, så vi kan fylla ut diskmaskinen ordentligt. Jag älskar verkigen ikea (när det inte fattas saker )
  • frukarlssonn

Taniko: usch för ryggskott Jag hade en blandning av ryggskott o ischias för några år sen och det gjorde hiskeligt ont Va sjukskriven ett tag för det. Ischiasen tog lång tid innan känningarna försvann helt. Men ibland känner jag ff att det ilar i benet och att de gör ont just i den delen av ryggen där de satt.

MammaD: ja min kompis tyckte med de va hemskt! O när hon fick det me första barnet blev hon först rädd och ringde fl och trodde de va ngt allvarligt fel för hon hade aldrig hört man kunde få eftervärkar och att de skulle göra så vansinning ont! Och sen fick hon samma med nr2!

• frukarlssonn
    MammaDeborah skrev 2010-10-17 18:53:51 följande:
    Precis!! Ha ha! Jag låg vaken en stund i natt och kunde inte riktigt somna om och fick för mig att börja stimulera bröstvårtorna. Fick faktiskt lite sd av det, men framför allt blev jag lite småkåt av det och det var kanske inte riktigt den reaktionen jag hade hoppats på Mannen snusade ju så gott bredvid *s*
    Haha ja kåt kanske inte va effekten du hoppats på just i den stunden hihi Ja va sjutton kanske ska be sambon peta på dom lite Men sd har jag haft faktiskt många onda idag, på ikea! Vette sjutton men va lite nervös där ett tag för så hade jag när de satte igång med Olivia. Men så tänkte jag att det är vanligt o få¨mkt sånt utan att det behöver hända ändå. Va inte så sugen att behöva åka till fl från Ikea
  • frukarlssonn
    Hedi skrev 2010-10-17 18:54:25 följande:
    Här sätter de igang en senaste pa bf plus 8, skönt att veta. Konstigt att de väntar sa länge pa vissa ställen kan man tycka. Verkar inte kul med eftervärkar jag hade bara lite förra gangen men man har ju hört att det ofta är värre andra gangen.
    GUD va skönt o veta att ni inte behöver gå över mer än det!!
    Hedi skrev 2010-10-17 18:56:30 följande:
    Bli inte arga nu men, försök att ställa in er pa att bebisarna inte kommer innan BF! det blir ju jättejobbigt om man räknar med det och sedan maste ga över.
    Ja jag räknar inte med det just pga det du skriver. Vill ju så gärna men tänker just att det blir GRYMT mkt jobbigare (än de redan är) att då gå över tiden om man gör det.
    Hedi skrev 2010-10-17 19:00:34 följande:
    Okej ja det är nog bättre det, sa far man väl bli chockad om det sätter igang innan istället .
    Ungefär så det va för mig när Olivia gjorde entré 2 v innan bf
  • frukarlssonn

Exakt hur ser slemmisen ut? Har ju haft äckligt mkt flytningar men tolkar det som just flytningar, de är vita. Sorry för detaljer men ja, vet int evem jag ska fråga annars

har haft onda sd hela dan idag! Inte grymmeonda men de känns som stark mensvärk! tagit alvedon nu!

• frukarlssonn
    Williams Mamma 070824 skrev 2010-10-17 21:27:23 följande:
    Imorn ska jag till bm hade ju hoppats att slippa det besöket, men men..
    Får du reda på när du bli igångsatt då? För du skulle bli det snart va? Om det inte sätter igång av sig själv?
  • frukarlssonn
    Williams Mamma 070824 skrev 2010-10-17 21:32:54 följande:
    Chanelll: För mig gick hela slemmisen förra graviditeten och då kom det en blodblandad slemklump.
    De gick inte att ta miste på Haha!!

På tisdag får vi domen
    Imorn är bara ett rutinmässigt bm besök, rätt onödigt för mig att gå på känner jag.
    Ah ok, jah hoppas lite på de där blodbandade då För då kan man be föräldrarna börja dra sig hitåt då för va jag förstått det så är det ett lite mer slutgiltigt tecken på att det är rätt nära... är de så?

Ja de förstår jag. Segt! Åh snart är du ju mamma igen då Skrattande
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2