BF November,2010 DEL 2
Sonen kände för att vakna klockan 6 idag. Jag har blivit lite bortskämd annars med att han oftast sover till halv 8 eller 8 men nu det senaste har han vaknat tidigare och tidigare.
Sonen kände för att vakna klockan 6 idag. Jag har blivit lite bortskämd annars med att han oftast sover till halv 8 eller 8 men nu det senaste har han vaknat tidigare och tidigare.
Jag har gått upp 9 kg sen inskrivningen...... Är i v.21 nu. Vet inte vad jag hade gått upp med sonen i den här veckan men i v.25 hade jag gått upp 15 kg så det ligger väll på ungefär samma viktökning som sist. Gick sammanlagt upp 25 kg med sonen....
Men jag var faktiskt tillbaks på inskrivningsvikten efter bara några veckor så dom där 25 kilona försvann allt väldigt snabbt sist. Sen hade jag gått upp en del sambokilon sen innan så jag var ju inte direkt pinnsmal ändå. Den här gången ska jag köra en camebridgekur efter jag ammat klart. Gjorde det precis innan jag blev gravid och gick ner 14 kg. För jag ska SNABBT ner i min trivlesvikt/målvikt efter den här lilla är utklämd och färdigammad.
Jag skulle inte klara mig utan dator på dagarna. Är totalt beroende av familjeliv, facebook och att läsa/skriva bloggar....
Idag ska vi ut till en badplats här i närheten och svalka oss. Älskar att bo så nära vänern, man har hur många badplatser som helst att välja på.
Sen kommer svärisarna över med en växa säng som Philip får i födelsedagspresent av dom men han får den en vecka i förskott. Ska bli intressant att se hur det blir med sömnen när vi byter till vanlig säng istället för spjälisen. Men spjälsängen får stå kvar inne i hans rum ifall det inte går alls.
Det gick bra inatt i den nya sängen, Spjälsängen stog kvar i hans rum men han brydde sig inte om den, vill inte plocka ihop den ifall sömnen skiter sig och vi har ingen annanstans att ställa den. Bara att hålla tummarna för att det fortsätter att gå bra. Han är jätte stolt över sin säng i alla fall och pratar om den hela tiden.
Idag ska vi ut till min pappa, där blir det bad och grillning och så ska jag kolla när min syster tävlar lite i hoppning både på hennes foderhäst och på min häst.
Igår gick jag in i v.22 det går sååååå långsammt!
Idag var vi och köpte ny dator sånu har vi en bärbar också, helt underbart ju! Sitter i soffan nu med datorn i knät.
Har annars varit lite handikappad ett par dagar då jag i söndags fick för mig att hoppa upp på min häst. Ingen bra ide när man har foglossning kan jag lova. Sambon fick vara hemma från jobbet igår för jag kunde inte röra benen och inatt sov sonen hos mormor. Men nu börjar det bli bättre igen och jag kan ta mig frammåt på egna ben.
Har ingen fantasi vad man ska äta till lunch idag. Är så omotiverad på matlagning när det är så varmt väder ute. Och vi har inte så mycket roligt hemma heller.
Huuu idag kände sonen för att vakna halv 6. Det ville inte rikitgt jag så vi la oss i våran säng och kollade på barnprogram och det gick han med på till halv 8. Skönt det i alla fall.
Undra vad man ska hitta på idag, här är det mulet och blåser. Blir väll att dra ut en sväng ändå kanske. Om jag orkar, blev lite mycket promenerande igår så fogarna känns av rätt bra idag.
En bekant till mig fick en liten pojk igår föresten. Vill också vara där nu.
Usch, gjorde misstaget att ge mig ut med sonen på en promenad till lekplatsen. Bara det att himlen öppnade sig över oss, jag var så blöt så det bara rann om mig när vi kom in igen. Philip satt väl skyddad under regnskyddet i vagnen.
Är helt slut, håller på att städa som en galning här hemma och det är ju inte lite varmt. Philip fyller 2 år idag så det kommer en massa folk hit i helgen. Sammanlagt ungefär 27 pers. Ska stå och baka tårtor ikväll också.
Men nu sover liten middag och då passar jag på att sitta och slappa lite. Får fortsätta när han vaknar sedan och när sambon kommer hem från jobbet vi halv 5 så får han ta över det sista, om jag inte är klar tills dess. Är jobbigt bara när kroppen ger upp på förhand, hatar foglossning......